Medlem
Skyrim råd

Hej! Nu då tomten snart är på G, vore det en utmärkt tidpunkt att öka på spelsamlingen lite Skulle gärna ha Skyrim ,men är detta ett passande spel med tanke på att farsan är väldigt kräsen med vad spel innehåller? :S Går utmärkt sålänge man bara slaktar drakar och nån människa här o där men blir det för mycket människo slakt är risken stor spelet inte klarar kontrollen Så lite info om spelets innehåll i stort skulle va skoj o få Tack på förhand

Tja, Skyrim har en rik flora av fiender, men det är en hel del banditer och andra figurer som avverkas.
Eftersom alla skills ökar vartefter de används så blir det en hel del huggande om man vill vara bra på svärd.

Men Skyrim är ett utmärkt spel, faktiskt ett av de bästa på länge, så ge farsan ett episkt rollspel. Fast gillar han öppna spel eller ska de vara mer styrda i vart man ska gå, vet många som har problem med dessa spel då de känner sig lite vilse och inte vet vad de ska göra, själv tycker jag att det är tjusningen med spelen, nu går jag dit bort över kullen och ser vad som finns.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tja, Skyrim har en rik flora av fiender, men det är en hel del banditer och andra figurer som avverkas.
Eftersom alla skills ökar vartefter de används så blir det en hel del huggande om man vill vara bra på svärd.

Men Skyrim är ett utmärkt spel, faktiskt ett av de bästa på länge, så ge farsan ett episkt rollspel. Fast gillar han öppna spel eller ska de vara mer styrda i vart man ska gå, vet många som har problem med dessa spel då de känner sig lite vilse och inte vet vad de ska göra, själv tycker jag att det är tjusningen med spelen, nu går jag dit bort över kullen och ser vad som finns.

hahha du förstod fel skulle behövt skriva att han är kräsen med vad JAG spelar han låter mig inte spela "döds spel" och sånt, lite löjligt men vad kan man

Min hjärnas "bäst före tid" brukar gå ut vid 23:00

Men, Skyrim är faktiskt ganska våldsamt på det viset, men tillräckligt "Cartoon'y" ändå, alltså inte så grovt. Men det finns lite smått brutala "Finish moves" mitt i smeten. Men Det finns också en hel del mörka teman i spelet, vet inte vad din far skulle tycka om sånt. Spelet har en "18+ Pegi" märkning av flera anledningar.

Men jämfört med andra spel därute så är Skyrim inte så farligt när allt kommer kring. Som sagt, tillräckligt "Cartoon'y". Vet inte hur gammal du är eller vilka spel du brukar spela, men du och farsan kan leta efter klipp på youtube, sen kan ni snacka ihop er, då han själv fått se hur spelet är.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Okej (är 14 år,btw ,en ålder då dom flesta inte blir mördare bara p.g.a ett spel ) tack för tipsen ändå

Medlem

Hehe, om du undviker att träna upp förmågan att hugga huvudet av folk kanske det är ok för far din?

Spelets huvudstory är ju oundvikligen våldsam, men säg, får du se filmer som Sagan om Ringen så borde du ju sannolikt få spela ett spel med blodiga slag?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

sorry grabben, 14 är inte det som gäller om jag får ha min åsikt.
är är INTE rätt ålder att spela skyrim med sin mörka story och subtrila medelanden.

jag vill inte vara moral tanten här. men nej vänta ett tag till


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Tack för råden alla Fermia, det är inte moraltantigt att säga så. Någon måste ju säga ifrån när vi ungar blir krigsgalna och bara vill spela våld som vi är alltför unga för Men för farsan spelar det bara roll om man dödar mycket, så är storyn skithemsk å ja skiter ner mig så är det ju eget fel då igen om den har ett RIKTIGT MÖRKT budskap så kan de va sämre.Tack än en gång!

Inaktiv

Tråkigt att de inte finns någon parental control-grejs på Skyrim.
Borde bara vara att stänga av blod, finishing moves och sånt tycker jag.
Eller finns det någon mod för detta tro?

edit:

Nej, titta det finns en "Teen-mod"

http://skyrimforums.org/threads/skyrim-teen-mod.9578/

Skrivet av Skyrim Teen mod:

Want to make Skyrim more appropriate, as if it were rated T for teen? Now you can. Finally I have developed a working modification for that, along with Citizen86's mod for No blood, you can take away blood, gore, and a few more "inappropriate" things in the game, making it suitable for ages 14+.
I'm no ESRB rater, but after this mod is installed, with it, I'd rate it
TEEN for: Violence, Suggestive themes, Language."

Update Reports:
-Burnt bodies removed*
-Bloody bones removed (Only the bloody ones)
-Decapitation blood spurt (Splash) removed (Uncertain, in testing phase)
-Pack put into three parts
-Stability improvements.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tack fötipset ökar säkert chanserna tomten kommer med skyrim i säcken

Medlem
Skrivet av LupX:

Om du undviker att träna upp förmågan att hugga huvudet av folk kanske det är ok för far din?

LOL! Smart tänkt, LupX, men jag skulle nog inte presentera denna kompromiss i exakt dom ordvalen.

Medlem
Skrivet av Niber:
Skrivet av LupX:

Om du undviker att träna upp förmågan att hugga huvudet av folk kanske det är ok för far din?

LOL! Smart tänkt, LupX, men jag skulle nog inte presentera denna kompromiss i exakt dom ordvalen.

Haha, tackar! Ja, jag håller med dig där. Jag missade att leverera en fin förpackning till argumentationen.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

1
Skriv svar