Far Cry 3 - Wow! , vilken överraskning!

Testpilot
Far Cry 3 - Wow! , vilken överraskning!

Årets överraskning!

Far Cry 3 .

Reklamfilmerna och de teaser trailers man sett har ju varit helt missvisande , dels har de då pushat för den där helt psycho stilen och då mest för storyn i spelet (som är rätt b) och dels har man sett allt ur konsolspelandes synvinkel.
Alla rörelser har varit sådär sega med musaccelerations respons , visst en del saker är fortfarande ganska dumma på PC , som att öppna dörrar men med det är petitesser.

Nackdelar:
1: Uplay , suck en egen tjänst som är jätteeeebra = not , ännu ett konto att hålla koll på.. bort med skiten .. kör en datecheck som securom ... men securom är ju ett elakt skitvirus som sabbar prestandan så okej – Uplay kanske funkar då ... men jag är inte nöjd!
2: Jobbigt UI , då mest crafting och liknande , krävs ESC 3 ggr för o komma ur menyerna varje jäkla gång . Att hitta i inventoryt är ju helt gjort för TV och sitta 3 meter från skärmen.
Mus stödet i menyerna är fattigt , fortfarande tangentbord och ESC som gäller , iofs ingen större skillnad mot typ 80-90% av alla andra spel släppta i år men kan inte NÅN göra det rätt?

3: Crafting av hölster och pots e roddigt och jobbigt .. kan förstå 2-5 upgrades men då alla ammotyper o fan o hans moster har upgrades blir det drygt.
Likaså bara 2 quickslots för de 6376761 st olika pots man har? Eeh det är dumt.
4: Knas i storyn , som sagts av många recensioner så vips då man får börja spela är man världens fena på pistoler o gevär , jeje det är ingen större nackdel , mycket av den där inlevelsen i storyn får stå tillbaka för "rolighetsfaktorn" då man spelar istället.

5: Savemekaniken är inte 100% men kanske 80% , en enda savegame? Som gjort för savegame katastrofer.
6: Ain på fiender är lite väl ja .. "skarp".. de kan se dig trots att indikatorn för att "du är sedd" inte visas .. okej kan förstå att om jag plockar nån ljudligt så hör de vart ljudet kommer från , men inte då jag snipar nån 1km från basen med ljuddämpad sniperbössa eller plockar nån med pilbåge och smyger därifrån.

Fördelar:
1: Ubisoft har slutat med idiotin med DRM som sabbar allt
2: Ubisoft har gjort ett BRA spel , assassins creed tyckte jag inte var bra , splinter cell spelen har bara blivit sämre och alla andra spel de gjort har varit kassa eller förstörda av punkt 1.

3: Fri och stor värld , STOOR! , inga laddningsscener heller. Sjuk frihet till kontrast mot korridorshooters , ja tom Dishonored och Deus ex känns instängda.
4: Grafikporr , går att få min monsterdator att gå på knäna med grafiksettings till max , allt går att pilla på , precis som man vill ha det. O det är snyyyyyyggggggttt som sjuttsiken!
5: Roligt , finns saker att göra överallt – köra race , prickskytte , slakt deluxe uppdrag .. allt finns för olika personer , utforskning är kul.

6: Ta över fiendebaser ger bonusar och behålls så man slipper respawns av fiender vilket annars skulle varit fett minus i ett spel som detta.
7: Fri värld ger sjuka situationer , att smyga runt en bas för att bli uppäten av en tiger man inte såg , eller öppna buren för en leopard i basen så den tar död på alla fiender , eller smyga in i en stad för att ta uppdrag och bli dödad av en strutsliknande fågel och en Komodoödla , glidflyga av ett berg o krasha , ja det är några av de kul saker som hänt .

Slutsats:
Så fram med champanjen , toppbetyg 8 av 10 laxar , 9an solkas av de klassiska menyfelen och den omständiga menyhanteringen, savemekaniken och Uplay strulet. För 10 krävs perfektion.

Blir svårt att välja året spel efter detta , Xcom , Dishonored , Far Cry 3 , Mass Effect 3 och Sleeping Dogs är de tunga titlarna i år med The Walking Dead som en glad parantes.

Årets floppar toppas av Hitman , Quantum Condorum , Syndicate och Diablo 3

Jag tror jag får sortera årets spel i kategorier .. FPS , Äventyr osv..

Ubisoft , detta bådar jäkla gott inför Watch Dogs släppet!

Kiri – Out!

#blogg

Medlem
Far Cry 3 - Wow! , vilken överraskning!

Snyggt när det är natt med ljus o så, första delen när man precis flyr e också snyggt. Men ser rätt mediokert ut under dagen tycker jag

Medlem

Det känns som att jag är en av få som knappt kört FC3 sp och hållt mig mestadels till MP & map editor xD Man hör hela tiden bara folk hylla SP men aldrig något om mp

Medlem

En stor på hela slutsatsen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jo mus stödet sunkas av att det sitter muppar som bara gjort till konsoler. Så det är klart att det funkar så där.
Det snålas för de kunde ta in en pc nisse som fixade allt detta för oss som gillar mus o tangb. Nej jag tänker inte använda gamepad för jag har en PC.
Och uplay har jag aldrig haft problem med alla gamla spel har bara fungerat. Har uplay installerat för tidigare spel så det bara funkade.
Det jag hoppas på är MP play med några vänner hopps det funkar som utlovat


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Väntar fortfarande på mitt spel...

Håller med att "Syndicate" inte var så värst bra. Spelade bara drygt 2 timmar och tröttnade. Suck.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Natt cyklerna i FC3 är ju helt okej .. iofs det borde ju vara som det är egentligen dvs kolmörkt men då skulle det bli jobbigt att spela.

Multiplay är inte min grej så jag är bara glad att FC3 har ruskigt stor och rolig SP kampanj.

Mussstödet är ganska fattigt som jag sagt , kan alltid hoppas de patchar bort problemen.

Sitter o klurar , nu har man fixat både eldpilar och sprängpilar , problemet är att spelet buggar ibland och byter till dessa då man använder vanliga pilar.
Hur byter man emellan ? man kan assigna en av de 2 futtiga snabbknapparna till det men även om jag inte gör det så byter min gubbe till dessa ibland och har man tur får man upp "press R" to change to normal arrows.

1
Skriv svar