Doom fyller år

Robot
Doom fyller år

Spelet som fick id Software att slå igenom på allvar firar idag 19 år.

#id-software, #doom, #wolfenstein-3d, #rage, #doom-4-2


Inaktiv
Doom fyller år

Kunde ni inte väntat ett år?

Medlem

Haha, vafan, 19-årsjubileum? Jag drar fram en 19,5-årsnyhet om ett halvår då!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Och de firar vi med.......

Titan Quest Steam Key
0GXTW-N5L0X-0507Y

YEAAAAAY, GRATTIS!!!! :D:D


signatur
Medlem
Skrivet av enboomer:

Respekt!

Jag är Boomer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Raklödder:

Kunde ni inte väntat ett år?

Hade ju blivit tokigt att fira 19 år nästa år


signatur
Medlem

Synd att inte Doom 3 var som Doom 1 och 2. Synd att inte Doom 4 kommer bli som Doom 1 och 2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"I didn't think it was physically possible... but RAGE both sucked AND blowed."

Grattis Doom!

Medlem

"Sådana spel görs inte längre". Summerar allt ganska bra.

Minns när man fick provspela doom I hos en vän för första gången 1994. Doom är fortfarande ett fantastiskt spel.
Spelade ut Doom II plutonia experiment. Riktigt bra om man gillar doom. Painkiller och serious sam är nog de närmaste spelen man kommer doom idag.

Hoppas id software har lärt sig från rage och går tillbaka till vad som gjorde doom-serien riktigt bra. John Carmack kan nog bara han vill. Det har vi sett flera exempel på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Spelet är visst ett år yngre än mig

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

"Sådana spel görs inte längre". Summerar allt ganska bra.

Minns när man fick provspela doom I hos en vän för första gången 1994. Doom är fortfarande ett fantastiskt spel.
Spelade ut Doom II plutonia experiment. Riktigt bra om man gillar doom. Painkiller och serious sam är nog de närmaste spelen man kommer doom idag.

Hoppas id software har lärt sig från rage och går tillbaka till vad som gjorde doom-serien riktigt bra. John Carmack kan nog bara han vill. Det har vi sett flera exempel på.

Carmack kan nog inte, hans expertis är motorerna. Jag brukar säga att de behöver någon som Romero,en designer med en gnutta galenskap.


signatur
Medlem

Min första bärbara endast 36,000 kr. Men den gick köra doom på.
Oj vad många natt timmar som bara försvann. Grapple hoock var det ultimata vapnet. Har nog 600 banor nere i källaren. suck !
vilka roliga nätter


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Doom wads, Skulltag, +mlook and we're back in business!
(⌐■_■)

Inaktiv
Skrivet av Calle Johansson-Sundelius:

Sådana spel görs inte längre.

Grafik uppbyggd av sprites, stendumma fiender, ingen story att tala om och ingen mouse support. Du kunde inte ha sagt det bättre skit spel görs inte längre, men för nostalgikern luktar skit som en blomma, antar jag.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Och de firar vi med.......

Titan Quest Steam Key
0GXTW-N5L0X-0507Y

YEAAAAAY, GRATTIS!!!! :D:D

http://4.bp.blogspot.com/-rq09E3YxEkA/Tud8IbReB8I/AAAAAAAABWU...

Och vi såg den aldrig igen

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av magma:

"Sådana spel görs inte längre". Summerar allt ganska bra.

Minns när man fick provspela doom I hos en vän för första gången 1994. Doom är fortfarande ett fantastiskt spel.
Spelade ut Doom II plutonia experiment. Riktigt bra om man gillar doom. Painkiller och serious sam är nog de närmaste spelen man kommer doom idag.

Hoppas id software har lärt sig från rage och går tillbaka till vad som gjorde doom-serien riktigt bra. John Carmack kan nog bara han vill. Det har vi sett flera exempel på.

Carmack kan nog inte, hans expertis är motorerna. Jag brukar säga att de behöver någon som Romero,en designer med en gnutta galenskap.

Hehe, Romero. Undrar hur rage hade blivit med den mannen i laget.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Woohoo! Grattis Doom!
Jag spelade första Doom tills mina ögon blödde (nästan) på min farsas bärbara 25Mhz PC

Medlem

folk måste tänka sig för vad dom skriver på den tiden hade man mindre krav m.m och spelare idag generellt är bättre ett spel som doom idag vore total flop, då vart det skit bra och all heder åt nostalgi men folk skriver som att dom skulle tycka en kopia med lite förändring a la doom skulle sälja, jag kan toklovar er det hade floppat något brutalt.

Krävs nytänk,bra mp singelplayer i fps spel är oftast skit tråkigt då AI:N antingen måste vara onormalt orealistiskt bra(aka wallhack aimbot deluxe) eller för så dum att klockorna stannar.

Dock finns det ju ibland när man slänger in nya fps koncept exempelvis borderlands m.m

Och det säljer som smör,pga multiplayer delen och återspelsamheten.

Ett fps spel i a la planetside 2 stil i doom hade dock ej varit fel med coop, sedan i multiplayer spelar man First person a la quake med något nytt hade nog fungerat dock men vettifan vanliga shoot em up är oftast rätt tråkiga efter ett tag men det är kanske kul för dom som ej spelat fps spel så värst

kanske jag som övertänker det och spelat för mycket fps spel men iaf en doom kopia hade floppat iaf

Grattis doom! ett av tidernas roligaste nostalgi spel

Medlem
Skrivet av FuzioN:

folk måste tänka sig för vad dom skriver på den tiden hade man mindre krav m.m och spelare idag generellt är bättre ett spel som doom idag vore total flop, då vart det skit bra och all heder åt nostalgi men folk skriver som att dom skulle tycka en kopia med lite förändring a la doom skulle sälja, jag kan toklovar er det hade floppat något brutalt.

Krävs nytänk,bra mp singelplayer i fps spel är oftast skit tråkigt då AI:N antingen måste vara onormalt orealistiskt bra(aka wallhack aimbot deluxe) eller för så dum att klockorna stannar.

Dock finns det ju ibland när man slänger in nya fps koncept exempelvis borderlands m.m

Och det säljer som smör,pga multiplayer delen och återspelsamheten.

Ett fps spel i a la planetside 2 stil i doom hade dock ej varit fel med coop, sedan i multiplayer spelar man First person a la quake med något nytt hade nog fungerat dock men vettifan vanliga shoot em up är oftast rätt tråkiga efter ett tag men det är kanske kul för dom som ej spelat fps spel så värst

kanske jag som övertänker det och spelat för mycket fps spel men iaf en doom kopia hade floppat iaf

Grattis doom! ett av tidernas roligaste nostalgi spel

Uppenbarligen så funkar ju Doom konceptet även idag eftersom Serious sam och painkiller blivit succeér. (Nästan som doom). problemet är väl snarare att dagens ungdom inte spelat spel gjorda tidigare än 2000-2005... och tror att MW, black ops mm "is the shit". Medan det i själva verket börjar bli en aning tjatigt att jaga terrorister jorden runt.

Men kollar man på världen idag så är jag ju inte förvånad. Spelmarknaden speglar ju verkligheten rätt bra (och inte tvärt om, alltså spelen skapar inte våld, verkligheten skapar våldsamma spel.)


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Suck ja det var tider! Dagens snorungar med CoD har ingen aning om hur ett riktigt bra härligt fps var

DooM, Quake.. Mmm mycket bättre <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Raklödder:

Kunde ni inte väntat ett år?

Hade ju blivit tokigt att fira 19 år nästa år

Haha, vad skön du är xD

Grattis Doom och ID, jag ser verkligen fram emot Doom 4!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Doom is the shit, ska klara av Doom1 och 2 (igen), denna gång med Zdoom + Brutal Doom modden


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

"We're all doomed!"

C-3PO...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av IceMan:

Suck ja det var tider! Dagens snorungar med CoD har ingen aning om hur ett riktigt bra härligt fps var

DooM, Quake.. Mmm mycket bättre <3

Jag tycker fortfarande vissa CoD är fruktansvärt bra, t.ex. ettan och fyran, att konceptet upprepats lite för ofta gör dem inte sämre. Doom och Quake är båda oerhört viktiga för genren, men samtidigt har CoD (och Half-Life-spelen) moderniserat den och det har nog varit nästan lika viktigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av enboomer:

Respekt!

Jag är Boomer.

Medlem

åhh Doom 1-2 det var tider.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Citat:

Och vad förväntar vi oss egentligen av ett fjärde spel i en serie vars ursprung är så långt ifrån dagens moderna shooters man kan komma?

Vi hoppas att det fjärde spelet kommer att vara så långt ifrån dagens moderna shooters man kan komma. Vi vet dock att vi kommer att bli besvikna.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av IceMan:

Suck ja det var tider! Dagens snorungar med CoD har ingen aning om hur ett riktigt bra härligt fps var

DooM, Quake.. Mmm mycket bättre &lt;3

Jag tycker fortfarande vissa CoD är fruktansvärt bra, t.ex. ettan och fyran, att konceptet upprepats lite för ofta gör dem inte sämre. Doom och Quake är båda oerhört viktiga för genren, men samtidigt har CoD (och Half-Life-spelen) moderniserat den och det har nog varit nästan lika viktigt.

Har själv kört några cod spel, visst det har varit kul just då. men inget som lägger sej lika fint och unikt som de äldre FPS gjorde. Ettan som kom för 10år sen? var ju kalas kul. men ja, efter spel nr 4534 så


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar