Nya rykten kring Xbox 720 och Playstation 4

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Förlåt, men inte ska Nintendo Wii U klassas som "nästa-generationens" spelkonsol.

Håller med, Wii U känns som en mycket försenad "current gen" spelkonsol

Medlem

Jag är övertygad om att Xbox 360 inte hade blivit den framgång det blev ifall de hade väntat med att släppa den. Hade PS3 varit före tror jag många utgivare fortsatt göra spel för Sony och inte gått över till Microsoft. Så även om det var kostsamt för Microsoft så lär det ha lönat sig många gånger om i längden. Men att göra samma sak igen kommer däremot inte vara lika lönsamt och skulle nog istället kunna innebära en katastrof för Microsoft.

Se till att ni släpper en produkt som inte har samma problem som första Xbox 360 hade för annars är nog era dagar räknade som konsoltillverkare.

Medlem

Förväntade mig inte dom nya konsollerna förns 2014, i'm cool.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av NaxoS:
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Och ditt expert uttalande bygger på vilka källor då?

Jag har en Intel processor nu, men har tidigare plågat mina AMD med V-core på över 1.5v i över 4 år straight, inga problem någonsin.

Bygger mitt uttalande på erfarenhet. Har haft AMD-riggar själv och inom familjen i 10 års tid nu, vissa med mer problem än andra, så jag tänker knappast förlita mig på vad någon h4x0rguru på en slumpmässig hårdvarusite skriver. Sedan är det ju lustigt att just AMD stod som ägare av ATI under 4 år innan värmeproblemen med deras chip äntligen löstes..

Datorn jag skriver detta på är en AMD, min förra var en AMD och datorn innan den var en AMD. Har inte haft några problem alls, har funkat hur bra som helst.

Men oavsett om du köper en AMD eller en Intel finns det alltid en risk att du kan få en dålig CPU. Det är därför garantier finns, för att de inte kan garantera att alla produkter de säljer är helt felfria. Samma sak gäller Microsoft och Sony, finns de som fått defekta PS3 men inte lika många som alla de defekta enheter som Microsoft producerade.

Medlem

Å ena sidan är det ju bra att dom tar tid på sig och släpper en bra produkt. Å andra sidan så är det verkligen på tiden att vi får se en ny konsollgeneration nu (Wii U räknas inte).

Medlem
Skrivet av Davikar:

Å ena sidan är det ju bra att dom tar tid på sig och släpper en bra produkt. Å andra sidan så är det verkligen på tiden att vi får se en ny konsollgeneration nu (Wii U räknas inte).

Det är klart den gör, verkar som vissa här inte förstår vad som menas med generation.
Wii U (tillsammans med PlayStation Vita och 3DS)tillhör den åttonde generationen och det kommer även Sonys och Microsofts kommande konsoler att göra.

Medlem

Får se om nya steam-projektet rör om i grytan nåt:)

Medlem

Haha kan inte komma med motargument så istället är ni anonym och trycker på tummen ner knappen, detta system är bara för roligt.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Får se om nya steam-projektet rör om i grytan nåt:)

Var god och förklara, hur ytligare en ny spelkonsol ska "röra om i grytan"?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Davikar:

Å ena sidan är det ju bra att dom tar tid på sig och släpper en bra produkt. Å andra sidan så är det verkligen på tiden att vi får se en ny konsollgeneration nu (Wii U räknas inte).

Det är klart den gör, verkar som vissa här inte förstår vad som menas med generation.
Wii U (tillsammans med PlayStation Vita och 3DS)tillhör den åttonde generationen och det kommer även Sonys och Microsofts kommande konsoler att göra.

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Davikar:

Å ena sidan är det ju bra att dom tar tid på sig och släpper en bra produkt. Å andra sidan så är det verkligen på tiden att vi får se en ny konsollgeneration nu (Wii U räknas inte).

Det är klart den gör, verkar som vissa här inte förstår vad som menas med generation.
Wii U (tillsammans med PlayStation Vita och 3DS)tillhör den åttonde generationen och det kommer även Sonys och Microsofts kommande konsoler att göra.

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Vad är det som du försöker säga?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Davikar:

Å ena sidan är det ju bra att dom tar tid på sig och släpper en bra produkt. Å andra sidan så är det verkligen på tiden att vi får se en ny konsollgeneration nu (Wii U räknas inte).

Det är klart den gör, verkar som vissa här inte förstår vad som menas med generation.
Wii U (tillsammans med PlayStation Vita och 3DS)tillhör den åttonde generationen och det kommer även Sonys och Microsofts kommande konsoler att göra.

Visst ÄR Wii U senaste generationen, men den KÄNNS inte som det, Wii U är den konsol som borde ha släppts 2005 med den nuvarande generationen.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Vad är det som du försöker säga?

Att hårdvara inte har något med vilken generation en konsol tillhör. Wii U tillhör den åttonde generationen och det kommer som sagt även "PS4" och "Xbox 720" också att göra. Generation innebär släktled och samma sak är det för konsoler.

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Redstar:

Får se om nya steam-projektet rör om i grytan nåt:)

Var god och förklara, hur ytligare en ny spelkonsol ska "röra om i grytan"?

Om vi säger så här, hur lång tid tror du det tar för nya xbox att släppas om Sony helt plötsligt skulle surprise-släppa ps4? Inte direkt länge. Wii tävlar inte inom samma kategori dock då de inte satsar på samma publik. Ingen kommer att köpa 360 om det finns ps4, om steams nya projekt släpps och om det blir bra så kommer de vara ensamma på marknaden inom "high end" - konsoller.

Det är det jag menar med "röra om i grytan", just nu råder status quo på marknaden då både 720 och ps4 lyser med sin frånvaro. En ny aktör på marknaden kan förändra allt.

Edit: 22 inlägg? Jag har gjort hundratals, vem har tagit mina inlägg?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kvalitetsproblem får väl nästan ses som en feature när de använder sig av AMD.

Kul med folk som inte har en aning om vad de snackar om ^^,

Skit bakom tangentbordet är antagligen anledningen till dina "problem".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Riktigt najs att AMD får komma fram och leverera komponenter Jag gillar AMD

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Tycker de kan dröja några år till iallafall. Men om de nu vill komma ut 2013-14 så fine, dock tycker jag PS3 och Xbox360 håller ett bra tag till, 2015 - 16 kanske.

tja om du nöjer dig med 12-15 Fps och 320 i så

Medlem

Roligt att se AMD får lite makt i nästa generation, gått dåligt de senaste 2 åren jämfört med GeForce, förhoppningsvis lönar det sig att sitta med ett AMD kort till PC också.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Roligt att se AMD får lite makt i nästa generation, gått dåligt de senaste 2 åren jämfört med GeForce, förhoppningsvis lönar det sig att sitta med ett AMD kort till PC också.

Jämfört med geforce..?

Det har gått kanonbra för AMD/ATI på grafikkortsfronten de senaste åren, FYI.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Om bara utvecklarna lär sig att programmera osv till nuvarande konsoller så har de lätt ett par år till på nacken. Det ser man ju på utvecklingen med tex Uncharted-serien från Naughty Dog och nu även med kommande The Last Of Us. Även 360 tycker jag levererar hög klass, inte minst om man ser till kommande Metal Gear Solid: Ground Zeroes.

Var ju ett jäkla ramaskri för ett par år sen då PS3:an var ny och utvecklarna tyckte den var svår att koda till. Gäller bara att man lär sig så är det inga problem. Tror faktiskt PS3 har mer att ge.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Vad är det som du försöker säga?

Att hårdvara inte har något med vilken generation en konsol tillhör. Wii U tillhör den åttonde generationen och det kommer som sagt även "PS4" och "Xbox 720" också att göra. Generation innebär släktled och samma sak är det för konsoler.

Och hur avgör du huruvida Wii U är Wii:s barn eller syskon?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ztreek:

Roligt att se AMD får lite makt i nästa generation, gått dåligt de senaste 2 åren jämfört med GeForce, förhoppningsvis lönar det sig att sitta med ett AMD kort till PC också.

Jämfört med geforce..?

Det har gått kanonbra för AMD/ATI på grafikkortsfronten de senaste åren, FYI.

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Japp, nu när AMD fått rätt på drivrutinerna presterar de sjukt bra. Har beställt ett 7950 Boost som kommer i veckan förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Styr tyvärr inte över vad andra köper, lustigt nog har dock ingen köpt varken AMD eller ATI två gånger.

Jag förbeställde Ati 9700 Pro, enough said. Först av alla körde jag 3Dfx (kungen, RiP!), sen Nvidia, testade mig på ATi med 9700Pro och det var 2-3år av ren misär.

Sen dess 100% strulfria år med Nvidia rakt igenom.

Alla jag känner som haft gfxstrul har nästan uteslutande varit med AMD/Ati-kort. Min första Xbox360 dog av överhettning efter en månad (ATi Xenos).

AMDs processorer har nästan alltid varit ett trevligt (budget)alternativ till intels varianter, men jag rör aldrig ett AMD/ATi-grafikkort igen. Nånsin.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Vad är det som du försöker säga?

Att hårdvara inte har något med vilken generation en konsol tillhör. Wii U tillhör den åttonde generationen och det kommer som sagt även "PS4" och "Xbox 720" också att göra. Generation innebär släktled och samma sak är det för konsoler.

Och hur avgör du huruvida Wii U är Wii:s barn eller syskon?

När man pratar om generationer inom "konsolvärlden" så menar man från de första som gjordes till idag. Där räknas Wii U som den åttonde och Color TV Game som den första generationen.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_games

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ztreek:

Roligt att se AMD får lite makt i nästa generation, gått dåligt de senaste 2 åren jämfört med GeForce, förhoppningsvis lönar det sig att sitta med ett AMD kort till PC också.

Jämfört med geforce..?

Det har gått kanonbra för AMD/ATI på grafikkortsfronten de senaste åren, FYI.

Klart det går bra för dem, men det går bättre för Nvidia

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av cm0s:

Vad menas med generation, då? Det är väl först nu som Nintendo har kommit ikapp den 7:e generationen, rent hårdvarumässigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelkonsol

Vad är det som du försöker säga?

Att hårdvara inte har något med vilken generation en konsol tillhör. Wii U tillhör den åttonde generationen och det kommer som sagt även "PS4" och "Xbox 720" också att göra. Generation innebär släktled och samma sak är det för konsoler.

Och hur avgör du huruvida Wii U är Wii:s barn eller syskon?

När man pratar om generationer inom "konsolvärlden" så menar man från de första som gjordes till idag. Där räknas Wii U som den åttonde och Color TV Game som den första generationen.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_games

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_console#Eighth_genera...
The Nintendo Wii U is considered as eight generation console by some people but its technology are of seventh generation console

Tror det är en smakfråga huruvida man tillskriver Wii U till 7e eller 8e generationen. För mig så känns den knappast "next gen" så jag placerar den till generation 7.

Medlem

Väntar gärna till 2015...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ztreek:

Roligt att se AMD får lite makt i nästa generation, gått dåligt de senaste 2 åren jämfört med GeForce, förhoppningsvis lönar det sig att sitta med ett AMD kort till PC också.

Jämfört med geforce..?

Det har gått kanonbra för AMD/ATI på grafikkortsfronten de senaste åren, FYI.

Klart det går bra för dem, men det går bättre för Nvidia

På vilket sätt då?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av kebbe:

Styr tyvärr inte över vad andra köper, lustigt nog har dock ingen köpt varken AMD eller ATI två gånger.

Jag förbeställde Ati 9700 Pro, enough said. Först av alla körde jag 3Dfx (kungen, RiP!), sen Nvidia, testade mig på ATi med 9700Pro och det var 2-3år av ren misär.

Sen dess 100% strulfria år med Nvidia rakt igenom.

Alla jag känner som haft gfxstrul har nästan uteslutande varit med AMD/Ati-kort. Min första Xbox360 dog av överhettning efter en månad (ATi Xenos).

AMDs processorer har nästan alltid varit ett trevligt (budget)alternativ till intels varianter, men jag rör aldrig ett AMD/ATi-grafikkort igen. Nånsin.

Det är inget fel på AMD's grafikkort, just sayin'.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar