Company of Heroes 2 – utvecklarna snackar gameplay

Robot
Company of Heroes 2 – utvecklarna snackar gameplay

Uppföljaren ska ta dig närmare krigets fasor än du kanske ens vill.

#company-of-heroes-2, #relic


Medlem
Company of Heroes 2 – utvecklarna snackar gameplay

Det här kommer blir så grymt Tyckte om 1:an som fan hehe. Man hade många goa stunder i det med kompisarna Mycket taktik snack och mycket skällande på varandra '' Öh! Varför satte du inte tank traps vid den entrén...Fan! Nu är dem i min bas gahhh!!'' Haha. Men man skrattade bara sen, för spelet var så härligt.

Många sömnlösa nätter blev det iallafall Och CoH2 kommer det säkert bli samma sak med.

Medlem

Detta ser riktigt awesome ut!
Kommer bli de grymmaste RTS:et 2013 utan tvekan


signatur
Medlem

"nytt och revolutionerande"...

Av den videon att döma har de bara tagit funktioner från redan existerande "Men of War" serien, om man bortser hurdan påverkan vädret har.

Men det är väl för tidigt för att säga något slutgiltigt!

Medlem

Animationerna såg inte bra ut, eller? Tror första spelet såg bättre ut :o?

Inaktiv

Var det inte snack om Frostbite motorn i detta? Eller det var kanske ett helt annat RTS som skulle ha det? ....Command & Conquer?

Medlem

Pausa vid 3:27 om ni vill se UI't i närbild.

I vanlig ordning en video som i praktiken är ett utvecklar-circle jerk där de pratar som om de just uppfunnit skivat bröd. Precis som för, säg, RAGE, där utvecklarna i liknande manér pratade sig så varma om sin produkt att man förstod att antingen överdriver de, eller så förtjänar de faktiskt nobelpriset.

Men jag har ingen tvivel alls att det faktiskt blir bra den här gången, med det här spelet. Men alltid lite corny när de bara samlar in house-folk att använda lyriska termer om sitt eget spel. Vi vet redan att ni gillar det, liksom.

Kommer bli coolt hur som helst, har redan förhandsbokat på Steam!

Medlem
Skrivet av LekandeSanden:

"nytt och revolutionerande"...

Av den videon att döma har de bara tagit funktioner från redan existerande "Men of War" serien, om man bortser hurdan påverkan vädret har.

Men det är väl för tidigt för att säga något slutgiltigt!

Vid det här laget märker jag inte ens av PR-snack likt det

Medlem
Skrivet av Segas:

Var det inte snack om Frostbite motorn i detta? Eller det var kanske ett helt annat RTS som skulle ha det? ....Command & Conquer?

Jao, det är Command & Conquer som ska använda Frostbite

Medlem

"Truesight introduces something that we don't think has ever been done quite this way before... for RTS"... Greg Wilson har inte hört talas om Men of War?

Låter som om Relics Company of Heroes försöker göra en arkadversion av 1C Companys underbara alster. Det tror jag är positivt för serien, och kommersiellt kommer de att lyckas mycket bättre än Men of War.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Kentbrack:
Skrivet av Segas:

Var det inte snack om Frostbite motorn i detta? Eller det var kanske ett helt annat RTS som skulle ha det? ....Command & Conquer?

Jao, det är Command & Conquer som ska använda Frostbite

Attans...jag gillar Frostbite. Man får hoppas att stridsvagnar inte är lika korkade och svårstyrda i CoH2 som i föregångaren.

Te.x, det står ett litet ynkligt skithus i vägen...din Panther väljer att köra runt skithuset, runt hela gården och gärna en extra sväng runt grannens tomt också...istället för att just bara bränna rakt igenom det ynkliga skithuset (eller vilket annat hus för den delen också).

Medlem

Det här ser inget vidare ut


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Tycker faktiskt att det ser lite... plaint... ut. Jag vet att det är fler polygoner på enheterna och kanske högre upplösning på texturerna än vad det var i första CoH, men på något sätt tycker jag inte att det är snyggare än det förra.

Troligtvis är det för att första CoH var otroligt snyggt (och krävande) för sin tid. Tänkte mig bara att 2an skulle ha extremt detaljerade miljöer med normal, displacement och specular-maps, vajande gräs, rök som tar emot ljus och kastar skuggor, depth of field och hela faderittan. Kanske är det bara för att det är i tråkiga snölandskap snarare än franska småbyggden som det känns så fult. Jag vet inte. Skulle nog hellre sett ett scenario med fokus på medelhavskriget snarare än ryssland, även om östfronten var den blodigaste delen av kriget.

Tror dock att spelet i sig kommer att bli lika kul och frustrerande som ettan var. Relic har inte gjort mig besviken än.

Medlem

Fick igenom CoH på facebook igår tillgång till ett Alphatest på spelet genom att fylla i ett formulär på http://beta.companyofheroes.com/ .

Är osäker på om jag accepterade något NDA-agreement så tänker inte snacka om det men ni kan ju se om det finns några nycklar kvar.

Medlem
Skrivet av marhed:

Fick igenom CoH på facebook igår tillgång till ett Alphatest på spelet genom att fylla i ett formulär på http://beta.companyofheroes.com/ .

Är osäker på om jag accepterade något NDA-agreement så tänker inte snacka om det men ni kan ju se om det finns några nycklar kvar.

There are no more keys available for this promotion.

Men bättre att skriva upp sig och möjligtvis få en nyckel än att inte skriva upp sig alls.

Medlem

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Men of War: Assault Squad är det du bör testa.
Kort förklarat är det Company of Heroes fast mycket mycket mer realistiskt, detaljerat och komplext (och därmed "högre" inlärningskurva) samt mindre arkadigt. Men of War är ungeför för Company of Heroes vad Operation Flashpoint är för Call of Duty.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Fast det där gör du ju inte med vilken trupp som helst och det hela handlar ju givetvis om balansering!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Men of War: Assault Squad är det du bör testa.
Kort förklarat är det Company of Heroes fast mycket mycket mer realistiskt, detaljerat och komplext (och därmed "högre" inlärningskurva) samt mindre arkadigt. Men of War är ungeför för Company of Heroes vad Operation Flashpoint är för Call of Duty.

Väldigt bra förklaring, har lirat samtliga spel och samtliga spel är extremt roliga i sp/coop (subjektivt ofc). MP i Assault var sådär men jag tror det är det bästa MP spelet utav dem alla.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Fast det där gör du ju inte med vilken trupp som helst och det hela handlar ju givetvis om balansering!

Det handlar nog mer om att spelet anpassar sig till en svårighetsgrad som inte är svår överhuvudtaget. Det ska inte gå att göra med någon form av trupp oavsett om det användes skyddsvästar.

Mycket sådan som saknas i CoH, ett skadesystem som gör det möjligt att nedkämpa fienden på ett realistiskt sätt. Alla soldater träffar troligtvis inte varje skott men när det man faktiskt kan se träffar på marken omkring en soldat så borde åtminstonde ett skott träffa, särskilt när det pågått en längre period.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Brain:

"Truesight introduces something that we don't think has ever been done quite this way before... for RTS"... Greg Wilson har inte hört talas om Men of War?

Låter som om Relics Company of Heroes försöker göra en arkadversion av 1C Companys underbara alster. Det tror jag är positivt för serien, och kommersiellt kommer de att lyckas mycket bättre än Men of War.

Ja jag vet det där är så himla mycket BS. CoH har lånat saker av Men of war spelen. DIrect fire var en blek kopia av direct control. dom har flera features som kommer i CoH 2 som redan finns i Men of war spelen.
Och ändå så vågar dom insinuera att dom skulle vara först med true sight systemet.

Illa, Har lirat lite av alfan och kan bara säga en sak. Om du inte spelat Men of war spelen så kommer du att gilla det. Annars så tycker jag MoW AS gör saker mycket bättre trots att det har mycket buggar.

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Fast det där gör du ju inte med vilken trupp som helst och det hela handlar ju givetvis om balansering!

Det handlar nog mer om att spelet anpassar sig till en svårighetsgrad som inte är svår överhuvudtaget. Det ska inte gå att göra med någon form av trupp oavsett om det användes skyddsvästar.

Mycket sådan som saknas i CoH, ett skadesystem som gör det möjligt att nedkämpa fienden på ett realistiskt sätt. Alla soldater träffar troligtvis inte varje skott men när det man faktiskt kan se träffar på marken omkring en soldat så borde åtminstonde ett skott träffa, särskilt när det pågått en längre period.

Fast då letar du och baserar du spelet efter fel saker. Ettan är inte realistiskt och var aldrig tänkt till att vara det heller.
Om det är realism som skulle vara problemet så är mycket ur CoH kasst. Som t.ex att tanks måste stå 20 meter ifrån varandra för att träffa, att en Sherman kan ta emot ett tiger-tank skott från point blank range men fortfarande rulla etc. Listan kan göras lång.
Som tidigare påpekat är det ganska uppenbart balans som är boven i dramat. Men of War är en mycket bättre serie när det kommer till realism jämfört med CoH.
CoH har dock charm i mängder, iaf för mig. Det ligger där uppe med SC1 och WC2/3 när det gäller minnesvärda citat och musik.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Fast det där gör du ju inte med vilken trupp som helst och det hela handlar ju givetvis om balansering!

Det handlar nog mer om att spelet anpassar sig till en svårighetsgrad som inte är svår överhuvudtaget. Det ska inte gå att göra med någon form av trupp oavsett om det användes skyddsvästar.

Mycket sådan som saknas i CoH, ett skadesystem som gör det möjligt att nedkämpa fienden på ett realistiskt sätt. Alla soldater träffar troligtvis inte varje skott men när det man faktiskt kan se träffar på marken omkring en soldat så borde åtminstonde ett skott träffa, särskilt när det pågått en längre period.

Fast då letar du och baserar du spelet efter fel saker. Ettan är inte realistiskt och var aldrig tänkt till att vara det heller.
Om det är realism som skulle vara problemet så är mycket ur CoH kasst. Som t.ex att tanks måste stå 20 meter ifrån varandra för att träffa, att en Sherman kan ta emot ett tiger-tank skott från point blank range men fortfarande rulla etc. Listan kan göras lång.
Som tidigare påpekat är det ganska uppenbart balans som är boven i dramat. Men of War är en mycket bättre serie när det kommer till realism jämfört med CoH.
CoH har dock charm i mängder, iaf för mig. Det ligger där uppe med SC1 och WC2/3 när det gäller minnesvärda citat och musik.

Förstår nog inte riktigt vad ni menar för balans. Spelet är inte realistiskt nej, men olika typer av eld bör ändå ha olika typer av inverkan på målen.

Har testat MoW AS och det passar mig bättre i vissa aspekter även om jag gillar CoH skarpt.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Blomman1337:

Gillar att spelet förbättrats på flera fronter men något som inte nämns är "skadesystemet". I ettan kan man springa rakt på ett MG-näste med en grupp soldater för att sedan dra sig tillbaka nästan utan skador.

Det går för många skott per "kill" i ettan, speciellt när man ser att kulorna träffar. Något som jag hoppas att dom förbättrar i tvåan.

Ser dock fram emot detta, men kanske måste testa Men of War nu när alla snackar om det.

Fast det där gör du ju inte med vilken trupp som helst och det hela handlar ju givetvis om balansering!

Det handlar nog mer om att spelet anpassar sig till en svårighetsgrad som inte är svår överhuvudtaget. Det ska inte gå att göra med någon form av trupp oavsett om det användes skyddsvästar.

Mycket sådan som saknas i CoH, ett skadesystem som gör det möjligt att nedkämpa fienden på ett realistiskt sätt. Alla soldater träffar troligtvis inte varje skott men när det man faktiskt kan se träffar på marken omkring en soldat så borde åtminstonde ett skott träffa, särskilt när det pågått en längre period.

Fast då letar du och baserar du spelet efter fel saker. Ettan är inte realistiskt och var aldrig tänkt till att vara det heller.
Om det är realism som skulle vara problemet så är mycket ur CoH kasst. Som t.ex att tanks måste stå 20 meter ifrån varandra för att träffa, att en Sherman kan ta emot ett tiger-tank skott från point blank range men fortfarande rulla etc. Listan kan göras lång.
Som tidigare påpekat är det ganska uppenbart balans som är boven i dramat. Men of War är en mycket bättre serie när det kommer till realism jämfört med CoH.
CoH har dock charm i mängder, iaf för mig. Det ligger där uppe med SC1 och WC2/3 när det gäller minnesvärda citat och musik.

Förstår nog inte riktigt vad ni menar för balans. Spelet är inte realistiskt nej, men olika typer av eld bör ändå ha olika typer av inverkan på målen.

Har testat MoW AS och det passar mig bättre i vissa aspekter även om jag gillar CoH skarpt.

Skulle det vara realistiskt skulle tyskarna vinna hela tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar