Australiensare gör spel om scientologerna

Robot
Australiensare gör spel om scientologerna

"Scientologikyrkans historia kan lätt misstas för ett spel redan som den är", säger utvecklarna.

#elevator-entertainment, #the-source


Medlem
Australiensare gör spel om scientologerna

I approve this message!

Medlem

Borde det inte vara typ australienare?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dumlen:

Borde det inte vara typ australienare?

Australier är det som oftast sägs vara mest "korrekt", även om australiensare inte är fel.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Borde det inte vara typ australienare?

Nej

All is well in Tinsel Town...

Mycket klok idé.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Humor.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Visar respekt mot religiösa bara dom respekterar mig men.

Det hade väl ändå räckt med att ha en animerad gubbe med en pengafylld skottkärra, som löper från ena änden utav bilden, kanske från en bankomat, till den andra och in i en "kyrka"...?

Då har man ju i princip täckt hela packet.

Medlem

Varför ens göra en nyhet om det här och ge den sekten mer uppmärksamhet. Tycker man borde sluta skriva om allt "religiöst".


signatur
Medlem

i smell a lawsuit...dom har en fet arme av advokater....skulle bli förvånad om det lyckas distribueras i något västerländskt land..

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

i smell a lawsuit...dom har en fet arme av advokater....skulle bli förvånad om det lyckas distribueras i något västerländskt land..

Hellre lawsuit än huvudet avhugget om du frågar mig

Medlem

Nu lär de bli ett jävla liv.

Medlem

Rättelse!

De säger att ingen passat på att göra humor av de farliga dårarna som utgör Scientologikyrkan.

Det finns säkert en uppsjö fler exempel inom spel, men Postal 3 var iallfall före med att göra en parodi på dem (då heter de "Hubbologists" har jag för mig). L Ron Hubbard gör en cameo och framstår som lika PCP-påverkad som alltid.

Medlem

Mer religiös satir i spelvärlden, ja tack! Det känns som att vi inte kommit särskilt långt när man läser om hur spel dras in eller censureras för att religiösa människor påstår att de blir kränkta. Jag tror faktiskt att majoriteten av religiösa gamers kan ta ett skämt. Det handlar om hur utgivare är rädda att stöta sig med sina kunder.

1
Skriv svar