Levine försvarar Bioshock: Infinite-omslag

Robot
Levine försvarar Bioshock: Infinite-omslag

När spelomslaget till Bioshock: Infinite avtäcktes fick det skäll för att vara generiskt men det finns en tanke med det.

#bioshock-infinite, #bioshock


Medlem
Levine försvarar Bioshock: Infinite-omslag

Om de vill nå frathouses och liknande bör de byta namnet till
Call of Duty: Bioshock: Infinite
Eller Call of Infinite BIoshock

Varning: Den här kommentaren är lika generisk som omslaget

Medlem

He´s good!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag minns en tid då de inte behövde komma med anledningar till varför de gjorde ett spel på ett visst sätt. Bioware behövde till exempel inte gå ut med en offentlig ursäkt för att spelare inte gillade deras spel, tvärtom de kunde inte göra tillräckligt många spel för att möta spelarnas krav.

Det var en tid då utvecklare gjorde spel för att de älskade att spela och det var en bonus att många andra gillade samma sak.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag minns en tid då de inte behövde komma med anledningar till varför de gjorde ett spel på ett visst sätt. Bioware behövde till exempel inte gå ut med en offentlig ursäkt för att spelare inte gillade deras spel, tvärtom de kunde inte göra tillräckligt många spel för att möta spelarnas krav.

Det var en tid då utvecklare gjorde spel för att de älskade att spela och det var en bonus att många andra gillade samma sak.

Vi pratar dock om omslaget nu och inget annat.
Huruvida de är passionerade för sitt yrke samt motivationen till uppföljarens skapande är i sammanhanget irrelevant

Medlem

Det kommer givetvis släppas en "limited edition" med ett - förhoppningsvis - mer tilltalande omslag så det gör nog ingen större skillnad för de som verkligen bryr sig.

Medlem

Oj, jädrar. Jag som trodde att spelindustrin var en välgörenhet. Vad är det ens att gnälla över? Det är väl det smartaste dem kan göra ur ett marknadsföringsperspektiv?

Medlem

Don't judge a book by its cover.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Prodot:

Don't judge a book by its cover.

Exakt, det dröjer nog inte länge förrens folk beskyller "konsolifieringen" för omslaget.

Medlem

"We want the Call of Duty audience."

Medlem
Skrivet av Xrick6:

"We want the Call of Duty audience."

Klart som korvspad att dem vill det, väl? Dem vill väl ha så många kunder som möjligt? Allt annat hade bara varit dumt.

Medlem

Haha vafan, med förklaring trodde jag det menades att det var någon kommentar eller pastische eller något på andra actionspel.

"men enligt Ken Levine finns det en medveten tanke bakom designbeslutet. Man vill nå köpare som de två första Bioshock-spelen inte nådde."

Det var ju EXAKT det som alla som klagade trodde var anledningen, det är inte en förklaring det bara etablerade ju att folk hade rätt och har rätt att vara lite griniga.

Inte för att omslaget spelar så jävla stor roll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tycker faktiskt omslaget ser helt okej ut. Inget speciellt, men helt okej. Skulle vilja lägga till Elizabeth någonstans på omslaget. Men det är nog bara för att jag har videogame crush på henne.

Medlem

Bra och tydlig förklarning från Ken. Ser själv heller inget fel med omslaget. visst, designen är kanske inte så nyskapande men Booker är en stilig man iaf. Fast hade ju varit mysigt om Elizabeth skymtats.

Medlem

Insåg just nu att han ser ut som Till Lindemann i Rammstein. Apropå inget.

Medlem

Hoppas det är bättre än tvåan. Känslan att man var en "Big Daddy" infann sig aldrig.

