Levine: "Jag vill göra Bioshock till PS Vita"

Robot
Levine: "Jag vill göra Bioshock till PS Vita"

Det snackades om Bioshock till PS Vita redan på E3 2011. Men om det blir verklighet eller ej är inte Ken Levines beslut.

#take-two, #sony


Medlem
Levine: "Jag vill göra Bioshock till PS Vita"

då kan man förvänta sig ett till konsol skadat spel.
När ska detta ta slut?
Har ingenting emot konsoler får spel,(många konsol spel skulle tom vara bättre på pc och är konsol exclusiva)

Men det jag blir lack på är att dom gör spelen consol sen portar, det ska vara på andra hållet.

Då pc kräver mer bindings optimering osv osv orkar ej skriva allt men listan är jävligt lång gemfört med konsol

Självklart, eftersom Xbox 360 är huvudversion för alla multiplattformsspel.. och inte mig emot

Hur många spelar "stor-spel" på PS Vita idag egentligen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För tydligen finns det alldeles för många spel idag som System Shock och Swat, så det är bättre att lägga resurser på ett spel till ett system ingen äger... yay.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

För tydligen finns det alldeles för många spel idag som System Shock och Swat, så det är bättre att lägga resurser på ett spel till ett system ingen äger... yay.

Jag gör. Och jag är inte ensam.

EDIT: Han/hon säger något som kan motbevisas, jag motbevisar -> Tumme ner. Logik!

Medlem

Jag äger oxo en Vita och älskar den.

Persona 4 Golden
Assassins creed 3 Liberation
Gravity Rush
Uncharted
Wipeout
Unit 13
Lumines
Little big planet
All-stars
Rayman Origins
Blazblue
Everyday Golf
Metal Gear Solid Hd collection
Mortal Kombat
NFS most wanted
Ninja Gaiden Sigma
Sine Mora
Sound shapes
Street fighet X tekken
Super stardust
Virtues's last reward

Så nog finns det väldigt många grymma spel till Vitan. Sen får vi inte heller glömma bort psp katalogen som är enorm


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Sheep:
Skrivet av Sapiens:

För tydligen finns det alldeles för många spel idag som System Shock och Swat, så det är bättre att lägga resurser på ett spel till ett system ingen äger... yay.

Jag gör. Och jag är inte ensam.

EDIT: Han/hon säger något som kan motbevisas, jag motbevisar -> Tumme ner. Logik!

Haha okej Sherlock, gav dig visserligen inte en tumme ner men, men vad spelar det för roll, din logik är ju vattentät då jag självklart bokstavligt talat menade att ingen äger ett ps vita, herp derp ´,D.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur många spelar "stor-spel" på PS Vita idag egentligen?

Definiera "Stor-spel"? Vita har en hel del riktigt bra spel, bland annat Persona 4 Golden som enligt mig är väldigt stort spel En enda genomspelning beräkna 80 timmar minst.

Men men har ingen aning om vad du syftar på stor-spel så. Antar att du dock syftar på spel som de flesta spelar? Dvs t.ex. Bioshock eller ännu bättre Call of duty ( som bland annat finns till Vita... )

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av walter_iego:

Hur många spelar "stor-spel" på PS Vita idag egentligen?

Definiera "Stor-spel"? Vita har en hel del riktigt bra spel, bland annat Persona 4 Golden som enligt mig är väldigt stort spel En enda genomspelning beräkna 80 timmar minst.

Men men har ingen aning om vad du syftar på stor-spel så. Antar att du dock syftar på spel som de flesta spelar? Dvs t.ex. Bioshock eller ännu bättre Call of duty ( som bland annat finns till Vita... )

Eftersom ämnet i fråga är "Bioshock", det kallar jag ett storspel, och undrade om det fanns andra för PS Vitan, eller om de är avskalade "små" varianter av de större spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FuzioN:

då kan man förvänta sig ett till konsol skadat spel.

Redan ettan var ju konsolskadat. Har du testat att spela det till PC på senaste? Muskontrollen är helt jävla fuckad. Det är så illa att det knappt är spelbart. Faktum är att det INTE är spelbart utan att hacka en massa i spelets .ini filer.

Medlem

Är det tekniskt sett rasistiskt att tycka om Vita?

Medlem

Ja nu förtiden är det mycket spel som kommer till vitan + en del spel som ochså kan köras på vitan. Tips på spel som inte är nya vita spel är psp: persona 2å3 FF4 Trails in the sky Pixel junk monsters & Patchwork heroes några psp spel jag har på vitan nu. Ps1: Silent hill Resident evil 3 & FF6. Bra minis är bla Wizorb Where is my heart Age of zombies.Finns ju många fler detta är bara några exempel på spel jag har på vitan just nu.

Medlem

Ha ha pc ska man inte tala om köpte bioshock till min nya pc funka hur bra som helst förutom att mitt ljud kort inte funkade med just det spelet gick aldrig att fixa.

Medlem

Tycker personligen att det är fel att göra spel som cod ac3 å resistance dom funkar ok men passar inte ricktigt vitan tycker jag. Utan gör vita spel till vitan som kan levera 100% eller ps2 hd titlar eller spel som funkat bra på pspn men med bättre grafik/"2or". Många jämför vitan med ps3 villket är galet fel jämför med psp 3ds istället.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Självklart, eftersom Xbox 360 är huvudversion för alla multiplattformsspel.. och inte mig emot

Så så. ingen poäng med att sprida ignoranta lögner.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tycker personligen att det är fel att göra spel som cod ac3 å resistance dom funkar ok men passar inte ricktigt vitan tycker jag

Håller med helt. Gör spelen till Vita istället för att göra spel av konsoll/pc spel som är gjorda för att spelas på en stor handkontroll eller mus/tgb och sen försöka kopiera det till Vita:n. Skit i det, gör egna spel till Vita helt från grunden. Som sagt, Blackops, resistance mfl är helt ok spel, men passar inte bra till bärbar format. Gör eget!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar