Far Cry 3-uppdatering låter dig förändra gränssnittet

Robot
Far Cry 3-uppdatering låter dig förändra gränssnittet

Ubisoft har uppmärksammat att folk lackar ur på att de bombarderas med olika former av information när de spelar. En del vill kunna välja en mer minimalistisk approach, något som kommer fixas till.

#far-cry-3, #ubisoft


Medlem
Far Cry 3-uppdatering låter dig förändra gränssnittet

Härligt att de lyssnar och ordnar detta! Det jag har stört mig mest på är att man inte kan "pausa" spelet ibland på grund av alla tutorials som poppar upp hela tiden.

Det här ska man testa!

Medlem

Har inte stört mig nämnvärt på det

Medlem

Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också >_<
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också &gt;_&lt;
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-

ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.

Så du har ingen att skylla mer än dig själva

Inaktiv

Ja det är något jag har märkt, väldigt tydligt. Och det som sabbar FarCry 3 enligt mig, har bara lirat en halvtimme efter intron o är inte imponerad.

Varför ha openworld om jag ändå är begränsad till ett visst område? Jag tänker då på det första uppdraget då man ska plocka gräs. Går jag utanför det tänkta området så får jag en varning om "leaving mission area, mission fail in *nedräkning* WTF är det BF3 eller? Notera att detta är SP.

Läg till all jävla information som poppar upp hela tiden, och inte i kanten på skärmen utan mitt i, något dom nu då lyssnat på och ska patcha bort...

Intron var riktigt magisk och känslosam, men sen så.

O varför varför måste jag guidas till förbannelse var jag än ska?

Grafiken därtill är också medelmåttig.

+För röstskådisar och karaktärer, det märks redan från början att dom verkar vara topnotch.

Medlem

Far cry III lider också av samma problem som i princip 9/10 moderna fps har.
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de. Totalt poänglöst och dödar spelkänslan.)
-T.o.m på svåraste graden blev man hållen i handen genom hela spelet. Är det förbjudet å få tänka själv nu för tiden?

Tycker det är trevligt för övrigt att ubisoft har lyssnat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Förr i tiden så fick man aldrig "hjälp" i spelen, utan man fick lösa problemet själv, eller leta upp den väg man skulle ta.

Tycker det borde vara en självklarhet i dagens spel att man själv kan välja om man vill att hjälprutor och diverse ska dyka upp.

Är man inte en van spelare, eller helt enkelt ny så kan jag förstå att de kommer upp för att man ska lyckas med sitt uppdrag eller vad det nu är.

Tycker det är för mycket idiotförklaranden från speltillverkarna till oss spelare/konsumenter.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Steffe@Swec:

Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också &gt;_&lt;
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-

ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.

Så du har ingen att skylla mer än dig själva

Nästan alltid F9* Men ja, klart man får skylla sig själv lite som leker runt ;p

Inaktiv

Hittar inte F11 på min 360 kontroller....fan

Medlem

Positivt, borde ha funnit där som val från början. Jag skulle även önska att man fick flytta på vissa info skärmar till valfri del av bilden, alltför ofta så ligger viss info på tok för centrerat på skärmen.

Inaktiv
Skrivet av magma:

-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.

För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.

Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?

Medlem

Älskar Far Cry 3, känns som Goty för mig. Värt att nämna är att jag tyckte tvåan var pinsamt dålig. Årets surprise

Edit: Dock är vissa designbeslut korkade som vanligt och avsaknaden på dedi servers störande.

Geeks Gaming

Konstigt när dom vägrar lyssna på resten av oss typ 98% som ville ha servrar till multiplayern. men men

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av magma:

-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.

För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.

Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?

Precis.
Märkligt. För mig genereras hälsomätaren alltid "första biten" (om man är nära döden). Tycker spelet blir förenklat, oavsett hur många "bitar" som fylls på automatiskt, fast det är bättre än att all hp blir återställd om man tar skydd i 5 sekunder.

hehe. Ingen aning vad man kan kalla det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av magma:

-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de.

För att vara korrekt så regenereras health bara inom en bar (man har 3 från början och kan få fler från skillsträden). Hamnar du nära döden så regenereras inte något alls utan man måste använda medicin/bandage. Medicin/bandage fyller upp 2 bars, men kan också göras bättre via skills.

Är inte 100% på hur det var i början, så kan ha fel på antalet, det är från huvet. I övrigt borde jag inte skriva "bar" för det är något helt annat på svenska. Hälsoplupp kanske?

korrekt från min synvinkel sett... nära döden vet jag inte hur det funkar för då spammar jag q för glatta livet

Medlem

Skallskott
Dubbeldråp


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av magma:

Far cry III lider också av samma problem som i princip 9/10 moderna fps har.
-Regenererande hp (Trots att det finns healthpacks utspridda fyller de ändå upp din hp till max när du väl använder de. Totalt poänglöst och dödar spelkänslan.)
-T.o.m på svåraste graden blev man hållen i handen genom hela spelet. Är det förbjudet å få tänka själv nu för tiden?

Tycker det är trevligt för övrigt att ubisoft har lyssnat.

Annars kan inte ungarna spela det, vars föräldrar köper spelet åt dom. Vi andra självtänkande individer blir lidandes.

Något som stör mig i spelet är co-op där absolut ingenting sparas av vad man gör - och då tänker jag framför allt på alla vapen man tränar sig i, men inget sparas till nästa runda.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Ja det är något jag har märkt, väldigt tydligt. Och det som sabbar FarCry 3 enligt mig, har bara lirat en halvtimme efter intron o är inte imponerad.

Varför ha openworld om jag ändå är begränsad till ett visst område? Jag tänker då på det första uppdraget då man ska plocka gräs. Går jag utanför det tänkta området så får jag en varning om "leaving mission area, mission fail in *nedräkning* WTF är det BF3 eller? Notera att detta är SP.

Läg till all jävla information som poppar upp hela tiden, och inte i kanten på skärmen utan mitt i, något dom nu då lyssnat på och ska patcha bort...

Intron var riktigt magisk och känslosam, men sen så.

O varför varför måste jag guidas till förbannelse var jag än ska?

Grafiken därtill är också medelmåttig.

+För röstskådisar och karaktärer, det märks redan från början att dom verkar vara topnotch.

Nåja. Så illa är det inte.
Som du kanske märkt är alla uppdrag i princip instanserade. Varför de är det kan jag inte svara på, men inget jag fann något problem med.
De första uppdragen är i praktiken en tutorial, du kanske inte vill ha den men den är där. Tycker du blåser upp en relativt liten grej. Jag menar, området är ändå relativt stort, den visar dig vad du kan plocka och vad du kan göra med djur. Sweet, klart lämna in och fri. Har du köpt spelet så gör du dig själv en orättvisa genom att skita i det pga den grejen.
Vad jag minns så guidas du till det nuvarande målet du har framför dig, default på storyn. Ingen tvingar dig att gå någonstans såvida du inte accepterat ett uppdrag, vilket du kan överge bör jag tillägga.

Du har riktigt hårda krav om du anser att grafiken är medelmåttig. Antingen det eller så spelade du det till konsol.

Medlem

Man blir endast begränsad till ett område om man accepterar ett uppdrag. Det är väl inte så konstigt? Om du får ett jobb i Södermalm, och sen drar du iväg till Umeå skulle nog din arbetsgivare också höja på ögonbrynen en aning.

Däremellan är det ju fritt fram att gå vart du än vill.

Bra att de lyssnar på fansen nu iaf! Hoppas de fortsätter göra det också.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Skönt att se att de faktiskt lyssnar på sin spelarbas!

Jag skulle dock gärna vilja se en ytterligare svårighetsgrad. Det är på tok för enkelt, trots att jag spelar på svåraste svårighetsgraden, och utan i princip några traits ö.h.t.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också &gt;_&lt;
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-

Vet inte om du hittade rätt knapp, men det är printscreen. Men för mig blir screenshotsen väldigt konstiga med för mycket blur, ser ut som att han är närsynt...det bästa är väl att köra fraps antar jag.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hade vart skoj om fienden attackerat övertagna utposter så det inte blir totalt dött efter att man tagit över alla utposterna..då är det väl bara att jaga reliker och skattkistor antar jag.


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Gen
Medlem

Hade inte varit fel att kunna binda Swap Weapon till något annat än E när samma knapp används för att loota en kropp.

Få bort Jasons kommentarer när han skinnar. Ok de första 10 gångerna, inte ok de 100 nästföljande gångerna.

Gen
Medlem
Skrivet av switch_air87:

Hade vart skoj om fienden attackerat övertagna utposter så det inte blir totalt dött efter att man tagit över alla utposterna..då är det väl bara att jaga reliker och skattkistor antar jag.

De gör de faktiskt men dina klonade polare är där och patrullerar och ser till att meja ned dem ifall de kommer för nära. Antar du kanske menade att man skulle få ett meddelande om detta och komma till undsättning? Problemet hade varit om man fått det mitt under ett story quest och dessutom kan jag tänka mig det hade hänt allt oftare ju fler outposter man tagit över

Medlem

Äntligen! tog nästan fem timmars spelande innan Tutorials slutade blinka över hela skärmen!

Fattar inte hur de kunde gå från Far Cry 2s HUD till detta skräp -.-

Inaktiv

<3 FarCry 3 <3

Medlem
Skrivet av Stag:

Man blir endast begränsad till ett område om man accepterar ett uppdrag. Det är väl inte så konstigt?

"Öppen spelvärld" med undantag för när man ska ut på uppdrag. Poängen med en öppen spelvärld är väl att man ska kunna göra lite vad man vill, fast man har anmält sig på ett quest?

Tänk om man i t ex borderlands II inte fick gå utanför själva mainquestet när man väl har accepterat det. Det är ju totalt nonsens Man kanske behöver ammunition... eller har glömt något. Det hade varit bättre om man hade kunnat få välja att "låsa" den övriga världen eller ha den öppen.

Är spelet inte tänkt som en öppen spelvärld, tycker jag inte heller att den ska försöka låtsas vara det heller.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skillnaden är att man i Far Cry 3 väljer ett uppdrag, inte 27 som i BL2.

Behöver du ammo är det inte värre än att avbryta questen, hämta det, och sen köra den igen. Tar du ett jobb är det ju liksom ditt ansvar att se till att du är utrustad för det.

Det ÄR en öppen spelvärld. Det är inte konstigare än många andra spel där jobben begränsar dig litegrann.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Steffe@Swec:

Dom får ju gärna göra en lista över vilka knappar som faktiskt används också &amp;gt;_&amp;lt;
Tänkte ta ett screenshot och chansade dumt nog på F11 (som inte fanns med i inställningarna), det laddade tydligen om från föregående sparning -.-

ditt eget fel... och loada senaste quicksave är nästan alltid f11 fyi.

Så du har ingen att skylla mer än dig själva

Nämn några spel där det är f11, kan garantera att F9 är standard.

12
Skriv svar