Dark Souls II tillkännagivet – se debutrullen nu

Robot
Dark Souls II tillkännagivet – se debutrullen nu

Släpps till pc, Xbox 360 och Playstation 3 med ett än så länge okänt släppdatum.

#nyhetstips, #dark-souls-ii, #from-software, #namco-bandai, #dark-souls, #demons-souls


Medlem
Dark Souls II tillkännagivet – se debutrullen nu

Till pc? Då kan vi hoppas att de inte bara portar rakt av denna gången utan gör en ordentlig pc version.

Medlem

Kan ju bara hoppas på att PC versionen blir vettig denna gången...

Medlem

JAAA! Detta har gjort min dag!
Hoppas PC får lite mer jobb på sig nu. Att Dark Souls fick en dålig portning är förståeligt(de förklarade flertal gånger varför och bad ju nästintill om förlåtelse i förväg), men Dark Souls 2 bör nog kunna flyta på bättre. Om inte det så hoppas jag det finns utrymme för mods så det går att ordna de problem som eventuellt kan uppstå. Dark Souls fixades ju rätt så rejält med mods.

Medlem

Litar på att de hyr in PC folk och gör en redig portning

Klart de portar det rakt av. Varför skulle de göra något annat. Spelet är ju redan producerat och klart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag som inte ens klarar av dark souls, hur ska detta gå

Medlem

O FYFAN VA NAJS! Dark Souls är det bästa spelet på många många år enligt mig och jag kommer sitta som klistrad när tvåan släpps! FYYYFAN va härligt!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Inaktiv

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Medlem

Kom igen fan, släpp spelet till WiiU också

Medlem

Hmm, vet inte men jag hoppas Shibuyo inte ändrar för mycket på Miyazakis upplägg. Jag vill inte att dark souls ska bli ännu ett linjärt action adventure, tro inte att det bara var svårighetsgraden som lockade.

Medlem

Åhh ! Jag längtar såå mycket, efter Dark Souls. Älskar karaktären i trailern ser riktigt trevlig ut !

FM-guru
F.d. Sisyr

Klarade tyvärr inte av att köra Dark Souls på PC - portningen var för jävla dålig helt enkelt. Fortfarande skitkul att köra hos polare på deras konsoller, dock.

Hoppas verkligen att From Software gör en ordentlig PC-version den här gången, palla sitta och köra hemma hos polare igen. ^^

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Klarade tyvärr inte av att köra Dark Souls på PC - portningen var för jävla dålig helt enkelt. Fortfarande skitkul att köra hos polare på deras konsoller, dock.

Hoppas verkligen att From Software gör en ordentlig PC-version den här gången, palla sitta och köra hemma hos polare igen. ^^

Hmm så du kan alltså inte spela med gameplad på PC? För tja spelet är inte svårare på PC än consol. Fatum är att att med vissa mods så funkar det perfekt att spela med tangentbord och mus också.

Men vist ganska kass port och använder man sig inte av någon av modsen som har släppts så lär man ju ha problem ja.

men i alla fall med alla mods för PC versionen så är det den absolut bästa plaformen att spela spelet på.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Sisyr:

Klarade tyvärr inte av att köra Dark Souls på PC - portningen var för jävla dålig helt enkelt. Fortfarande skitkul att köra hos polare på deras konsoller, dock.

Hoppas verkligen att From Software gör en ordentlig PC-version den här gången, palla sitta och köra hemma hos polare igen. ^^

Hmm så du kan alltså inte spela med gameplad på PC? För tja spelet är inte svårare på PC än consol. Fatum är att att med vissa mods så funkar det perfekt att spela med tangentbord och mus också.

Men vist ganska kass port och använder man sig inte av någon av modsen som har släppts så lär man ju ha problem ja.

men i alla fall med alla mods för PC versionen så är det den absolut bästa plaformen att spela spelet på.

Finns det nån bra sajt med modsen på? Intresserad av att fixa till PC då PS3 är efter i grafiken och spelet har ju as dålig fps i ett par zoner. Fanns ju en del ny content också, hade varit nice att spana in.

Medlem

woopwoop !! episkt

Medlem

Sluta nu. PC Portningen var jättebra ifall ni hade en kontroll och visste hur man använde den på datorn.

De finns t.o.m en Fix som gör att du kan ha de på högre grafik i 60fps. Vilket borde göra de bättre än konsol.

Ush..

Medlem

Prisa Universum! Mer Souls åt folket! <3

PS. "TARKUUUUUS!" DS. <3

Moderator | Testpilot

Det bästa med hela nyheten är:

"It will also feature a "server-based multiplayer mode"

Så jävla jobbigt att spela Dark Souls med sina vänner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av tobbe628:

Sluta nu. PC Portningen var jättebra ifall ni hade en kontroll och visste hur man använde den på datorn.

De finns t.o.m en Fix som gör att du kan ha de på högre grafik i 60fps. Vilket borde göra de bättre än konsol.

Ush..

Förutom att det var så dåligt optimerat att 60 fps inte var särskillt sannolikt. Att spelet inte ens kunde hålla 30 stabila när man blev grillad av gargoyle bossen säger allt om spelet.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av tobbe628:

Sluta nu. PC Portningen var jättebra ifall ni hade en kontroll och visste hur man använde den på datorn.

De finns t.o.m en Fix som gör att du kan ha de på högre grafik i 60fps. Vilket borde göra de bättre än konsol.

Ush..

Förutom att det var så dåligt optimerat att 60 fps inte var särskillt sannolikt. Att spelet inte ens kunde hålla 30 stabila när man blev grillad av gargoyle bossen säger allt om spelet.

Under mina 91 Timmar Played har jag aldrig fått ett enda Fpsdrop. dessutom visade Fraps dessutom att jag hade runt 60fps hela tiden.
Med ett Radeon 5850.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Finns det nån bra sajt med modsen på? Intresserad av att fixa till PC då PS3 är efter i grafiken och spelet har ju as dålig fps i ett par zoner. Fanns ju en del ny content också, hade varit nice att spana in.

Du finner allt du behöver här: http://pcgamingwiki.com/wiki/Dark_Souls:_Prepare_to_Die_Editi...

Medlem

Äntligen! Håller Dark souls som ett av de bästa spelen genom tiderna.

Medlem
Skrivet av tobbe628:
Skrivet av Cane:
Skrivet av tobbe628:

Sluta nu. PC Portningen var jättebra ifall ni hade en kontroll och visste hur man använde den på datorn.

De finns t.o.m en Fix som gör att du kan ha de på högre grafik i 60fps. Vilket borde göra de bättre än konsol.

Ush..

Förutom att det var så dåligt optimerat att 60 fps inte var särskillt sannolikt. Att spelet inte ens kunde hålla 30 stabila när man blev grillad av gargoyle bossen säger allt om spelet.

Under mina 91 Timmar Played har jag aldrig fått ett enda Fpsdrop. dessutom visade Fraps dessutom att jag hade runt 60fps hela tiden.
Med ett Radeon 5850.

I7 2600K
570 GTX
8GB DDR3 1600

Dock vart detta vid release och det kanske har patchats sen dess? Eller så är det ett nvidia problem. Hur som helst fick jag precis samma FPS drops av att bli träffad av elden som på mitt PS3

Medlem
Skrivet av Cane:

I7 2600K
570 GTX
8GB DDR3 1600

Dock vart detta vid release och det kanske har patchats sen dess? Eller så är det ett nvidia problem. Hur som helst fick jag precis samma FPS drops av att bli träffad av elden som på mitt PS3

Har sämre dator en dig och konstant 60 FPS. Nej inget har patchat sedan release inte en patch i huvud taget. Dock "Sämre" Dvs enda skillnaden är att jag har ett 560 TI istället för 570

Medlem

Löser dom summon och invasion systemet till PC så blir jag nöjd i alla fall. Tar alldeles för långt tid att lyckas summa eller invadera folk för tillfället.

Jag ser fram emot att lära mig denna värld de kommer ge oss, vilka hemligheter den håller och vilka karaktärer man kommer möta.

Intressant att se också om man klarar ett souls spel utan att använda wikin 50 gånger =P


signatur

Rawr

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Sisyr:

Klarade tyvärr inte av att köra Dark Souls på PC - portningen var för jävla dålig helt enkelt. Fortfarande skitkul att köra hos polare på deras konsoller, dock.

Hoppas verkligen att From Software gör en ordentlig PC-version den här gången, palla sitta och köra hemma hos polare igen. ^^

Hmm så du kan alltså inte spela med gameplad på PC? För tja spelet är inte svårare på PC än consol. Fatum är att att med vissa mods så funkar det perfekt att spela med tangentbord och mus också.

Men vist ganska kass port och använder man sig inte av någon av modsen som har släppts så lär man ju ha problem ja.

men i alla fall med alla mods för PC versionen så är det den absolut bästa plaformen att spela spelet på.

Kan kan jag säkert, men när jag spelar på PC vill jag använda tangentbord + mus och inte en gamepad (som jag heller inte äger). Då får det vara.

Att det finns mods som fixade styrningen med tangentbord hade jag ingen aning om. Är det någon särskild sida man ska titta på?

Medlem

Bästa nyheten på länge!

Medlem

ett sådan grym spelserie... jag hoppas till mitt liv att dom inte mainstreamar det och dummar ner det på något sätt.. Finns folk som älskar spel när det är utmaning i dom också.

T,ex Farcry 3 senaste jag spela som spela ingen roll vilken settings du kör på så är sånt gameplay utan utmaning. Trist, men det kan vara så också att helt enkelt det går inte göra ett utmanande fps singleplayer.

Medlem
Skrivet av tobbe628:
Skrivet av Cane:
Skrivet av tobbe628:

Sluta nu. PC Portningen var jättebra ifall ni hade en kontroll och visste hur man använde den på datorn.

De finns t.o.m en Fix som gör att du kan ha de på högre grafik i 60fps. Vilket borde göra de bättre än konsol.

Ush..

Förutom att det var så dåligt optimerat att 60 fps inte var särskillt sannolikt. Att spelet inte ens kunde hålla 30 stabila när man blev grillad av gargoyle bossen säger allt om spelet.

Under mina 91 Timmar Played har jag aldrig fått ett enda Fpsdrop. dessutom visade Fraps dessutom att jag hade runt 60fps hela tiden.
Med ett Radeon 5850.

Samma här, HD5850, inte en enda fpsdrop.

12
Skriv svar