Därför saknar Nintendo Land online-multiplayer

Robot
Därför saknar Nintendo Land online-multiplayer

Attraktionerna i Nintendos virtuella nöjespark designades för spelare som sitter bredvid varandra, enligt utvecklarna själva.

#nintendo, #nintendo-land


Medlem
Därför saknar Nintendo Land online-multiplayer

Anledningen att Nintendo Land saknar online-multiplayer beror på att Nintendo vill sälja på en massa Wiimotes. Jag var så dum att jag köpte en Pro Controller utan att läsa om den, så jag har hittills inte haft någon nytta av den då den varken funkar till Mario eller Nintendo Land, där måste man av nån anledning ha Wiimotes, så det blev ju bara att knata iväg och köpa en Wiimote och nunchuck för 700kr för att kunna spela multiplayer. Tror ni det slutade så lyckligt? Icke! Man kan inte spela multiplayer med en Wiimote och Gamepad i Mario för Gamepaden blir automatiskt en jävla "Boost mode"-mupp där allt man gör är att placerar ut plattformar, och hur kul är det i längden? Det blev ännu en Wiimote, dock något billigare då jag struntade i en till nunchuck. Så det blev 4000kr plus 500kr för Pro Controller plus 700+400kr för Wiimotes. Nintendo kan det där med merförsäljning.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Anledningen att Nintendo Land saknar online-multiplayer beror på att Nintendo vill sälja på en massa Wiimotes. Jag var så dum att jag köpte en Pro Controller utan att läsa om den, så jag har hittills inte haft någon nytta av den då den varken funkar till Mario eller Nintendo Land, där måste man av nån anledning ha Wiimotes, så det blev ju bara att knata iväg och köpa en Wiimote och nunchuck för 700kr för att kunna spela multiplayer. Tror ni det slutade så lyckligt? Icke! Man kan inte spela multiplayer med en Wiimote och Gamepad i Mario för Gamepaden blir automatiskt en jävla "Boost mode"-mupp där allt man gör är att placerar ut plattformar, och hur kul är det i längden? Det blev ännu en Wiimote, dock något billigare då jag struntade i en till nunchuck. Så det blev 4000kr plus 500kr för Pro Controller plus 700+400kr för Wiimotes. Nintendo kan det där med merförsäljning.

därför man bara köper ett par original kontroller, sen köper man resten tredjepartstillverkade som gästerna får använda xD

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Bojkott:

Anledningen att Nintendo Land saknar online-multiplayer beror på att Nintendo vill sälja på en massa Wiimotes. Jag var så dum att jag köpte en Pro Controller utan att läsa om den, så jag har hittills inte haft någon nytta av den då den varken funkar till Mario eller Nintendo Land, där måste man av nån anledning ha Wiimotes, så det blev ju bara att knata iväg och köpa en Wiimote och nunchuck för 700kr för att kunna spela multiplayer. Tror ni det slutade så lyckligt? Icke! Man kan inte spela multiplayer med en Wiimote och Gamepad i Mario för Gamepaden blir automatiskt en jävla "Boost mode"-mupp där allt man gör är att placerar ut plattformar, och hur kul är det i längden? Det blev ännu en Wiimote, dock något billigare då jag struntade i en till nunchuck. Så det blev 4000kr plus 500kr för Pro Controller plus 700+400kr för Wiimotes. Nintendo kan det där med merförsäljning.

därför man bara köper ett par original kontroller, sen köper man resten tredjepartstillverkade som gästerna får använda xD

Både Pro Controllern och Wiimote-paketet är mest köpt för min egen del, och den andra Wiimoten var för att sambon även vägrar tredjepartskontroller. När fler kontroller ska införskaffas så blir det tredjepartskontroller. Stör mig dock på att Pro Controllern inte fungerar till alla spel, trots att Nintendo sa att den skulle funka till alla Wii U spel. Jag kan förstå att den inte fungerar till alla minispel i Nintendo Land, men några tycker jag att den ska klara av. Mario borde den dock klara av utan problem. Det är i stort sett en gamepad utan skärm, så vad är problemet där egentligen? Wiimoten är inte skön att hålla i horisontellt läge under längre perioder, så man blir lite sur dubbelt upp när det inte går.

Medlem

Funkar nog om du köper till en sån här till din wiimote:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii/104484-ninte...

Ytterligare 235 kr :p. Enjoy!

Medlem

Snarast skulle det bli en kostnad för Nintendo att ha servrar för MP och underhålla dem, i sedvanlig ordning ser de till att spara mer än nöden kräver om än det går ut över spelet/spelarna.

Nintedo borde inse att det faktiskt finns folk som spelar deras konsoler utan fulla polare i soffan eller kamrater från skolan, och erbjuda vanligt MP som de flesta andra spel...sluta vara så snåla, så kanske (fördom) nyktra gamers 20+ skulle köpa deras spel/konsoler också.

Medlem

Har redan 4 stycken gamla wiimotes med nunchucks, så jag behöver inte köpa något till

Att Nintendo Land saknar Online-läge är inget jag drabbas av, alla såna spel; Wii Party, Mario Party osv. ser jag som just det, Party-Spel, och inget jag skulle vilja spela själv mot randoms. Men det kanske bara är jag

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Anledningen att Nintendo Land saknar online-multiplayer beror på att Nintendo vill sälja på en massa Wiimotes. Jag var så dum att jag köpte en Pro Controller utan att läsa om den, så jag har hittills inte haft någon nytta av den då den varken funkar till Mario eller Nintendo Land, där måste man av nån anledning ha Wiimotes, så det blev ju bara att knata iväg och köpa en Wiimote och nunchuck för 700kr för att kunna spela multiplayer. Tror ni det slutade så lyckligt? Icke! Man kan inte spela multiplayer med en Wiimote och Gamepad i Mario för Gamepaden blir automatiskt en jävla "Boost mode"-mupp där allt man gör är att placerar ut plattformar, och hur kul är det i längden? Det blev ännu en Wiimote, dock något billigare då jag struntade i en till nunchuck. Så det blev 4000kr plus 500kr för Pro Controller plus 700+400kr för Wiimotes. Nintendo kan det där med merförsäljning.

Samma här, köpte en pro controller och tänkte "Åh, då har jag en till kontroll att använda till NSMB U" ... inte gick det inte ...

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Bojkott:

Anledningen att Nintendo Land saknar online-multiplayer beror på att Nintendo vill sälja på en massa Wiimotes. Jag var så dum att jag köpte en Pro Controller utan att läsa om den, så jag har hittills inte haft någon nytta av den då den varken funkar till Mario eller Nintendo Land, där måste man av nån anledning ha Wiimotes, så det blev ju bara att knata iväg och köpa en Wiimote och nunchuck för 700kr för att kunna spela multiplayer. Tror ni det slutade så lyckligt? Icke! Man kan inte spela multiplayer med en Wiimote och Gamepad i Mario för Gamepaden blir automatiskt en jävla "Boost mode"-mupp där allt man gör är att placerar ut plattformar, och hur kul är det i längden? Det blev ännu en Wiimote, dock något billigare då jag struntade i en till nunchuck. Så det blev 4000kr plus 500kr för Pro Controller plus 700+400kr för Wiimotes. Nintendo kan det där med merförsäljning.

Samma här, köpte en pro controller och tänkte "Åh, då har jag en till kontroll att använda till NSMB U" ... inte gick det inte ...

Jag tror dom flesta som har köpt den känner sig lite smålurade. Det finns väldigt många hattrådar på nätet om den i alla fall, och ingen har hittills hittat en logisk anledning till varför man inte skulle kunna använda den i Mario. Spin jumps är något som många vill slippa göra med en Wiimote, och det var något som många klagade över på Wii. Jag hoppas att en uppdatering kommer lägga till stöd för Pro Controller. Visst, Wiimotes kommer man nog ha nytta av framöver, och man har användning för den i Nintendo Land, så det är inte direkt så att jag ångrar det köpet, men jag vill kunna använda min Pro Controller till mer än bara dammsamlare. Ska tydligen gå att använda den i multiplayerdelen i ZombiU, men det tilltalar mig inte så mycket. Då spelar jag hellre singleplayer med gamepaden. Har även lite funderingar på att skaffa Fifa 13 som har stöd för kontrollen, men fortfarande, stöd i Mario är önskvärt!

Inaktiv

Fattar inte riktigt vitsen med Wii u, mestadels ser man folk sitta och titta på den lilla skärmen på gamepaden medans dom har en fin storbildstv som dom inte tittar alls på,

om det nu är så kul att lira på en liten gamepadskärm
då är det väl bättre at köpa en nintendo ds eller playstation vita som man kan ha med sig överallt på bussen medmera.

Tyvärr så verkar det ju som om Sony ska plagiera detta till sin ps4.
Är vanliga hederliga gamepads spelandet på väg att försvinna för eller senare ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Fattar inte riktigt vitsen med Wii u, mestadels ser man folk sitta och titta på den lilla skärmen på gamepaden medans dom har en fin storbildstv som dom inte tittar alls på,

om det nu är så kul att lira på en liten gamepadskärm
då är det väl bättre at köpa en nintendo ds eller playstation vita som man kan ha med sig överallt på bussen medmera.

Tyvärr så verkar det ju som om Sony ska plagiera detta till sin ps4.
Är vanliga hederliga gamepads spelandet på väg att försvinna för eller senare ?

Tanken är att du ska använda tvn och paden i symbios

Inaktiv

Känns girigt som fan.
Wii köpte man ju pga någon omvänd goodwill och tanken om nintendo som ett företag där gameplay går först.
Dock även den konsollen förbannat dyr och det går jag inte på en gång till.

Denna konsollen ska ju man piratkopiera spel till egentligen, speciellt när dom nu då "låser" kontrollerna och mer eller mindre tvingar en att köpa en massa svindyra tillbehör.

Visst man är inte tvingad som konsument och ja vi vet alla att man måste tjäna pengar, men inte hur svinigt som helst.

Inaktiv
Skrivet av luftman:
Skrivet av Pålis:

Fattar inte riktigt vitsen med Wii u, mestadels ser man folk sitta och titta på den lilla skärmen på gamepaden medans dom har en fin storbildstv som dom inte tittar alls på,

om det nu är så kul att lira på en liten gamepadskärm
då är det väl bättre at köpa en nintendo ds eller playstation vita som man kan ha med sig överallt på bussen medmera.

Tyvärr så verkar det ju som om Sony ska plagiera detta till sin ps4.
Är vanliga hederliga gamepads spelandet på väg att försvinna för eller senare ?

Tanken är att du ska använda tvn och paden i symbios

Jo, fast vad man sett så använder många paden mest och tittar knappt på sin stora fina tv,
kanske kul för dom som gillar det, men det är ju ingen utveckling som man vill se även hos sony och MS.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

1
Skriv svar