Blizzard om Diablo III på konsol: Det ser coolt ut

Robot
Blizzard om Diablo III på konsol: Det ser coolt ut

Diablo III-utvecklarna har en konsolversion av Diablo III körbar internt på kontoret – vill inte utesluta att det kan bli frågan om ett konsolsläpp.

#blizzard


Medlem
Blizzard om Diablo III på konsol: Det ser coolt ut

Hoppas de kommer släppa gamepad support till PC versionen också. Det är förmodligen inget jag kommer fastna för, men kan vara lustigt att testa.

Medlem

Nej

Blir förvånad om det kommer sälja bra öht.

Skrivet av Parabellum87:

Nej

Blir förvånad om det kommer sälja bra öht.

Inte? Personligen tror jag att ett spel med gameplay som Diablo borde passa alldeles utmärkt till konsol, med vissa anpassningar så klart. Vi får väl se vad som händer.

Medlem

Tror Diablo 3 skulle passa ganska bra på Konsol.
Sacred 2 gjorde sig bra ifrån vad jag har uppfattat (70-71/100 på MetaCritic) och en gamepad passar nog ganska bra ihop med 5 st skills som en joystick klart och tydligt klarar av att stödja
Om de fixar så att man kan ändra knapparna efter eget tycke blir det nog väldigt bra.

Medlem

Om Blizzard själva är nöjda med det så är jag övertygad om att det blir en bra produkt för konsollerna också. Ju fler som kan njuta av ett spel desto bättre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

diablo hör ju mer hemma bakom en kontroll än vad ett fps spel gör eller moba spel.

Medlem

De satsar på konsolversionen innan PvP ens har kommit... det känns som att DIablo 3 aldrig blev så stort som det borde ha blivit, vem fan släpper ett spel utan PvP när PvP'n var så stor i det föregående spelet?

Vad är det som tar så lång tid? det är för sent att rädda Diablo 3 imo, en konoslversion kommer knappt funka, tror ni inte att Microsoft och Sony vill ha pengarna från RMAH?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ztreek:

De satsar på konsolversionen innan PvP ens har kommit...

Tror inte PvP kommer rädda Diablo 3.

Medlem

I den takten Blizzard brukar arbeta, lär det nog dröja innan de släpper det till konsol. Nästa generations konsoller och en herrans massa andra mer intressanta spel lär väl hinna dyka upp innan dess. Så när de väl bestämmer sig för att släppa det, kommer det nog vara försent för att någon ska orka bry sig.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Ztreek:

De satsar på konsolversionen innan PvP ens har kommit...

Tror inte PvP kommer rädda Diablo 3.

Tror inte PVP kommer.

Medlem

Om vi slipper Auktionshuset så kanske det blir spelbart

Medlem

Vad skulle dom annars ha sagt?

"Blizzard om Diablo III på konsol: Det ser riktigt dåligt ut"

OffT: Snygg nyhetsbild


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja men ett spel som Diablo där man i huvudsak använder endast TVÅ knappar borde ju inte vara några problem att få till på konsol rent kontrollmässigt i alla fall.

Medlem

Skulle vara coolt om dom gjorde så man slogs med hjälp av twin-stick styrning

Medlem

Dåligt+Dåligt=Bra!

(inte vad jag egentligen tycker)
Skämt åsido, nyfiken på att se hur coolt de påstår att det är. Syrran skulle uppskatta det, blir något för henne.

Medlem

"nästa stora Diablo-grej" - Diablo 3 expansion 1 with less obvious plot?

Man kan ju alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Ztreek:

De satsar på konsolversionen innan PvP ens har kommit...

Tror inte PvP kommer rädda Diablo 3.

Tror inte PVP kommer.

Tror inte PVP.

Medlem

Diablo 3 passar inte ens bra till PC.
Bra jobbat Blizzard, har tappat all tro på er.

Medlem

Wii U version känns som en trolig kandidat....men 360 och RMAH luktar problem, två "greed is good" företag som ska sammarbeta ^^

Medlem

Detta förutsågs i betan när UI ändringarna skedde.
Ett typ exempel egentligen på när en version får kompromissa och tumma för en annan.
De kunde inte gjort som CD Projekt Red och gjort helt separata versioner till konsoll och PC?
Nej då, här ska det sparas på jobb genom att tumma på PC-versionen till förmån för konsol versionen.

Medlem

Vad jag menade med mitt inlägg var att diablo3 suger av flera anledningar. Tänker inte gå in på allt, men jag har nu efter ~700 timmars speltid dumpat spelet.

Försökte ge det en chans till när patchen kom, men nej tack.
Tänker inte spendera hela dagar på att farma när spelet inte är kapabelt till att droppa
loot som man själv har nytta av. Det mesta är skit, och nästan allt gear man äger kommer från AH.

Blizzard har verkligen spelat sina kort rätt när det gäller looten och RMAH.
Tyvärr så blev det flopp pga det.

Kolla bara user score på metacritic menar jag. usch och tvi.
Men Diablo II förblir mitt favorit rpg

Och tacka Grinding gear games för att de snart släpper PoE gratis, det spelet
"makes sense" iaf. Och där kan man hitta saker man har nytta av, även fast spelet är f2p

Medlem
Skrivet av adfi:

Vad jag menade med mitt inlägg var att diablo3 suger av flera anledningar. Tänker inte gå in på allt, men jag har nu efter ~700 timmars speltid dumpat spelet.

Försökte ge det en chans till när patchen kom, men nej tack.
Tänker inte spendera hela dagar på att farma när spelet inte är kapabelt till att droppa
loot som man själv har nytta av. Det mesta är skit, och nästan allt gear man äger kommer från AH.

Blizzard har verkligen spelat sina kort rätt när det gäller looten och RMAH.
Tyvärr så blev det flopp pga det.

Kolla bara user score på metacritic menar jag. usch och tvi.
Men Diablo II förblir mitt favorit rpg

Och tacka Grinding gear games för att de snart släpper PoE gratis, det spelet
"makes sense" iaf. Och där kan man hitta saker man har nytta av, även fast spelet är f2p

Jag förstår att du lade mycket mer tid på D2 utifrån det du säger, men jag tycker ändå att det är hysteriskt roligt att D3 suger efter att du spenderat 700 timmar på det. Fantastiskt skoj till och med!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag förstår att du lade mycket mer tid på D2 utifrån det du säger, men jag tycker ändå att det är hysteriskt roligt att D3 suger efter att du spenderat 700 timmar på det. Fantastiskt skoj till och med!

Det handlar mer om att jag gillar utmaningar(om målet är möjligt)
Har spelat AION när det var som svårast att levela tex. och det var en riktig grind till max level.
Om någon minns AIONS loot system så droppade bossarna inte alltid loot, det hände att man inte fick något, även fast man suttit och rensat en dungeon som tog 1 timme.
Även om AION var brutalt så var målen nåbara om man slet lite, och man fick räkna med att lägga en del tid
på spelet.

När det gäller Diablo3 så känns det som att målet att få "bra gear" är så gott som omöjligt om man inte spenderar riktiga pengar. Man kan sitta och farma hur lång tid som helst, utan att man har lyckan att hitta något bra. Under de timmarna jag spelat så har jag endast hittat saker värda runt millen, och har lyckats samla ihop 15m nu.
Vilket man inte får ett skit för eftersom alla bra items kostar 100mille. och vill man vara bäst så lär man spendera några biljoner guld.

och jag gillar ditt sätt att tycka att det är kul att jag spelat i 700 timmar och tycker att det suger nu.
Jag tycker inte alls det är kul, det känns som att blizzard har förstört diablo-serien med sin nedtonade version av Diablo. Allt är så enkelt gjort att farmor troligtvis skulle klara av att trycka på 2 knappar.
och för att inte tala om allt de tog bort i 3an. Charms, scrolls, runor, pvp och det mörka temat.

Och ytterligare en anledning till varför jag spelat så mycket är att jag ville att diablo3
skulle bli ett spel jag la lika mycket tid på som Diablo II, och få uppleva nostalgin.
Men icke, D3 har endast lämnat besvikelse för min del.

Medlem
Skrivet av adfi:

och för att inte tala om allt de tog bort i 3an. Charms, scrolls, runor, pvp och det mörka temat.

Glömde Secret Cow Level :(.
Hur kul var "Secret Pony level" på en skala?
Jag skrattade inte ens första gången jag spelade den, och jag har inte sett någon annan spela den
sen folk hittade hur man öppnade den för första gången.

Medlem
Skrivet av adfi:
Skrivet av Harpa:

Jag förstår att du lade mycket mer tid på D2 utifrån det du säger, men jag tycker ändå att det är hysteriskt roligt att D3 suger efter att du spenderat 700 timmar på det. Fantastiskt skoj till och med!

Det handlar mer om att jag gillar utmaningar(om målet är möjligt)
Har spelat AION när det var som svårast att levela tex. och det var en riktig grind till max level.
Om någon minns AIONS loot system så droppade bossarna inte alltid loot, det hände att man inte fick något, även fast man suttit och rensat en dungeon som tog 1 timme.
Även om AION var brutalt så var målen nåbara om man slet lite, och man fick räkna med att lägga en del tid
på spelet.

När det gäller Diablo3 så känns det som att målet att få "bra gear" är så gott som omöjligt om man inte spenderar riktiga pengar. Man kan sitta och farma hur lång tid som helst, utan att man har lyckan att hitta något bra. Under de timmarna jag spelat så har jag endast hittat saker värda runt millen, och har lyckats samla ihop 15m nu.
Vilket man inte får ett skit för eftersom alla bra items kostar 100mille. och vill man vara bäst så lär man spendera några biljoner guld.

och jag gillar ditt sätt att tycka att det är kul att jag spelat i 700 timmar och tycker att det suger nu.
Jag tycker inte alls det är kul, det känns som att blizzard har förstört diablo-serien med sin nedtonade version av Diablo. Allt är så enkelt gjort att farmor troligtvis skulle klara av att trycka på 2 knappar.
och för att inte tala om allt de tog bort i 3an. Charms, scrolls, runor, pvp och det mörka temat.

Och ytterligare en anledning till varför jag spelat så mycket är att jag ville att diablo3
skulle bli ett spel jag la lika mycket tid på som Diablo II, och få uppleva nostalgin.
Men icke, D3 har endast lämnat besvikelse för min del.

Jag tyckte i och för sig aldrig D2 var någon utmaning heller för den delen? Det var liknande grind-grund. Jag hade en uppsjö med hardcore-karaktärer (dock var hc grymt mycket bättre balanserat i D2 än i D3, alldeles för mycket löjlig slump i D3 för att det enligt mig ska bli skoj).

Om du lirat så mycket måste du haft oerhört otur om du inte hittat prylar värda mer, jag menar, jag har lirat kanske 200 timmar och har hittar bra mycket bättre stuff. Framförallt sen de lade till MP tillsammans med att dropsen ökade i omfång och kvalitet.

De har gjort en del missar, men jag tycker de börjar slipa till upplevelsen mer. Det är synd att du känner dig så sviken på konfekten. Som du säger är det tur att det finns andra bra spel på marknaden också


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kommer bli bättre konsol med direkt styrning. Något pc versionen saknade.

Kommer inte köpa det. Slängt för mycket pengar i sjön med activisionblizzards skräp för att våga lägga ut mer pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Givet köp om det kommer på 360.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av adfi:
Skrivet av Harpa:

Jag förstår att du lade mycket mer tid på D2 utifrån det du säger, men jag tycker ändå att det är hysteriskt roligt att D3 suger efter att du spenderat 700 timmar på det. Fantastiskt skoj till och med!

Det handlar mer om att jag gillar utmaningar(om målet är möjligt)
Har spelat AION när det var som svårast att levela tex. och det var en riktig grind till max level.
Om någon minns AIONS loot system så droppade bossarna inte alltid loot, det hände att man inte fick något, även fast man suttit och rensat en dungeon som tog 1 timme.
Även om AION var brutalt så var målen nåbara om man slet lite, och man fick räkna med att lägga en del tid
på spelet.

När det gäller Diablo3 så känns det som att målet att få "bra gear" är så gott som omöjligt om man inte spenderar riktiga pengar. Man kan sitta och farma hur lång tid som helst, utan att man har lyckan att hitta något bra. Under de timmarna jag spelat så har jag endast hittat saker värda runt millen, och har lyckats samla ihop 15m nu.
Vilket man inte får ett skit för eftersom alla bra items kostar 100mille. och vill man vara bäst så lär man spendera några biljoner guld.

och jag gillar ditt sätt att tycka att det är kul att jag spelat i 700 timmar och tycker att det suger nu.
Jag tycker inte alls det är kul, det känns som att blizzard har förstört diablo-serien med sin nedtonade version av Diablo. Allt är så enkelt gjort att farmor troligtvis skulle klara av att trycka på 2 knappar.
och för att inte tala om allt de tog bort i 3an. Charms, scrolls, runor, pvp och det mörka temat.

Och ytterligare en anledning till varför jag spelat så mycket är att jag ville att diablo3
skulle bli ett spel jag la lika mycket tid på som Diablo II, och få uppleva nostalgin.
Men icke, D3 har endast lämnat besvikelse för min del.

Jag tyckte i och för sig aldrig D2 var någon utmaning heller för den delen? Det var liknande grind-grund. Jag hade en uppsjö med hardcore-karaktärer (dock var hc grymt mycket bättre balanserat i D2 än i D3, alldeles för mycket löjlig slump i D3 för att det enligt mig ska bli skoj).

Om du lirat så mycket måste du haft oerhört otur om du inte hittat prylar värda mer, jag menar, jag har lirat kanske 200 timmar och har hittar bra mycket bättre stuff. Framförallt sen de lade till MP tillsammans med att dropsen ökade i omfång och kvalitet.

De har gjort en del missar, men jag tycker de börjar slipa till upplevelsen mer. Det är synd att du känner dig så sviken på konfekten. Som du säger är det tur att det finns andra bra spel på marknaden också

Harpa, det är tufft och "inne" att hata Diablo 3 och kalla det bortkastade pengar efter flera hundra timmars speltid. Spel som håller i 50 timmar för samma prispeng är mycket mer prisvärda.

Skämt åsido, finner det extremt lustigt att dom som gnäller mest över hur dåligt spelet är verkar alla ha suttit minst 500 timmar.:D

Tror problemet är att folk minns hur kul de hade 10 år sedan i ett annat spel och förväntar sig samma känsla av uppföljarna till spelen som släpps idag utan att de själv som spelare har utvecklats sedan dess och därav smaken förfinats. Att påstå att Diablo 2 fungerade bättre än 3an är en ren lögn då det var konstant lagg problem under den första tiden, maximalt med Battle.net games var nådda och det inte gick att skapa fler, spelet var löjligt lätt, fullt med dupade items och bottar överallt.

Ska man lista saker som fanns med i 2an jämförrt med 3an vid release så kan jag inte påstå att någon av dom hade fler funktioner än den andra. Annorlunda kanske men knappast inte fler.

12
Skriv svar