Analytiker: endast 1,2 spel sålda med varje Wii U

Robot
Analytiker: endast 1,2 spel sålda med varje Wii U

När Wii släpptes 2006 köptes det två spel vid varje konsolköp, siffror visar på att Nintendos nya konsol inte fått samma extraflöde.

#trine-2


Medlem
Analytiker: endast 1,2 spel sålda med varje Wii U

hej vi har gjort en analys som inte innehåller all fakta.

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

Medlem

Gissade först på att det var Pachter som var igång igen.

Medlem

De behövde väl endast sälja ett spel med varje konsol för för att gå med vinst? Fler spelköp kommer senare.

Medlem

att inte räkna med digitala*** (svårt med edit på telefjönt)

Medlem

Additionally, it’s reported that 90% of the consoles sold were the Deluxe model, and that Wii U software attach ratio is about 2:1, meaning that for every console sold, two games were sold. These numbers exclude sales of digital software on the Wii U eShop.
http://wiiudaily.com/2012/12/wii-u-sells-out-on-launch-day-in...

Inaktiv

Vad finns till konsolen egentligen... ZombiU? Alla med premium bundle "nintendo land" och zombiu bundlen fick dom spelen med med consolen.,

Vad finns annars? Nåt usel Sonic racing skit?

1.2 sälj per wii u känns rätt logiskt om bundle spel inte räknas in.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Mr_j:

Additionally, it’s reported that 90% of the consoles sold were the Deluxe model, and that Wii U software attach ratio is about 2:1, meaning that for every console sold, two games were sold. These numbers exclude sales of digital software on the Wii U eShop.
http://wiiudaily.com/2012/12/wii-u-sells-out-on-launch-day-in...

Mmm, i Storbritannien med 40k sålda konsoler gentemot USA:s 400k sålda. Bra notis dock!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Vad finns till konsolen egentligen... ZombiU? Alla med premium bundle "nintendo land" och zombiu bundlen fick dom spelen med med consolen.,

Vad finns annars? Nåt usel Sonic racing skit?

1.2 sälj per wii u känns rätt logiskt om bundle spel inte räknas in.

Sonic racing är faktiskt riktigt roligt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

hej vi har gjort en analys som inte innehåller all fakta.

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

Den digitala försäljningen släpps nästan aldrig offentligt så detta är det bästa man får i dagsläget. Tycker inte att det är helt värdelöst eftersom det fortfarande ger ett grovt tal man kan jämföra med andra liknande släpp. Men visst, vi ser inte helheten utan digitala försäljningssiffror.

Medlem

Analytiker är alltid lika underhållande
Själv har jag lyckats hamstra upp fyra Wii U spel inför den kalla vintern, men skulle önska att det fanns lite mer "unika" spel till min svarta monstermaskin.

Medlem

Nackdelen är att det nästan bara är gamla spel som lanserades med Wii U, som de flesta redan spelat. Dessutom är de flesta spel som Japaner inte skulle röra, så de förlorar där också.

Medlem

Vad de inte räknade med var att Wii var billigare än Wii U vid release. Jämför vi relasepriserna i Amerika: Wii - $249 respektive $299 för Wii U (standardmodellen) så är de extra $50 lika mycket som ett helt spel kostar. Har inte räknat med inflationen dock.

Sen var väl också Wii U överprisad vid releasedagen? Har för mig att Premium-modellen kostade över 4000kr på de flesta onlinebutikerna här i Sverige vid release, när den har ett rekommenderat pris på $349. Inte många som har råd att köpa mer än ett spel då.

Medlem

Jag köpte två spel, Mario och ZombiU, men dom hade jag lika gärna kunnat köpa i eShop för samma pris. Så jag kan tänka mig att många har köpt sina spel i eShop för att slippa skivor.

Sen var det ju dessutom inte så många exklusiva titlar som släpptes, utan det är ju Mario och ZombiU som är dom stora exklusiva titlarna, och en hel del köpte nog ZombiU bundle och kanske inte är så intresserad av att köpa Nintendo Land och valde då kanske att bara köpa Mario. Annars är det ju bara en massa multiplattformar som många redan äger.

Medlem

Jag köpte 6st spel till min maskin så jag har gjort mitt tycker jag:P

Medlem

Men vilken urbota dum analys, som varken tar med digitala försäljningen och eller vilka spel som fanns tillhands.

Tar man den digitala aspekten först så må denna analys vara helt missvisande, kan tänkas att en rätt hög procent köper digitalt med tanke på de faktiskt har konkurrenskraftiga priser!

Sen vilka var lanseringstitlarna på dess föregångare?
Det är en rätt mycket mindre hög idag jämfört med då, Wii hade tex The Legend of Zelda: Twilight Princess... enough said?

Men trots allt, jag är mäkta nöjd med min Wiiu


signatur

Retro.

Medlem

Nu kommer jag inte ihåg de exakta siffrorna, men jag mins att attatchment rate för Wii är ur dåliga 0.6 spel sold/consol lr något sådant (då räknas ej bundles).Har hört att WiiU dubblar den enkelt bara på förbokningarna.

Vet inte var ifrån denna "fakta" som stöder jämförelsen kommer ifrån men är ganska säker på att den är bullshit!

Medlem

Varför är de digitala siffrorna viktiga för en konsol som trots allt definitivt inte har visat intresse för nedladdningsbara spel? Personligen så tror jag att siffrorna stämmer ganska bra även om man räknar in någon nedladdad titel hit och dit.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:

hej vi har gjort en analys som inte innehåller all fakta.

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

Den digitala försäljningen släpps nästan aldrig offentligt så detta är det bästa man får i dagsläget. Tycker inte att det är helt värdelöst eftersom det fortfarande ger ett grovt tal man kan jämföra med andra liknande släpp. Men visst, vi ser inte helheten utan digitala försäljningssiffror.

det kan lika gärna vara fler digitala än fysiska kopior sålda.. vi vet ju inte det då ingen säger denna siffra, just därför ska man inte släppa en halvklar analys, det är korkat och helt ovisentlig och rent utsagt felaktig analys, varför inte släppa den digitala siffran? vill ej företag att svenne banan ska få veta visentlig och viktig info? info som framhäver dennes plattform som mer populär, exempel på detta är att PC plattformen säljer sämst på fysiska fronten, det är för att över hälften av alla spel faktiskt är digitala, min gissning är att PC omsätter näst intill samma siffror som konsol bara att man inte vet detta pga att de vägrar släppa digitala siffror, att släppa dessa siffror skulle lyfta alla platormer, mest PC, egentligen älskar utvecklare PC men den låga fyskiska siffran plus piratkopiering gör att plattformen ser dålig ut, PC spelare har alla de största E-sport titlarna samt är absolut främst på välgörenhet..
denna plattform är smutskastad för att folk lever i forntiden och bara räknar fysiska kopior.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Varför är de digitala siffrorna viktiga för en konsol som trots allt definitivt inte har visat intresse för nedladdningsbara spel? Personligen så tror jag att siffrorna stämmer ganska bra även om man räknar in någon nedladdad titel hit och dit.

Orkar inte kolla om detta stämmer helt, men ganska säker på att man kan köpa dom flesta spelen online till wii u för samma pris som i affären mer eller mindre. Och det gör sjuk skillnad på om folk orkar vänta 1-2dagar på spel eller bara köpa det och tanka hem det på några minuter

Medlem

skulle bara bra om alla kunde gå ut och visa den digitala försäljningen på allt, för då skulle de se att det säljs så in i helvete med spel där ute, och Piraterna inte förstör hela spel industrin.
Men men...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Synd att det kostar runt 3-4k.. det första nintendot jag har velat ha innan release. Hoppas de nya konkurrerande konsolerna drar ner priset lite

Medlem

WiiU är en väldigt trevlig konsol

Medlem

Det låter lite lågt. Själv så har jag köpt 6 spel redan och förbokat 4.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nackdelen är att det nästan bara är gamla spel som lanserades med Wii U, som de flesta redan spelat. Dessutom är de flesta spel som Japaner inte skulle röra, så de förlorar där också.

Japan är inte med i den här statistiken då Wii U började säljas där igår.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Ztreek:

hej vi har gjort en analys som inte innehåller all fakta.

digital försäljning ökar för varje år som går...självklart köps det då mindre fysiska, att inte räkna med fysiska kopior och ens våga komma ut med en analys är ju rent utsagt dumt..
men visst, de säger att de inte kan den digitala siffran.. men varför ens släppa analysen?

Den digitala försäljningen släpps nästan aldrig offentligt så detta är det bästa man får i dagsläget. Tycker inte att det är helt värdelöst eftersom det fortfarande ger ett grovt tal man kan jämföra med andra liknande släpp. Men visst, vi ser inte helheten utan digitala försäljningssiffror.

det kan lika gärna vara fler digitala än fysiska kopior sålda.. vi vet ju inte det då ingen säger denna siffra, just därför ska man inte släppa en halvklar analys, det är korkat och helt ovisentlig och rent utsagt felaktig analys, varför inte släppa den digitala siffran? vill ej företag att svenne banan ska få veta visentlig och viktig info? info som framhäver dennes plattform som mer populär, exempel på detta är att PC plattformen säljer sämst på fysiska fronten, det är för att över hälften av alla spel faktiskt är digitala, min gissning är att PC omsätter näst intill samma siffror som konsol bara att man inte vet detta pga att de vägrar släppa digitala siffror, att släppa dessa siffror skulle lyfta alla platormer, mest PC, egentligen älskar utvecklare PC men den låga fyskiska siffran plus piratkopiering gör att plattformen ser dålig ut, PC spelare har alla de största E-sport titlarna samt är absolut främst på välgörenhet..
denna plattform är smutskastad för att folk lever i forntiden och bara räknar fysiska kopior.

Inte analytikerna som släpper information om digital försäljning såklart, företagen själva väljer ifall det är något dom vill publicera eller ej. Kan bara gissa på varför vi så sällan ser dom digitala siffrorna, antingen så är siffrorna oftast inte bra nog för att väga upp affärshandeln (känns för mig mest logiskt) eller så har utgivarna inte tillgång till exakta siffror eller något helt annat.

Pc har förmodligen väldigt mycket mer digital försäljning och kan ändå inte riktigt jämföras med det som står i artikeln. Vet inte varför allt hela tiden ska bli om pc mot konsol...

1
Skriv svar