Före detta Mafia-utvecklare visar upp next gen-rollspel

Robot
Före detta Mafia-utvecklare visar upp next gen-rollspel

Warhorse Studios använder sig av en modifierad variant av CryEngine 3 för att på så sätt lansera ett maffigt rollspel som tidigast 2014. Spana in handkamerafilmad miljöpresentation nu.

#mafia, #warhorse-studios


Medlem
Före detta Mafia-utvecklare visar upp next gen-rollspel

Jag som satt igår och sörjde bristen på medeltida RPGs (bra sådanna). Blir härligt med det här, The Witcher 3 och kanske även Dragon Age 3 att se fram emot (om bioware sköter sina kort rätt och har lärt sig av sina misstag).

Medlem

Kör på PC så jag bryr mig inte om ifall det är klassat som next gen eller inte. Miljöerna ser riktigt trevliga ut iallafall men det hänger mycket på gameplayet också.

Medlem

jag vill ha mutiplayer openworld(inte för open world gärna lite linjärt att följa med i dom såklart)

och jag vill ha fantasy, dvs tigermäniskor ödlemän drakar, medusor, ismän zombies levande skelet, stora abominations och allt i sitt like.

Stora bossar att slåss emot som krossar dig på ett slag om du ej parrerar blockar dodgar.

med ett härligt skill move system exempel dubbeltappa framåt och tryck left mouse så gör du charged sword attack.

tappa vänster sen höger strafe och håll in m1 och du whirlwindar.

ett kombo move system och spells som du bara trycka med i form av supportbuffar offensiva spells som meteor regn ifrån mages osv osv.

detta är vad jag vill se som nästa next gen skyrim/mmo/open world rpg spel.

och det ska gå att spela multiplayer på det!

även ska det vara många dungeons som varierar och pussel som i skyrim fast fler och bättre tom.

Där du måste lösa pusslet för att kunna gå in i dungeon:en

Jag håller tummarna på elder scrolls online, men leverarar inte det så har man ögonen på detta framöver iaf!

Medlem

största problemet är hur korkad AI'n är i näst intill alla spel. hoppas på att next gen får lite IQ inproppad under huven.

sen bättre animationer, hatar överdriven ragdoll

Medlem
Skrivet av Ztreek:

största problemet är hur korkad AI'n är i näst intill alla spel. hoppas på att next gen får lite IQ inproppad under huven.

sen bättre animationer, hatar överdriven ragdoll

Hyffsad beskrivning av skyrim (Det finns mycket positivt med skyrim men det dumma AI:t och ragdollen är något jag styr mig på samt det faktum att striderna känns så endimensionella).

Medlem

Wow! Riktigt vackert.

Själv älskar jag både Mafia 1 och rollspel. Det här kan bli riktigt bra!


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag trodde han jobbade inom maffian

Medlem

Bara det har roligt gameplay. Mafia 2 var en katastrof i jämförelse med ettan.

Medlem

Det ser onekligen vackert ut. Men tyvärr är det ju inte allt. Men man kan ju hoppas på att det visar sig vara något underbart.

Ish
Medlem

Såg ju inte nå märkvärdigt ut?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Kan bli bra, fler rollspel har ingen direkt dött av.
Men får hoppas dem tar bort shakycam och kör på en mer traditionell spelkamera.

Medlem

Grafiken är så otroligt oviktig när det kommer till spel. Det starkaste exemplet är väl Asien med deras massiva grafik och ett urtråkigt mainstream gameplay. Väljer ett mmo med starkt gameplay före grafik alla dagar i veckan.

Titta bara på ultima online, wow, daoc, ragnarok online och PSO där grafiken inte låg i fokus. Dessa spel har/hade en så otroligt hög "nöjesfaktor".

Medlem
Skrivet av Ish:

Såg ju inte nå märkvärdigt ut?

Inte om du jämlör med 5år gamla PC kanske, men jämför med nya släppta WiiU spel så ;).

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha mutiplayer openworld(inte för open world gärna lite linjärt att följa med i dom såklart)

och jag vill ha fantasy, dvs tigermäniskor ödlemän drakar, medusor, ismän zombies levande skelet, stora abominations och allt i sitt like.

Stora bossar att slåss emot som krossar dig på ett slag om du ej parrerar blockar dodgar.

med ett härligt skill move system exempel dubbeltappa framåt och tryck left mouse så gör du charged sword attack.

tappa vänster sen höger strafe och håll in m1 och du whirlwindar.

ett kombo move system och spells som du bara trycka med i form av supportbuffar offensiva spells som meteor regn ifrån mages osv osv.

detta är vad jag vill se som nästa next gen skyrim/mmo/open world rpg spel.

och det ska gå att spela multiplayer på det!

även ska det vara många dungeons som varierar och pussel som i skyrim fast fler och bättre tom.

Där du måste lösa pusslet för att kunna gå in i dungeon:en

Jag håller tummarna på elder scrolls online, men leverarar inte det så har man ögonen på detta framöver iaf!

Själv vill jag ha ett medeltida openworld fps roleplay där man spelar ensamen, inte med en massa människor, typ som skyrim men med kanske ännu bättre grafik och bra gameplay. Jag är dock ingen som sätter grafik före allt annat i spel, men i t.e.x skyrim och sådant vill jag grafiken ska vara snygg för då får man en trevligare känsla när man spelar. Jag råkade näst intill leva mig in i skyrim när jag spelade det förr. Drömmarna efteråt var väldigt mycket relaterat till det liret med. Så får jag aldrig i andra spel, då finner jag ett spel roligt.

Medlem

Total som i ALLT.. tessellering.. (så att andra spelmakare och nejsägare skäms).

~24kantiga kärrhjul (1sta filmen) hör till "last gen".


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Ish
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Ish:

Såg ju inte nå märkvärdigt ut?

Inte om du jämlör med 5år gamla PC kanske, men jämför med nya släppta WiiU spel så ;).

Vem spelar WiiU.. Nu är jag iofs rasistisk mot portabla spelkonsoler OCH spela på mobilen. Men ändå. NextGen är ett par ord som kastas väldigt lätt omkring helt i onödan. NextGen för konsol kanske, men för oss som spelar mest på PC blir man föga imponerad. Next gen i konsolvärlden är tydligen LastGen PC. Jag ÖNSKAR att konsol såg ut såhär, jag önskar att det fanns ordentlig kantutjämning och djup, men det gör det inte.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det som imponerade på mig mest var vattenpölen i leran, annars så var det liksom, eh, det är ju typ Skyrim med HD moddar :-/

Men det är ju i tidigt stadie det får man inte glömma, men är inte så jag tappat hakan.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag är själv igång med en egen produktion av rpg spel och jag tycker att man borde göra mer rollspel runt andra tidsåldrar, alltid är det medeltiden. Trött på detta. Hur är det med crowd founding sidan Kick Starter, om ni har lust att berätta kontakta mig

Inaktiv

Klart intressant, håller tummarna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha mutiplayer openworld(inte för open world gärna lite linjärt att följa med i dom såklart)

och jag vill ha fantasy, dvs tigermäniskor ödlemän drakar, medusor, ismän zombies levande skelet, stora abominations och allt i sitt like.

Stora bossar att slåss emot som krossar dig på ett slag om du ej parrerar blockar dodgar.

med ett härligt skill move system exempel dubbeltappa framåt och tryck left mouse så gör du charged sword attack.

tappa vänster sen höger strafe och håll in m1 och du whirlwindar.

ett kombo move system och spells som du bara trycka med i form av supportbuffar offensiva spells som meteor regn ifrån mages osv osv.

detta är vad jag vill se som nästa next gen skyrim/mmo/open world rpg spel.

och det ska gå att spela multiplayer på det!

även ska det vara många dungeons som varierar och pussel som i skyrim fast fler och bättre tom.

Där du måste lösa pusslet för att kunna gå in i dungeon:en

Jag håller tummarna på elder scrolls online, men leverarar inte det så har man ögonen på detta framöver iaf!

Varför inte bara göra ett spel som är öppet som skyrim med drop in n out MP? GIMME!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det finns hur många spel som är hur vackra som helst, Men gameplayet är så sjukt ointressant så man avinstallerar spelet efter några timmar för att man somnar när man spelar det..

Att visa en map design betyder nästan ingenting alls utan att visa en karaktär och hur det hela ska funka. Dom vackraste spelen brukar ofta bli skit för att det är överdrivet gameplay som inte passar i miljöerna.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha mutiplayer openworld(inte för open world gärna lite linjärt att följa med i dom såklart)

och jag vill ha fantasy, dvs tigermäniskor ödlemän drakar, medusor, ismän zombies levande skelet, stora abominations och allt i sitt like.

Stora bossar att slåss emot som krossar dig på ett slag om du ej parrerar blockar dodgar.

med ett härligt skill move system exempel dubbeltappa framåt och tryck left mouse så gör du charged sword attack.

tappa vänster sen höger strafe och håll in m1 och du whirlwindar.

ett kombo move system och spells som du bara trycka med i form av supportbuffar offensiva spells som meteor regn ifrån mages osv osv.

detta är vad jag vill se som nästa next gen skyrim/mmo/open world rpg spel.

och det ska gå att spela multiplayer på det!

även ska det vara många dungeons som varierar och pussel som i skyrim fast fler och bättre tom.

Där du måste lösa pusslet för att kunna gå in i dungeon:en

Jag håller tummarna på elder scrolls online, men leverarar inte det så har man ögonen på detta framöver iaf!

Varför inte bara göra ett spel som är öppet som skyrim med drop in n out MP? GIMME!

Jag håller på att skriva ett manus med dropp in n out roleplaying game

Moderator | Testpilot
Skrivet av Renardrusé:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av FuzioN:

jag vill ha mutiplayer openworld(inte för open world gärna lite linjärt att följa med i dom såklart)

och jag vill ha fantasy, dvs tigermäniskor ödlemän drakar, medusor, ismän zombies levande skelet, stora abominations och allt i sitt like.

Stora bossar att slåss emot som krossar dig på ett slag om du ej parrerar blockar dodgar.

med ett härligt skill move system exempel dubbeltappa framåt och tryck left mouse så gör du charged sword attack.

tappa vänster sen höger strafe och håll in m1 och du whirlwindar.

ett kombo move system och spells som du bara trycka med i form av supportbuffar offensiva spells som meteor regn ifrån mages osv osv.

detta är vad jag vill se som nästa next gen skyrim/mmo/open world rpg spel.

och det ska gå att spela multiplayer på det!

även ska det vara många dungeons som varierar och pussel som i skyrim fast fler och bättre tom.

Där du måste lösa pusslet för att kunna gå in i dungeon:en

Jag håller tummarna på elder scrolls online, men leverarar inte det så har man ögonen på detta framöver iaf!

Varför inte bara göra ett spel som är öppet som skyrim med drop in n out MP? GIMME!

Jag håller på att skriva ett manus med dropp in n out roleplaying game

NIce, hoppas det går bra för dig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett äkta medeltida 'mmorpg' där man spelar som en riktig riddare eller vad man vill vara, Man gör quests för sin kung samt invånare vilket leder till att man ska döda lite allt möjligt som härjar i kungadömet. Sedan så kan det finnas en massa kungadömen som man kan gå med i och alla kungadömen är i krig emot varandra

Man skulle kunna ge alla kungadömen en server var och sedan kan man förklara krig mot varandra vilket leder till en veckas pvp på servern där man vinner genom att antagligen ta över mest mark utav ett kungadöme eller om man utplånar motståndaren.. men det skulle kräva sjukt stora trupper för att komma igenom någonts huvudfort.

Lite som ''Skyrim - Guildwars2 - Warhammer - Dark Age of Camelot'' fast med äkta medeltida rustningar och vapen och inget 10v10 eller något sånt fjuttigt, Det ska finnas platser för alla som spelar på servern i samma zon.. Och alla servrar kunde ha 1 år på sig och sedan blir det någon reset och det kingdom som vinner det året får någon bonus eller någon titel, När servrarna har resettats så börjar alla på 0 igen och alla kan vara med i striden om att vara med i årest bästa kungadöme igen

Jag önskar att jag kunde programmera :/
Jag skulle lätt ha försökt mig på att göra ett 'mmorpg' med ett gäng människor som har samma sorts tankar och inte vill ha en massa sjukt dumma saker överallt som förstör hela spelet.

1
Skriv svar