En tanke om huvudpuffen på framsidan

Medlem
En tanke om huvudpuffen på framsidan

(eller vad den nu heter)

Det skriptet som växlar bilder på framsidan, samt tillhörande rubriker och länkar, är det verkligen optimalt med så många olika artiklar på den?

Just nu växlar den mellan hela tio olika artiklar. Personligen så har jag tålamod för att se två till tre sådana bildväxlingar innan jag börjar scrolla ned på sidan och läsa rubrikerna istället. Hur många är det som sitter i en minut och kollar igenom alla tio innan han/hon går vidare längre ned på sidan?

(Dessutom ser det inte så jättesnyggt ut med två rader med rubriklänkar under den.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra poäng, har aldrig tänkte på det, men det är ytterst sällan jag använder den större bilden för att navigera där, speciellt med så många artiklar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Ni vet väl att ni kan bläddra själv genom pilarna?

Medlem

+1 på denna.

Sidan är inte helt genomtänkt på sina ställen. Visst är det kul när man som kodare implementerar en ny funktion och det fungerar, men man behöver även ta ett steg tillbaka och titta på helheten.

Redaktör

Bra feedback. Puffsnurran låter oss pusha lite extra för vissa saker, och även om jag tycker det ska finnas mer än 2-3 grejer där (det går som sagt att klicka/bläddra manuellt bland puffarna) tio puffar alldeles för mycket. Det vet vi mycket väl, men det föll mellan stolarna att fräscha till den i slutet av veckan. Vi skärper oss!


signatur
1
Skriv svar