Robot
ZombiU

Döden invaderar Wii U. Nattsvarta ZombieU etablerar en gastkramande stämning som bara kan beskrivas med två ord: survival och horror.

#zombiu


Medlem
ZombiU

Sett några playthroughs och det ser onekligen mysigt ut. Önskar bara de släppte det till andra platformar. Cmouuun liksom


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Funderar på att köpa ett wii u zombiu när lönen kommer men är lite smått tveksam ännu 4000kr åt helvete eller väl spenderat men det är väl risken man får ta ^^

En fråga bara, Har ZombiU co-op eller något sådant?

Medlem

Ingen co-op tyvärr.
Dock finns local multiplayer där en spelare styr zombies och den andra spelar survivor. Har inte testat det än.

Medlem

Hade älskat att spela det här på PC

Medlem

Skulle gärna vilja också sett detta på t,ex PC, problemet är att jag tror man skulle sakna wii u dosan.

Medlem

wii U kontrollen är en rätt stor del i stämningen i spelet. som när man tillex rotar i backpacken å kollar på gamepaden å ser en zombie kommer i mot en på tv´n, då får man rätt bråttom å stänga väskan ^^

Medlem

Riktigt underhållande spel. Stämningen är otroligt bra. Man sveps verkligen in i det och känner obehag när man går i mörkret. Tur att man har tillgång till en ficklampa i alla fall

Medlem

Applåder till en suverän recension! Håller med på de allra flesta punkter. Skönt att det fortfarande finns recensenter som inte är rädda för svårare spel, mer "oförlåtande spel" där du har ett eget ansvar för din överlevnad.

Förstod ganska direkt att Gamereactor skulle såga spelet då barnspel är mer deras melodi.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Ingen co-op tyvärr.
Dock finns local multiplayer där en spelare styr zombies och den andra spelar survivor. Har inte testat det än.

Okej, Har hört att konsolen framedroppar en del är det något du har upplevt?

Medlem

Det är lite FPS drops, har testat det på min brors Wii U. Detta är vad man får för lite sämre komponenter än vad som igentligen skulle kunna användas. Vet att det inte bara är att göra världens bästa konsol för det skulle kosta men, lite bättre hade inte skadat.

Konsolen är hur som helst underhållande så den tjänar väl sitt syfte i vilket fall

Medlem

Riktigt underhållande spel, gillar det skarpt. Fortfarande lika spännande att spela efter drygt 10 timmar i spelet. Hade även faktiskt hyfsat trevligt med min livspartner i multiplayerläget för några kvällar sedan( Även om nu "hen" inte brukar spela tv-spel så fungerade det perfekt).

Medlem

Underbart spel, hoppad rakt ur soffan när en zombie drog ut mig ur en ventilation


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alla andra recensioner har ju hatat detta spel, FZ gillar att vara tvärtom? De har ju gett andra spel som fått goda betyg från alla andra mediokra eller dåliga betyg. Jag har förstått att detta spel är väldigt enformigt och inte alls kul, hur kan detta då vara "väldigt bra"?

Ack, vilken förvirrad värld vi lever i.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Kört spelet ett tag och kan säga att 4/5 är för mycket. Blir oerhört repetitiv att använda samma vapen hela tiden. Visst ,det är survival horror, men för lite vapen ändå.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Kört spelet ett tag och kan säga att 4/5 är för mycket. Blir oerhört repetitiv att använda samma vapen hela tiden. Visst ,det är survival horror, men för lite vapen ändå.

hade hitat en hel hög med vapen en bit in i spelet. allt från start pistolen till en desert eagle å divs hagel brakare å automat vapen.

Medlem

varför har alla gett detta spel så låga betyg? inte denna då, men kollar vi på gametrailers och typ gamespot så ser vi att de får runt 6/10. har alltid undrat då detta spel onekligen ser mycket bra ut!

Moderator | Testpilot
Skrivet av kill455:

Kört spelet ett tag och kan säga att 4/5 är för mycket. Blir oerhört repetitiv att använda samma vapen hela tiden. Visst ,det är survival horror, men för lite vapen ändå.

Va glad du ens har några jävla vapen att använda, nu är det ett spel men lite realistiskt bör det väl vara? Hur många olika vapen skulle du ha om det verkligen fans zombies hm..?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Välskriven recension! Ser fram emot att spela detta spel, men det kommer nog dröja ett tag innan jag investerar i en Wii U.

Medlem

Mixat betyg i olika recensioner runt om på nätet men jag tycker detta spel är sjukt bra. Helt underbar stämning och fett kull att klubba zombie-skallar:D

Medlem

Klarade nyss spelet och rekommenderar det starkt!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

varför har alla gett detta spel så låga betyg? inte denna då, men kollar vi på gametrailers och typ gamespot så ser vi att de får runt 6/10. har alltid undrat då detta spel onekligen ser mycket bra ut!

Antagligen för att spelet är som bäst mediokert. Däremot finns det en hel del nintendo fanboys som ger Wii U release spelen högre betyg än rättfärdigat allt i hopp om att nintendo ska sälja några extra konsoler

Medlem

Verkar ju intressant, dags att dom släpper det till PC.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Peppeoll:

varför har alla gett detta spel så låga betyg? inte denna då, men kollar vi på gametrailers och typ gamespot så ser vi att de får runt 6/10. har alltid undrat då detta spel onekligen ser mycket bra ut!

Antagligen för att spelet är som bäst mediokert. Däremot finns det en hel del nintendo fanboys som ger Wii U release spelen högre betyg än rättfärdigat allt i hopp om att nintendo ska sälja några extra konsoler

Och du har testat spelet då?

Medlem

Precis ett sådant här spel jag hade velaat spela nu under min "spelatorka"


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Alla andra recensioner har ju hatat detta spel, FZ gillar att vara tvärtom? De har ju gett andra spel som fått goda betyg från alla andra mediokra eller dåliga betyg. Jag har förstått att detta spel är väldigt enformigt och inte alls kul, hur kan detta då vara "väldigt bra"?

Ack, vilken förvirrad värld vi lever i.

Skrivet av kill455:

Kört spelet ett tag och kan säga att 4/5 är för mycket. Blir oerhört repetitiv att använda samma vapen hela tiden. Visst ,det är survival horror, men för lite vapen ändå.

Vi drömmer alla fortfarande om den stora dagen vi till slut uppnår den objektiva recensionen.

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Peppeoll:

varför har alla gett detta spel så låga betyg? inte denna då, men kollar vi på gametrailers och typ gamespot så ser vi att de får runt 6/10. har alltid undrat då detta spel onekligen ser mycket bra ut!

Antagligen för att spelet är som bäst mediokert. Däremot finns det en hel del nintendo fanboys som ger Wii U release spelen högre betyg än rättfärdigat allt i hopp om att nintendo ska sälja några extra konsoler

Och du har testat spelet då?

Japp det har jag då jag har en kompis som köpte skiten på release. Inte ens han tyckte det var särskilt bra och då är han extrem fanboy....

Medlem

Himla kul spel det här, har själv hunnit spela några timmar av det

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Alla andra recensioner har ju hatat detta spel, FZ gillar att vara tvärtom? De har ju gett andra spel som fått goda betyg från alla andra mediokra eller dåliga betyg. Jag har förstått att detta spel är väldigt enformigt och inte alls kul, hur kan detta då vara "väldigt bra"?

Ack, vilken förvirrad värld vi lever i.

Skulle säga att ZombiU har fått bra betyg i genomsnitt:
http://www.metacritic.com/game/wii-u/zombiu

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Peppeoll:

varför har alla gett detta spel så låga betyg? inte denna då, men kollar vi på gametrailers och typ gamespot så ser vi att de får runt 6/10. har alltid undrat då detta spel onekligen ser mycket bra ut!

Antagligen för att spelet är som bäst mediokert. Däremot finns det en hel del nintendo fanboys som ger Wii U release spelen högre betyg än rättfärdigat allt i hopp om att nintendo ska sälja några extra konsoler

Och du har testat spelet då?

Japp det har jag då jag har en kompis som köpte skiten på release. Inte ens han tyckte det var särskilt bra och då är han extrem fanboy....

Tur att smaken är som baken då! Är man oldschool så är man, det mer lugnare tempot passar mig utmärkt för att inte tala om svårighetsgraden. Ingen klagade på när RE1 släpptes, trots "clunky" styrningen.

12
Skriv svar