Medlem

Vem fan bryr sig! Bara spelet är bra så!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Det är ett snyggt och smakfullt omslag. Jag tycker det är ett bra beslut. Hoppas spelet säljer så det stänker om det och vi får fler Bioshock-spel i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Jag minns en tid då de inte behövde komma med anledningar till varför de gjorde ett spel på ett visst sätt. Bioware behövde till exempel inte gå ut med en offentlig ursäkt för att spelare inte gillade deras spel, tvärtom de kunde inte göra tillräckligt många spel för att möta spelarnas krav.

Det var en tid då utvecklare gjorde spel för att de älskade att spela och det var en bonus att många andra gillade samma sak.

För många casual-gamers och marknadsföringsnissar idag. Det är skillnaden mot den tid som du beskriver. Sen vill jag passa på att hylla CD Project Red igen som fortfarande är det du saknar.

Jo jag gillar omslaget men det borde finnas en Elizabeth-variant också.

Medlem

nr 1. Vad är det för fel på det, tycker det ser okej ut.
nr 2. Är det omslaget man spelar?
nr 3. Så viktigt?? kom igen, är det inte viktigare med gameplay?
nr 4. Varför bry sig om ett omslag alls. Steam all the way baby

Medlem

Jag antar att de flesta som klagat på omslaget ändå hade tänkt köpa spelet via en digital distributionstjänst? Så då får de ju ändå inget omslag till spelet.

Medlem
Skrivet av Valpnos:

Det var inga "omslag", det var teaserpostrar som ej hamnade på produkterna, men visst, det är snarlika bilder, oftast pga. att företagen vill ha det på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vem bryr sig om ett omslag bara spelet är bra? Omvänt så kan inga bilder i världen rädda ett uselt spel. Märklig kritik.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men vad händer när alla cod-gamers upptäcker att det finns en välgjord story och *gasp* cutscenes och välgjorda karaktärer . Det kommer bli upplopp och rage-låg metascore

Skrivet av Ravenknight:

Vem bryr sig om ett omslag bara spelet är bra? Omvänt så kan inga bilder i världen rädda ett uselt spel. Märklig kritik.

Säger du likadant om bilar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ravenknight:

Vem bryr sig om ett omslag bara spelet är bra? Omvänt så kan inga bilder i världen rädda ett uselt spel. Märklig kritik.

Säger du likadant om bilar?

Nej, inte en till dum jämnförelse som involverar bilar. Lika ologisk denna gång med.

-Skit i om bilen funkar, bara den ser bra ut!
-Motor, växel och elektroniken är helt slut, men den är jävligt snygg!

Tar nog hellre en felfri bilen som ser helt okej ut, än ett tomt chassi som ser ut som en lamborghini. Omvänt: Lackar du sedan den röd är det ju fortfarande bara ett tomt chassi helt utan funktion.

Skrivet av FiSHMONGER:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ravenknight:

Vem bryr sig om ett omslag bara spelet är bra? Omvänt så kan inga bilder i världen rädda ett uselt spel. Märklig kritik.

Säger du likadant om bilar?

Nej, inte en till dum jämnförelse som involverar bilar. Lika ologisk denna gång med.

-Skit i om bilen funkar, bara den ser bra ut!
-Motor, växel och elektroniken är helt slut, men den är jävligt snygg!

Tar nog hellre en felfri bilen som ser helt okej ut, än ett tomt chassi som ser ut som en lamborghini. Omvänt: Lackar du sedan den röd är det ju fortfarande bara ett tomt chassi helt utan funktion.

Säger du likadant om bananer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ravenknight:

Vem bryr sig om ett omslag bara spelet är bra? Omvänt så kan inga bilder i världen rädda ett uselt spel. Märklig kritik.

Säger du likadant om bilar?

En bil är något som du själv och många andra människor ser ofta, det anses även av vissa vara en statussymbol. Ett spelfodral har du antagligen stående i någon hylla mestadels av tiden där ingen kan se det.
Det jag vill ha sagt är att det är en dålig jämförelse.

Medlem

Jag fick lite Crimson Sky vibbar av omslaget.

12
Skriv svar