The Secret World slopar månadsavgiften

Robot
The Secret World slopar månadsavgiften

Funcom kräver inte längre att du ska betala per månad för att köra deras ockulta onlinespel.

#nyhetstips, #the-secret-world, #funcom


Medlem
The Secret World slopar månadsavgiften

Nämen hallå där!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så... Måste man köpa spelet för att köra det men slipper subscription eller misstolkade jag det hela?

Medlem
Medlem

Dags att åter starta upp kontot igen då
Härligt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Posuic:

Så... Måste man köpa spelet för att köra det men slipper subscription eller misstolkade jag det hela?

Hur kan man ta det på något annat sätt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Just what I have been waiting for...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hahahahahaha....

NO!

Medlem

Gött! Prövade den öppna betan och hade väldigt roligt, dock inte tillräckligt för att rättfärdiga att betala en subscription. Blev ett köp nu!

Medlem

Blir fan sugen på att köpa det nu

Medlem

Kan tänka mig att köpa detta och testa nu. Det var inte tillräckligt gutsy för att rättfärdiga månadskostnad. Eve online är fortfarande det enda MMO jag tycker är värt månadskostnad.

Medlem

corny lore is corny

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Posuic:

Så... Måste man köpa spelet för att köra det men slipper subscription eller misstolkade jag det hela?

Hur kan man ta det på något annat sätt?

Man vet aldrig, är så ovanligt med B2P spel, även om det här i sig är ännu en variant av det jämfört med gw 1-2

Medlem

Få gratisprylar om man betalar? Känns inte så gratis.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Få gratisprylar om man betalar? Känns inte så gratis.

Cyckel på köpet typ

Medlem

Guild Wars 2 har jag testat, sett och läst om det. Det är ett MMO som du köper och inre betalar varje månad och den är faktiskt extremt grym!!!! Har kört WoW men GW2 tog mitt hjärta


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Hoppas bara det inte blir lika rövknullad illa behandlat som Swtor vart med F2P med en jäkla massa begränsningar

Edit: tänk på språkbruket //Red

Medlem
Skrivet av Aero:

Hoppas bara det inte blir lika rövknullad som Swtor vart med F2P med en jäkla massa begränsningar

Det är vad free to play handlar om du lurar in i spelet men för att faktiskt njuta av spelet till fullo och faktiskt göra det man vill så är du tvungen att betala. Därför jag hatar free to play!! Falsk marknadsföring känns det som.

Hej sätt dig i den här ferrarin den är gratis att köra, men för att köra måste du betala för att de skall sätta på däck , ratt och tanka bensin. Ungefär så är free to play. Jag går inte på det, utan vill jag ha ett spel så betalar jag fullt ut istället för att sitta där och sura för jag har massa begränsningar eftersom jag vägrat betala.

Medlem

Fan vad fint. Jag älskade TSW, men kände att jag inte hade lust att betala varje månad då jag är urfattig. Det är ett av dem bättre MMO'sen som kommit det senaste decenniet helt klart. Så det ska bli kul att komma igång igen, så har man något att spendera tid på!

Medlem

De körde ju någonting liknande med Anarchy Online efter ett par år. Dvs man kunde spela själva basspelet helt gratis, men då kunde man inte ta del av prylar och områden som fanns i expansionerna.

Ganska så bra sätt att testa på spelet(AO) under en längre tid för att se om det var något man ville satsa på.
Knappast F2P + P2Win.

Medlem
Skrivet av Styrman:
Skrivet av Aero:

Hoppas bara det inte blir lika rövknullad som Swtor vart med F2P med en jäkla massa begränsningar

Det är vad free to play handlar om du lurar in i spelet men för att faktiskt njuta av spelet till fullo och faktiskt göra det man vill så är du tvungen att betala. Därför jag hatar free to play!! Falsk marknadsföring känns det som.

Hej sätt dig i den här ferrarin den är gratis att köra, men för att köra måste du betala för att de skall sätta på däck , ratt och tanka bensin. Ungefär så är free to play. Jag går inte på det, utan vill jag ha ett spel så betalar jag fullt ut istället för att sitta där och sura för jag har massa begränsningar eftersom jag vägrat betala.

Du kan forfarande betala för att spela SWTOR, då får du fullt innehåll + cartel coins varje månad.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Styrman:
Skrivet av Aero:

Hoppas bara det inte blir lika rövknullad som Swtor vart med F2P med en jäkla massa begränsningar

Det är vad free to play handlar om du lurar in i spelet men för att faktiskt njuta av spelet till fullo och faktiskt göra det man vill så är du tvungen att betala. Därför jag hatar free to play!! Falsk marknadsföring känns det som.

Hej sätt dig i den här ferrarin den är gratis att köra, men för att köra måste du betala för att de skall sätta på däck , ratt och tanka bensin. Ungefär så är free to play. Jag går inte på det, utan vill jag ha ett spel så betalar jag fullt ut istället för att sitta där och sura för jag har massa begränsningar eftersom jag vägrat betala.

Bara att betala då...f2p passar ju inte alla. Jag betalar hellre än att gå runt och inte får ta del av quests.

Det är väl självklart att man inte får tillgång till allt när man kör ett spel som är f2p.. tror folk att spel är gratis att utveckla och underhålla?

Trött på alla som tror att f2p = spela HELA spelet gratis.

Medlem
Skrivet av ceogar:
Skrivet av Styrman:
Skrivet av Aero:

Hoppas bara det inte blir lika rövknullad som Swtor vart med F2P med en jäkla massa begränsningar

Det är vad free to play handlar om du lurar in i spelet men för att faktiskt njuta av spelet till fullo och faktiskt göra det man vill så är du tvungen att betala. Därför jag hatar free to play!! Falsk marknadsföring känns det som.

Hej sätt dig i den här ferrarin den är gratis att köra, men för att köra måste du betala för att de skall sätta på däck , ratt och tanka bensin. Ungefär så är free to play. Jag går inte på det, utan vill jag ha ett spel så betalar jag fullt ut istället för att sitta där och sura för jag har massa begränsningar eftersom jag vägrat betala.

Bara att betala då...f2p passar ju inte alla. Jag betalar hellre än att gå runt och inte får ta del av quests.

Det är väl självklart att man inte får tillgång till allt när man kör ett spel som är f2p.. tror folk att spel är gratis att utveckla och underhålla?

Trött på alla som tror att f2p = spela HELA spelet gratis.

Jag håller med.
Om det var någon som missförstod mig så betalar jag alltid. Kan hålla med att det kan vara ett bra sätt att testa och se om det är nått man VILL betala för, lite som ett demo. Det är bra.

Medlem

Inte alls förvånad, snarare något jag räknade med. Återstår att se hur de löser hela övergången från att vara ett betalspel till att bli ett F2P. Förhoppningsvis gör de inte samma misstag som EA/Bioware gjorde, att konstant påminna sina spelare att de spelar en begränsad version är ett typexempel på hur man INTE gör om man vill att folk ska betala.

Medlem

Det här med att folk blandar ihopa F2p och B2P.

Medlem

Trevligt att höra
Krävdes inget geni för att föutse att detta skulel ske, vi var många som sa det redan innan release, att ta betalt varje månad för MMO håller inte längre, iaf inte för nya spel.

Blir nog att testa detta nu, varit riktigt sugen sen release men kommer aldrig betala en månadsavgift för ett spel då de imo aldrig ger dig nog med valuta för pengarna. 2-3 månader = du betalar vad spelet kostade på release men har knappast fått 2-3x mer spel, i bästa fall ett par patcher

Medlem

Tolkade det som att spelet blivit ett F2P vilket det inte verkar ha blivit. Tror bara det är en tidsfråga innan det går samma väg som AoC då jag inte tror att detta kommer öka antalet sålda spel tillräckligt mycket för att det ska vara lönande. En F2P modell är mer lönsam i längden om man gör det bra vill säga.

Medlem

Lustigt att det kom nu, funderade på att starta upp mitt konto igen för spelet är riktigt bra.

Medlem

Det här tycker jag ni ska prova.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar