The Phantom Pain röjt – men är det Metal Gear Solid 5?

Robot
The Phantom Pain röjt – men är det Metal Gear Solid 5?

Under fredagsnattens VGA-mässa visades en rulle upp från till synes svenskutvecklade The Phantom Pain, men många tecken pekar i Metal Gear Solid-seriens favör.

#dark-souls-ii, #the-phantom-pain, #moby-dick-studio


Medlem
The Phantom Pain röjt – men är det Metal Gear Solid 5?

det va ju inte direkt svårt att gissa när man ser big boss i trailern? omöjligt att det vara bara jag som såg det herregud.
förmodligen början på mgs5, ungefär som i mgs2 "tanker incident" för att sedan gå över till ett "open world" "sandbox"

Medlem

är det isåfall ett till MGS utöver ground zeroes eller är det samma spel på nått sätt?
det är väll lite udda att släppa trailers för två olika MGS spel innan ens rising är ute?

Medlem

Ser ju hur tydligt som helst att det är Big Boss

Medlem

"Two phantoms will rise from the ashes" säger de i den första trailern till Ground Zeroes. Kan det månne betyda att det är två spel i görningen och att det här är det andra spelet?

Medlem

De är högst sannolikt MGS Ground Zeroes, tror inte de gör både Ground Zeroes och MGS5 på samma gång så att de skulle kunna börja göra reklam för båda nu. Däremot måste jag säga att jag är mycket intresserad av denna nya mörkare ton Kojima lägger på MGS


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Högst osannolikt att det skulle finnas en Joakim Mogren och en studio som är kapabel att göra den här typen av grafik till PS3 och x360 i Stockholm, utan att vi stockholmska spelutvecklare skulle ha hört talas om det.

Medlem

Det är ju solklart att det rör sig om MGS. Många kända karaktärer är med och texten Metal Gear Solid V döljer sig i filmen.

Här är en bild där texten är mer tydlig.

Medlem

Moby Dick Studios? Deras logga är en Val-fena, i slutet av trailern slukar en stor val helikoptern?

Jag tror det är ett klassiskt Kojima stunt, självklart är det Metal Gear. Det är för mycket som pekar åt Metal Gear hållet än åt något annat. Hype festen kan börja.


signatur

Nämen!

Hata videospelaren som inte funkar som den ska... Arrrggg...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det handlar ju om sjuk humor. Karaktären har en protes och folk som har amputerat en kroppsdel kan ofta känna smärta i denna kroppsdel trots att den är borttagen. Sådana smärtor kallas just "phantom pains".

Inaktiv

Wikipedia om phantom pains: http://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_pains

Sen finns det inte heller Moby Dick Studios reg i Sverige enligt 121.nu...

Medlem
Skrivet av eXode:

Det handlar ju om sjuk humor. Karaktären har en protes och folk som har amputerat en kroppsdel kan ofta känna smärta i denna kroppsdel trots att den är borttagen. Sådana smärtor kallas just "phantom pains".

Vad menar du? Vad är humorn med det menar du? Det är ju förmodligen undertiteln till spelet.

Hur menar du att dom driver med det eller ?


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av eXode:

Det handlar ju om sjuk humor. Karaktären har en protes och folk som har amputerat en kroppsdel kan ofta känna smärta i denna kroppsdel trots att den är borttagen. Sådana smärtor kallas just "phantom pains".

Vad menar du? Vad är humorn med det menar du? Det är ju förmodligen undertiteln till spelet.

Hur menar du att dom driver med det eller ?

Att huvudkaraktären har en protes och att spelet heter "Phantom Pains".

Jag tror f.ö. inte att spelet kommer att heta Phantom Pains utan att det handlar om en uttänkt marknadsföring av Kojima.

Medlem

ge. mig.


signatur
Medlem

Sa inte kojima att de jobbade på Metal Gear Solid: Ground Zeroes och ogre? Joakim Mogren = Kojima mOGREn, så om jag inte tänker helt fel bör det vara två separata spel?

Medlem
Skrivet av eXode:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av eXode:

Det handlar ju om sjuk humor. Karaktären har en protes och folk som har amputerat en kroppsdel kan ofta känna smärta i denna kroppsdel trots att den är borttagen. Sådana smärtor kallas just "phantom pains".

Vad menar du? Vad är humorn med det menar du? Det är ju förmodligen undertiteln till spelet.

Hur menar du att dom driver med det eller ?

Att huvudkaraktären har en protes och att spelet heter "Phantom Pains".

Jag tror f.ö. inte att spelet kommer att heta Phantom Pains utan att det handlar om en uttänkt marknadsföring av Kojima.

Jo det har jag förstått, den informationen framgår ju ganska tydligt av trailern. Det är dock singular och inte plural , "The Phantom Pain". Vad som inte framgår dock är hur det är sjuk "humor", vad är det roliga i protesen och titeln ihopa? Det finns inga "poänger" som gör att vi skrattar åt denne karaktärs öde?

Jag bara undrar vart du finner humorn?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av eXode:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av eXode:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av eXode:

Det handlar ju om sjuk humor. Karaktären har en protes och folk som har amputerat en kroppsdel kan ofta känna smärta i denna kroppsdel trots att den är borttagen. Sådana smärtor kallas just "phantom pains".

Vad menar du? Vad är humorn med det menar du? Det är ju förmodligen undertiteln till spelet.

Hur menar du att dom driver med det eller ?

Att huvudkaraktären har en protes och att spelet heter "Phantom Pains".

Jag tror f.ö. inte att spelet kommer att heta Phantom Pains utan att det handlar om en uttänkt marknadsföring av Kojima.

Jo det har jag förstått, den informationen framgår ju ganska tydligt av trailern. Det är dock singular och inte plural , "The Phantom Pain". Vad som inte framgår dock är hur det är sjuk "humor", vad är det roliga i protesen och titeln ihopa? Det finns inga "poänger" som gör att vi skrattar åt denne karaktärs öde?

Jag bara undrar vart du finner humorn?

JAG tycker att det är sjuk humor att kalla spelet Phantom Pain när karaktären i videon har en protes och eftersom det är en riktig åkomma, därför tycker JAG att det är sjukt. Är du nöjd då herr åsiktspolis?

Verkligen ingen anledning att bli fientlig och kasta glåpord över att jag undrade vart du fann humorn i en antydan till något som är hemskt och fruktansvärt. Det är ju en vänlig fråga, i en vänlig diskussion?

Det är okej att du tycker på det viset, det är ju din åsikt. Men det var därför jag inte heller förstod. Du sa aldrig att det var för att du tyckte det var roligt, du gjorde ett fastslagande i att detta handlar om sjuk humor. Därför undrade jag, då jag är nyfiken på alla ledtrådar som pekar åt ett eller annat håll, var du fann det roliga och varför.

Sedan är det intressant att få reda på hur andra människor tickar och varför de finner vissa åsikter om saker och ting, det får en att undra och därför frågar jag.

Varför bli arg?


signatur

Nämen!

gnu
Medlem

3 mgs spel nästa år då?

Medlem

kojima productions är inte EA.

Medlem

Här går troll i tråden...


signatur

Nämen!

Medlem

Deras hemsida är åtminstone skriven på klanderfri svenska och gjord av Jesper Hultén på Jehu - Design & Communication. Så har ni några funderingar och vill göra lite journalistiskt arbete så kan ni ju ringa dem.

Medlem

Är det bara jag som har set en av screaming mantis dockan hänga i luften vid 13:39?

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

Är det bara jag som har set en av screaming mantis dockan hänga i luften vid 13:39?

Nope, inte nog med att man ser ett par fötter sväva upp i luften så är det gasmask ljud... Tror att han är anledningen till att hästen och valen syns också

Medlem

En ny startup med detta production value på trailer + att den premiärvisas på VGA tyder på att studion skulle vara stor.
Jag har dock inte hört nått om en sådan studio.

Inte Joakim Mogren heller för den delen.

Medlem

*kliar* gah gåshud.

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men gick inte kojima ut med att mgs 4 var slutet på mgs serien och att han inte skulle göra några fler mgs titlar för att fokusera på annat?

Medlem
Skrivet av Zainter:

Rätta mig om jag har fel, men gick inte kojima ut med att mgs 4 var slutet på mgs serien och att han inte skulle göra några fler mgs titlar för att fokusera på annat?

Det gör han ju inte heller.
Joakim Mogren gör denna

1
Skriv svar