Hack för att kunna spela med Xbox 360 kontroller eftersökes.

Medlem
Hack för att kunna spela med Xbox 360 kontroller eftersökes.

Köpte Assassin's Creed 3 idag och i min enfald trodde jag att spelet skulle ha stöd för trådlös Xbox 360 kontroller för PC. Men kan inte ställa in annan än Tangentbord Mus.

Finns det något hack för detta? Någon config eller liknande?


signatur

Det var detta...

Medlem

Det ska fungera native i AC3. Det gör det med min dosa med kabel iallafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har du kontrollen synkad och på INNAN du startar spelet? Vissa spel e petiga på det sättet.
Hittas kontrollen som den ska i windows annars?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jo, kopplade in den trådade kontrollen efter att letat upp den och sedan gick det byte till den trådlösa. Tror inte de lagt in native stöd för trådlös Xbox 360 kontroller. Har nu startat om datorn och ska testa om det funkar efter omstart men nu går det inte nå Ubisoft och spelet startar inte.

Börjar bli sne på Ubi. Inte heller stöd för Driver SF i Windows 8 och från supporten får man bara autogenererade klipp och klistra svar om att läsa på kartongen även att jag skrev att jag köpte spelet digitalt över Uplay.

Inte heller Far Cry 3 startar när jag inte kan kontakta Uplay. Får väll spela ett ful-spel tills de köpta behagar starta


signatur

Det var detta...

Medlem

Det är väldigt många spel som inte tycker om trådlösa kontroller. Har du en trådad rekommenderas det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Bekvämare med en trådlös. Jo, nu när Uplay äntligen behagade kontaktas kunde jag starta AC3 och nu fungerar det även med trådlös efter omstart av datorn.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Stag:

Det är väldigt många spel som inte tycker om trådlösa kontroller. Har du en trådad rekommenderas det.

Jag har inte stött på ett enda spel som INTE stöder den trådlösa. (förutsatt att spelet stöder kontroll öht)

Men då har jag även installerat mjukvaran för den trådlösa. något som inte krävs.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Xpadder kanske är ett alternativ? Funkar med alla program/spel du kan tänka dig eftersom man binder mus+tangentbord till knapparna på kontrollen. Kostar dock men version 5.3 och tidigare är gratis.

http://www.xpadder.com/

Medlem

Som sagt fixade jag det med att ha i den trådbundna Xbox 360 kontrollen och sedan byta till trådlös under spelets gång.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar