XP installation och överlag radera skit på HDD:n

Medlem
XP installation och överlag radera skit på HDD:n

Tjenixen! Dom som hjälpte mig senast vet kanske ja ska skicka datorn till CDON, så det uppstod självklart STORA ångestproblem då jag förstod ja måste va utan min älskade dator. Då kläckte ja idéen att tömma hela min gamla Dell och blåsa om den. Men hur ska jag gå tillväga för att TOTALT tömma hela HDD:n? Har en oanvänd XP installations CD. Det är en M70 professional. Eller lönar det sig att klocka min gamla burk lite och köra på den istället? (den är iaf stationär men har sämre specs en Dellen) Tack på förhand

Medlem

Vill du blåsa ur den är det ju bara att formatera vid installation.

Du vill alltså installera XP pga att datorn är äldre eller?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Njaaa p.g.a att den är full med skit OCH att XP är på engelska, inget problem i och för sig, men i längden blir det krångligt, kanske. Men då överhettas den ofta också, så börjar tro på alternativ 2 med viss överklockning. Alltså om det är riskfritt för HDD:n

Medlem

Gamla HDD's är aldrig risk fria. En bra disk är viktigt det är så många som sitter med gammal skit diskar och sedan gnäller når det inte funkar + gamla nätagg som inte ger vad de en gång gjorde.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Gamla HDD's är aldrig risk fria. En bra disk är viktigt det är så många som sitter med gammal skit diskar och sedan gnäller når det inte funkar + gamla nätagg som inte ger vad de en gång gjorde.

Nya HDD's är inte heller risk fria då standarden är den samma. Sålänge du inte följer med utvecklingen och skaffat en SSD.

TontteJooi. Som redan nämnt. Kör bara in xp skivan. Boota om från CDn och blås ut disken

Medlem

Tydligen gjorde jag inte allt klart för alla här My bad. Snackar om två olika datorer Dellen skulle ja blåsa ur om ja valde den o den stationära skulle ja klocka lite. Den stationära har ett nästan helt nytt grafikkort och Dellen överhettas ofta och stänger av sig själv. Plus att den låter lite mer än en jet motor Vidare så är Dellen utrustad med bättre processor och dubbelt Ram. Såklart laptop komponenter och den är 2 år gammmare (2004). Så, Vilken låter som ett bättre val? Skall endast spela saker som MC och sånt på den, har inga andra spel de egentligen klarar.

Ps. Vet inte om tråden borde vara under hårdvara :/

1
Skriv svar