Medlem
Trasigt Wii u?

Tjena, fick igår hem mitt beställda wii u och hann spela några timmar innan detta hände.

gick alltså ut på menyn iallafall och tänkte testa hur youtube funkade, så då börjar konsolen uppdatera appen, för att sedan installera.. under installationen slutar mätarn röra sig vid ca 7-8% och "time remaining" börjar öka istället för att sjunka.. tänkte inte mycket på detta och sysselsatte mig med annat en stund, kom tillbaka efter en 45min sådär och ingenting hade hänt alls, enbart att "time remaining" hade ökat till en sisådär 3 timmar. försökte avbryta men gick inte att trycka på någonting hela konsolen var låst. så försöker stänga av spelet fram på konsolen men funkar inte det heller.

Så till slut pluggar jag ur strömmen helt enkelt.

Efter detta startar jag konsolen, väljer profil och sedan fastar allting, och ett surrande ljud hörs från både kontroll och konsol, finns inget att göra utom att plugga ur strömmen för att få av spelet.
Såhär har det varit sedan igårkväll. kommer inte längre än till menyn innan det knullar ur..

Vad fan ska man göra? blir vansinnig snart. är det att skicka tillbaks konsolen efter 2-3 timmars speltid?

MVH / C

Medlem

Tycker du kan börja med att ringa till dom du köpte konsolen av och berätta för dom vad som har hänt och se om dom kan hjälpa dig över telefon ..
Kan dom inte hjälpa dig så blir det nog bäst om du skickar in den och få det fixad , istället för att pilla runt allt för mycket själv för att få det fixat .

Det är vad jag tycker men det är ju upp till dig , hoppas det löser sig snabbt för dig

Medlem
Skrivet av Crotalus:

Tjena, fick igår hem mitt beställda wii u och hann spela några timmar innan detta hände.

gick alltså ut på menyn iallafall och tänkte testa hur youtube funkade, så då börjar konsolen uppdatera appen, för att sedan installera.. under installationen slutar mätarn röra sig vid ca 7-8% och "time remaining" börjar öka istället för att sjunka.. tänkte inte mycket på detta och sysselsatte mig med annat en stund, kom tillbaka efter en 45min sådär och ingenting hade hänt alls, enbart att "time remaining" hade ökat till en sisådär 3 timmar. försökte avbryta men gick inte att trycka på någonting hela konsolen var låst. så försöker stänga av spelet fram på konsolen men funkar inte det heller.

Så till slut pluggar jag ur strömmen helt enkelt.

Efter detta startar jag konsolen, väljer profil och sedan fastar allting, och ett surrande ljud hörs från både kontroll och konsol, finns inget att göra utom att plugga ur strömmen för att få av spelet.
Såhär har det varit sedan igårkväll. kommer inte längre än till menyn innan det knullar ur..

Vad fan ska man göra? blir vansinnig snart. är det att skicka tillbaks konsolen efter 2-3 timmars speltid?

MVH / C

Man får inte under några omständigheter stänga av konsollen när den uppdaterar. Du har nog brickat den. Grattis till dig. Kontakta Nintendo. Har du tur är de snälla och byter ut den.

Inaktiv

Jag tror han var fullt medveten om att han inte skulle hård-reboota konsolen.
Fast om nerladdningen fastnar som i fallet han beskrev så fanns det egentligen
ingenting han kunde göra förutom att just hård-reboota.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar