Gästkrönika – Superstjärnorna på Minecon

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gogglebottle:

Tåls väl att säga att dessa "YouTubearna" inte får betalt för att vara där och fyller Minecon's schema. Dom betalar från egen ficka för privilegiet att vara där och prata, sen är det väl en roulette vem som få ta falska påhopp på Twitter efteråt?

Tycker inte vi ska måla upp Notch som Jesus när han agerar så oprofessionellt vid Notch-Yogscast incidenten.

Tja som jag försått det så uppförde sig Yogcast inte direkt professionellt själva så jag ser inte varför Notch skulle vara sämre.

På vilket sätt uppförde sig inte Yogscast professionellt? enligt Notch så var dom idioter, något som Notch tog tillbaka i ett halvtaskigt försök att rädda sitt skin. Yogscast's svar till detta helt oförtjärnade tweet var att dom inte förstod varför han skulle skriva något sånt och att det han sa inte stämde.

Hur min första kommentar fått minus tummar vet jag ej. Antar att folk numera röstar beroende på vad man tycker och inte hur man framstår

Håller med dig till fullo, tycker det är ganska oförskämt av notch och mojang att inte erbjuda nått åt dina panelister. Inte ens betala biljetten till minecon SOM dom ska infinna sig på. Där sitter mojang med sin omsättning på 500 miljoner kronor och bjuder inte ens på en biljett. Sen hela yogscastgrejen, dom åker dit, än en gång får även dom betala exakt allt och sen få ta en jävla massa skit dom inte ens gjort förnatt notch för trött och sur. Nä tycker att deras hantering av detta varit oförskämt iaf.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

idoler? idolarna är esport profilerna. Inte spel skaparna.
kmr alltid vara så.

Dock kudos för all del alla dessa som gör spel som försöker göra något innovativt.

Det beror väl på vem man frågar. Själv är jag nog mer benägen att se vissa spelskapare som "idoler" då det är tack vare dessa jag kan spela alla grymma spel som gjorts.

Jag håller dock helt och fullt med TB och är rätt så sugen på att köpa hans T-Shirt "All Fanboys Must Die", gillar budskapet och jag gillar även bilden.

Det är dock sant, har aldrig fanboyat hatat det,

Dock har jag alltid kunnat tycka fan han är duktig på det spelet, eller det vart snyggt.
Riktigt bra spel skapare m.m

Själv tycker jag ej om minecraft faller plat i min smak.

Dock jävligt bra spel givetvis men faller som sagt inte mig i smaken

Det finns olika sorters sätt att se up till folk(grader om vi ska säga det så )

Medlem
Skrivet av FuzioN:

idoler? idolarna är esport profilerna. Inte spel skaparna.
kmr alltid vara så.

Dock kudos för all del alla dessa som gör spel som försöker göra något innovativt.

Skrivet av FuzioN:

idoler? idolarna är esport profilerna. Inte spel skaparna.
kmr alltid vara så.

Dock kudos för all del alla dessa som gör spel som försöker göra något innovativt.

Det ena utesluter inte det andra. Filmskapare idoliseras, varför skulle inte spelskapare kunna göra detsamma?

Medlem
Skrivet av robbis:

inte för att vara sån, men varför är 99% av folket på bilderna typ 12 bast

För att det är på Disneyland kanske?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av robbis:

inte för att vara sån, men varför är 99% av folket på bilderna typ 12 bast

För att det är på Disneyland kanske?

Jaha, jag trodde det betydde att det bara är 12 åringar som spelade minecraft! Ack så fel man kan ha ibland

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ankh:

Jag gillar minecraft riktigt mycket även om jag inte spelar det numera...hade gärna sett en supersnygg version med mer möjligheter (utöver byggandet då).
Men nog tycker jag att Mojang borde göra lite mer för minecraft just nu utöver minecom. Tänkte mer på innehåll i minecraft.
Ett enklare sätt för mods hade varit en bra start.

Underlätta för mods håller de på med för fullt, det är det största förändringen som de arbetar på just nu. Men jag vet inte vad du menar med mer innehåll? Fler mobs, fler biomer, fler olika typer av blocks? Jag tror nog Mojang just nu känner att communityn är den största och bästa drivkraften i Minecraft, där kommer också innehållet att komma ifrån.

Nej de sakerna du nämner kommer rätt mycket av hela tiden - men jag hade gärna sett lite mer Story i det hela...eller mer rpg element.

Döda 10 boars ?

come on du får 10 silver!

Du har inte spelat så många rpg märker jag. Tror du förväxlar det med mmo rpg's.

Vad vet du om vilka spel jag spelat? va ett torrt skämt, men förstår om du vill sitta på din höga häst och verka vis så får du väl göra de.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ankh:

Jag gillar minecraft riktigt mycket även om jag inte spelar det numera...hade gärna sett en supersnygg version med mer möjligheter (utöver byggandet då).
Men nog tycker jag att Mojang borde göra lite mer för minecraft just nu utöver minecom. Tänkte mer på innehåll i minecraft.
Ett enklare sätt för mods hade varit en bra start.

Underlätta för mods håller de på med för fullt, det är det största förändringen som de arbetar på just nu. Men jag vet inte vad du menar med mer innehåll? Fler mobs, fler biomer, fler olika typer av blocks? Jag tror nog Mojang just nu känner att communityn är den största och bästa drivkraften i Minecraft, där kommer också innehållet att komma ifrån.

Nej de sakerna du nämner kommer rätt mycket av hela tiden - men jag hade gärna sett lite mer Story i det hela...eller mer rpg element.

Döda 10 boars ?

come on du får 10 silver!

Du har inte spelat så många rpg märker jag. Tror du förväxlar det med mmo rpg's.

Vad vet du om vilka spel jag spelat? va ett torrt skämt, men förstår om du vill sitta på din höga häst och verka vis så får du väl göra de.

Hoppla hoppa vad du blev sur då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar