Rykte: en tredjedel av Rift-utvecklarna har sagts upp

Robot
Rykte: en tredjedel av Rift-utvecklarna har sagts upp

Drygt 40 anställda på Rift-teamet hos Trion har fått gå, enligt en anonym källa.

#trion


Medlem
Rykte: en tredjedel av Rift-utvecklarna har sagts upp

Detta kanske var planerat?
Jag menar att de flesta av dessa personer säkert arbetade med Storm Legion specifikt.

Medlem

Undrar varför? Tycker inte att spelet är dåligt och det är väl ändå ganska många som spelar det? Är väl bara WoW och Guild Wars 2 som har fler spelare?

Orsaken varför jag la ner med spelet var för att jag inte hade tid.

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Jag menar att de flesta av dessa personer säkert arbetade med Storm Legion specifikt.

Jo precis, om dom är klara med större projekt och bara skall underhålla med patchar och mindre contentuppdateringar så är det väl inget mer än ett naturligt led i processen.

Skrivet av Skelögd:

Orsaken varför jag la ner med spelet var för att jag inte hade tid.

Samma här. Rift var/är ett mycket bra lir, men jag kan inte fixa mer än ett RPGMMO åt gången.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas för bövelen att inte End of Nations påverkas!

Medlem

Som vanligt tråkigt för de som jobbar som QA osv. Måste vara riktigt nervöst ibland.

Medlem

Tydligen är det primärt QA teamet som har fått sparken pga att man inte sett till att buggar har raporterats som det ska ...

Men vem fan vet ...

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Detta kanske var planerat?
Jag menar att de flesta av dessa personer säkert arbetade med Storm Legion specifikt.

Som du säger är det säkert som vanligt en massa grafiker osv. som jobbat med Storm Legion och tillägget som släpptes idag.
Det är ju lite onödigt att ha en massa anställda som dricker kaffe och slösar upp allt toalettpapper när det inte finns något att göra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar