Luftmans Musik-Kalender: #7

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #7

Dagens Tema:
Zero Wing

Det här spelet är ökänt för en enda grej: "All your base are belong to us".
Zero Wing är, som jag har förstått det, ett mediokert shoot-em up spel och ärligt talat så har jag aldrig spelat det.
Så jag har inte tänkt dömma spelet, men jag har tänkt prata om denna fantastiska låt.

Favoritlåt:

"Intro Theme"/"Introduction"

Holy shit, Mega Driven kan verkligen ha bra musik när den verkligen vill. Resten av spelets soundtrack är inget speciellt, men denna låt... pure awesomeness!

Mer bra låtar:

Megadriver: "All Your Base Are Belong To Us"

Megadriver är ett grymt coverband som spelar metal covers på musik från spel. Dom har gjort ett cover på samma låt som jag länkat ovan,

Kul fakta:

- Gametrailers satte detta spel på nummer 7 i sin lista: "Top ten worst games of all time"

Varför har jag sådant problem att få en kommentar på mina inlägg senaste dagarna? Tycker ni jag ska lägga upp julkalendern på något annat sätt eller har ni något annat förslag, kommentera!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #7

Hehe, jag vet inte riktigt varför det inte blir att jag lägger upp en kommentar Blir att jag sätter på musiken och då det mestadels varit bra musik blir det jag byter flik och sen glömmer kommentera xD

Medlem
Skrivet av Posuic:

Hehe, jag vet inte riktigt varför det inte blir att jag lägger upp en kommentar Blir att jag sätter på musiken och då det mestadels varit bra musik blir det jag byter flik och sen glömmer kommentera xD

Jaha okej, men du tycker om att läsa/lyssna på mina inlägg?

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Posuic:

Hehe, jag vet inte riktigt varför det inte blir att jag lägger upp en kommentar Blir att jag sätter på musiken och då det mestadels varit bra musik blir det jag byter flik och sen glömmer kommentera xD

Jaha okej, men du tycker om att läsa/lyssna på mina inlägg?

Jupp, inte lyssnat på varenda en tror jag men jag har uppskattat länkarna

Medlem

Du bör dock kanske ha en tydligare titel än bara en 7:a ^^

Medlem

Tack för tipset om Megadriver, de var riktigt sköna!

Medlem
Skrivet av Posuic:

Du bör dock kanske ha en tydligare titel än bara en 7:a ^^

Varför jag bara har ett nummer som titel är för att det ska bli en överraskning om vilket spel/spelserie som jag pratar om

Medlem

Du kan alltid ha Spelmusik: Lucka 7 eller något liknande. Överraskning om vilken serie är alltid trevligt men att ha någon uppfattning om vad det är i bloggen kan alltid vara bra för att få till sig läsare, och därmed kommentarer

Medlem
Skrivet av Posuic:

Du kan alltid ha Spelmusik: Lucka 7 eller något liknande. Överraskning om vilken serie är alltid trevligt men att ha någon uppfattning om vad det är i bloggen kan alltid vara bra för att få till sig läsare, och därmed kommentarer

Ah okej, tack för tipset! Ska göra det i fortsättningen

1
Skriv svar