Nya rykten kring Xbox 720 och Playstation 4

Robot
Nya rykten kring Xbox 720 och Playstation 4

Släpps Playstation 4 först 2014 och har Microsoft problem med kvalitén?


Medlem
Nya rykten kring Xbox 720 och Playstation 4

Bra att dom tar tid på sig så att konsolen håller denna gång

Medlem

Konsol-racet vinner man visst genom att inte vara senast ut och genom att ha minst kvalitetsproblem. Inte genom att vara ute i god tid och genom att ha god kvalitet.

Om det nu stämmer att nuvarande konsollgeneration blir kvar i 1-2 år till.

Hoppas allt blir bra såklart, men just en konsoll som utgör en sån kontrollerad mjuk- och hårdvaremiljö skulle väl gå att bygga rätt från början kunde man kanske tro?

Medlem

"PROD" ?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Wii var sist ut denna generation och vann ändå. Xbox 360 var först ut och kommer bli trea, PS3 har precis gått om och kommer nu sakta dra ifrån.

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Wii var sist ut denna generation och vann ändå. Xbox 360 var först ut och kommer bli trea, PS3 har precis gått om och kommer nu sakta dra ifrån.

Wii sist ut? PS3 kom väl efter wii?

Edit: Kollade upp det, Wii kom före PS3 i Sverige, men i USA så var PS3 före

Medlem

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Medlem

Tycker de kan dröja några år till iallafall. Men om de nu vill komma ut 2013-14 så fine, dock tycker jag PS3 och Xbox360 håller ett bra tag till, 2015 - 16 kanske.

Medlem

Ser fram emot 720, så länge den är bakåtkompatibel, vilket den ju borde vara, så köper jag en så fort den kommer ut.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Medlem

Hoppas den är bakåt kompatibel, har aldrig ägt ett 360, har haft ett PS3. Så har missat en del spel, som man hoppas få kunna spela igenom på X720, tex Halo

Medlem

varför inte släppa den typ 3 år efter microsoft så kan dom göra den bättre pluss att det tar nog bort mycket av "racet" så blir det mer en egen "generation"

Medlem
Skrivet av luftman:

Bra att dom tar tid på sig så att konsolen håller denna gång

har det inte varit en ovanligt lång konsolgeneration?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Hoppas att PS4 kommer nästa år och att den är bakåtkompatibel så man kan spela The Last of Us. Min PS3 har gått sönder och jag känner att ett nytt PS3 idag känns meningslöst i fall PS3 kanske släpps redan nästa år.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av joary639:
Skrivet av luftman:

Bra att dom tar tid på sig så att konsolen håller denna gång

har det inte varit en ovanligt lång konsolgeneration?

Han kanske menar så den inte går sönder i samma utsträckning som 360 gjorde i början.

Precis!

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av neocon:
Skrivet av joary639:
Skrivet av luftman:

Bra att dom tar tid på sig så att konsolen håller denna gång

har det inte varit en ovanligt lång konsolgeneration?

Han kanske menar så den inte går sönder i samma utsträckning som 360 gjorde i början.

Precis!

Okej. Dock har väl PS3 hållt rätt bra.. men å andra sidan håller min på att gå sönder nu. Men det skyller jag väl på att det just har varit en lång konsolgeneration


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Struntsnack. Det enda AMD har problem med är ACHI til datorer men annars så är det som att använda sig av intel.

Medlem
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Vilka värmeproblem?

Inaktiv

Skulle inte PS3 hålla i typ 10 år? haha

Medlem
Skrivet av bleak:

Skulle inte PS3 hålla i typ 10 år? haha

De kommer nog fortsätta tillverka den i ett antal år till. Precis som de gjorde med ps2.

Jag tror inte det blir några nya konsoller nästa år. i vilket fall som helst så kommer jag inte köpa MS/Sonys konsoller första året med tanke på hur dålig kvalitet deras konsoller hade denna generationen.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Det är lustigt att ni kört AMD i ca 10 år med så mycket "problem" som du haft


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Vilka värmeproblem?

Troligtvis Xbox 360. En av anledningar till att många hade RROD berodde på överhettningsproblem.

MEN det behöver inte nödväntigtvis varit problem med komponenterna utan snarare så var det Microsofts. Dålig placering av komponenterna samt dålig värmeledningsförmåga i konsollen är knappast AMDs fel.

Jag är personligen trött på allt som har med rykten att göra. Det intresserar mig inte. Det känns som fokus alltid hamnar på fel ställen så snart det gäller spelmaskiner och spel.

Det skulle vara mycket mer intressant att ta en diskussion om vad för slags spel vi kan se i framtiden. Det är inte enbart hårdvaran som sätter gränserna, det är också människans fantasiförmåga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Det är lustigt att ni kört AMD i ca 10 år med så mycket "problem" som du haft

Styr tyvärr inte över vad andra köper, lustigt nog har dock ingen köpt varken AMD eller ATI två gånger.

Medlem

Intressant dock att det kommer bli IBM/AMD på alla tre konsollerna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Varför skulle då någon annan tro på dig som någon "h4x0rguru" för att använda ditt eget uttryck?
Har själv AMD-grejer i min nuvarande gamingdator och Intel i mina andra två datorer, två datorer som jag skyr som pesten. Men bara för det ser jag ingen anledning att knata runt på nätet och sprida falsk smörja om Intel, då felet mycket väl kan ligga någon annanstans än hos den lilla logon som står tryckt på processorn.

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Tycker de kan dröja några år till iallafall. Men om de nu vill komma ut 2013-14 så fine, dock tycker jag PS3 och Xbox360 håller ett bra tag till, 2015 - 16 kanske.

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/24439977.jpg

Medlem

AMD tillverkar inga komponenter (sen 2009), de designar bara. Globalfoundries mfl är det som tillverkar chippen. Det handlar säkert som oftast om dåliga yields och att de inte går igenom som godkända i binnings-processen.

Inaktiv

Förlåt, men inte ska Nintendo Wii U klassas som "nästa-generationens" spelkonsol.

123
Skriv svar