Är Uplay som Origin?

Medlem
Är Uplay som Origin?

och låter en inte spela 18+ spel när du är under 18? undrar bara

Medlem

Folk har stött på problem med att spela spel som är från 18år via UPlay även fast de är just 18år. Verkar dock som folk gått runt problemet genom att helt enkelt uppge felaktiga uppgifter när de skapat ett konto. T.ex. att de är födda ett år som gör dem över 18år gamla.

En annan har sagt att han fått hjälp via Ubisofts Tech support för att rätta till problemet då butiken inte velat göra återköp.

uPlay är en avskalad "portal" som påminner om STEAM och Origin, vad jag har hört behöver man inte mata in serienycklar, mjukvaran ska "känna" av vad för slags DVD man installerar spelen från.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

uPlay är en avskalad "portal" som påminner om STEAM och Origin, vad jag har hört behöver man inte mata in serienycklar, mjukvaran ska "känna" av vad för slags DVD man installerar spelen från.

Är säkert så då Ubisoft har någon sån funktion inbyggd i deras DRM, men då krävs det väl ändå att man har Uplay igång i bakgrunden eller på något sätt registrerar spelet på en email INNE i själva spelet.

Vågar inte säga om jag behövde det eller inte, men de tre spel jag har på Uplay skrev jag in cd-keys även där efter jag installerat dem via DVD.
De spel jag har, om det kan ha relevans till Uplays automatiska funktion, är:
AssCreed 2
Splinter Cell Conviction
Far Cry 3

Testade även att ladda ner Far Cry 3 via Uplay (för spelet blev på svenska först) men filer den laddat ner var korrupt. Kändes lite amatörmässigt att inte ha med någon checksum eller något för att kontrollera filerna. Jobbiga var att det var fc3_main.dat (3.4GB stor) som var trasig.

Trots jag har 100Mbit från ComHem så gick det snabbare att installera det från DVD igen. Ubisoft kan ifs ha haft en max cap på deras tjänst eftersom min nerladdning låste sig på 1.7MB/s utan att dippa ner eller gå över :S

Har aldrig personligen stött på någon korrupt fil genom Origin eller Steam, men det kan vara att de har bättre kontroller på varje fil eftersom spelen inte behöver installeras när det väl har laddats ner, till skillnad från FC3 via Uplay.

Medlem

Uplay är ju nyare som platform än Origin, och verkligen nyare än Steam. Att Steam presterar bättre säger sig självt med alla år det har under bältet. Origin har dock utvecklats fort även det.

Uplay har däremot gjort många konstiga designval, som denna ihärdiga "Go to game"-knapp, som inte tycks fylla någon funktion alls. Överlag känns Uplay gränssnitt väldigt ineffektivt och förvirrande.
När jag går till min lista med spel i Uplay t.ex, så ser jag endast två, trots att jag har 7 stycken som startas genom Steam. Varför läggs inte de till i Uplays separata spel-lista också? Mycket såna konstigheter, utöver labyrinten med knappar och kategorier i Uplay.

OT
Angående om du kan spela om du är under 18 så är det mycket möjligt att det inte går, då Ubisoft har haft sådana regleringar förut. Som någon skriver ovan tror jag dock att det är så enkelt som att ändra uppgifterna. Om detta bryter emot några regler och kan leda till straff, kan jag däremot inte svara på.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tack för alla svar.
Märkte innan att Uboisoft inte är lika mycket "Douchebags" som Ea då man kan kolla sin registrerade ålder på sitt konto. Medan på Ea får du kontakta support och hoppas att du inte stöter på en "Douchebag"(95% av Ea's Support) för att få reda på din registrerade ålder.

Medlem

Så de är douchebags för att du efterfrågar information som du egentligen aldrig borde efterfråga?

Du ska ju registrera din egen ålder. Enda anledningen till att du då ringer och vill veta vilken ålder du är registrerad som är alltså att du vill ändra den om du står skriven som för ung, alltså att du vill ljuga om din ålder. Alternativt att du ljög om den förut. I vilket fall så bröt eller bryter du mot ToS.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Så de är douchebags för att du efterfrågar information som du egentligen aldrig borde efterfråga?

Du ska ju registrera din egen ålder. Enda anledningen till att du då ringer och vill veta vilken ålder du är registrerad som är alltså att du vill ändra den om du står skriven som för ung, alltså att du vill ljuga om din ålder. Alternativt att du ljög om den förut. I vilket fall så bröt eller bryter du mot ToS.

Vet men, tog en jävla timme för dom att säga att det inte fanns något dom kunde göra när frågade om dom kunde registrera mitt spel på mitt Origin konto, men dom kunde inte göra något p.g.a att min nyckel var använd(på MITT konto) men före origin, så dom kunde inte bara lägga till det så jag kunde ladda hem det(skivan är sönder) och jag vill fan inte köpa ett Jävla nytt spel!

Medlem

Ja, det är lite trist att man inte kan lägga till sina pre-origin spel på Origin, och samma med Steam.

Men vad har det med åldersgränser och att du ringde och ville veta din registrerade ålder att göra?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja, det är lite trist att man inte kan lägga till sina pre-origin spel på Origin, och samma med Steam.

Men vad har det med åldersgränser och att du ringde och ville veta din registrerade ålder att göra?

Det var så att jag gjorde mitt konto för ett par år sedan(, typ 2008,före origin ofc) och undrade mest vad jag hade registrerat då jag var yngre då. Och planerade på att köpa bf3!

1
Skriv svar