Bitcomposer köper spelrättigheterna till Stalker

Robot
Bitcomposer köper spelrättigheterna till Stalker

Den tidigare utgivaren tillskansar sig rättigheterna för kommande spel i Stalker-serien.

#gsc-game-world, #stalker-2, #bethesda-softworks, #bitcomposer-games, #vostok-games, #survarium


Medlem
Bitcomposer köper spelrättigheterna till Stalker

Boris, den gamle räven.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Men vad handlar filmen / boken om ?
För Чорнобильська катастрофа inträffade så sent som år 1986.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Men vad handlar filmen / boken om ?
För Чорнобильська катастрофа inträffade så sent som år 1986.

Läste boken för en fem år sedan kanske och om jag minns rätt så inträffar "en händelse" och myndigheterna spärrar av området. (har för mig att man får flera förklaringar i boken bla. att aliens landar på jorden)

Inom det avspärrade området börjar fysika anomalier att inträffa, vissa är hjälpsamma föremål som spikar och batterier som har fått "speciella egenskaper" ungefär som stalkers artefakter medan vissa är farliga ungefär som i stalker.

Och folk börjar precis som i stalker att bryta sig igenom avspärrningarna för att hitta dessa artefakter och sälja.

I princip stalker i kanada utan kärnkraftverk och med mindre mutanter


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Har de en officell licens på boken då när de gjorde S.T.A.L.K.E.R kan inte minnas att det vara något prat om boken eller filmen på boken när det gjorde spelet.

Men jag kan mycket väl ha fel, men låter konstigt om någon annan än orginal utvecklaren har copyright och varumäkresrätten för namnet S.T.A.L.K.E.R. eftersom titeln i sig inte är varumärksskyddad innan spelet kom.

Medlem

"övriga rättigheter ägs fortfarande av Boris Strugatsky som skrev boken Roadside Picnic, tillsammans med sin nu avlidna bror Boris"
Hette båda bröderna verkligen Boris?


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

1
Skriv svar