Windows-marknadsplatsen tillåter numer 18+-titlar

Robot
Windows-marknadsplatsen tillåter numer 18+-titlar

Microsoft tillåter nu försäljning av spel som Dishonored, The Walking Dead och Mass Effect 3 efter att förbudet för titlar med högre ålderskrav än 16 nu hävts.

#dishonored, #mass-effect-3, #microsoft, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #grand-theft-auto-iv


Inaktiv
Windows-marknadsplatsen tillåter numer 18+-titlar

Ja, de är amerikaner trots allt. Allt som de kan tjäna pengar på måste finnas tillgängligt!
<-- troll

edit:
Det är både en bra och dålig förändring.

Det bra är:
Att det är smidigt för oss konsumenter över 18 år.

Det dåliga är:
Att det är ännu smidigare för de under 18, då de bara behöver köpa poäng och sedan ladda ner spelet utan att någon kan stoppa dem.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Ja, de är amerikaner trots allt. Allt som de kan tjäna pengar på måste finnas tillgängligt!

Jag lägger hellre mina pengar på ett spel som utvecklats i USA, av Amerikanare/ Européer,
än en redan urmjölkad Japansk mediaguru och hans spel.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Ja, de är amerikaner trots allt. Allt som de kan tjäna pengar på måste finnas tillgängligt!

vad är din poäng ens? att dom gör det för att vara giriga? det är ju knappast nått dåligt med att göra så man kan köpa spel som är 18+

Inaktiv

Blir en axelryckning från min sida. Tänker ändå inte köpa några spel från Microsoft.

Medlem

Trodde 18+ var porr. Men sån tur hade vi inte...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

01a
Medlem
Skrivet av Buio:

Blir en axelryckning från min sida. Tänker ändå inte köpa några spel från Microsoft.

Ingen seriös spelare skulle någonsin ens tänka tanken.

Medlem

Vill jag köpa spel så går jag in på prisjakt och kollar vart det är billigast, Finns inte windows store med där bland dom billigare så kan dom lita på att jag inte kommer att köpa utav dom..

Jag vill ge min support till dom butiker som vågar satsa och försöker sälja sina prylar så billigt som möjligt, Jag tror knappast att microsoft kommer att sälja sina saker för kalaspriser. men vem vet?

Inaktiv

Om det finns Steam/Origin...varför vill man då köpa något från Microsoft, där man dessutom måste vänta extra på att det ska "godkännas"? Microsoft är väldigt duktiga på att skjuta sig själva i foten numera.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Ja, de är amerikaner trots allt. Allt som de kan tjäna pengar på måste finnas tillgängligt!
&lt;-- troll

edit:
Det är både en bra och dålig förändring.

Det bra är:
Att det är smidigt för oss konsumenter över 18 år.

Det dåliga är:
Att det är ännu smidigare för de under 18, då de bara behöver köpa poäng och sedan ladda ner spelet utan att någon kan stoppa dem.

Är väl ingen skillnad från hur det är via butiker eller steam och dylikt, ingen kan stoppa dom där heller, nu för tiden låter barns föräldrar att ungarna lånar korten och köper spelen dom bäst vill ha.

Sedan du tror verkligen att det är bara amerikanare som är "giriga" och skulle göra sånt här? Tänk om igen

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Vill jag köpa spel så går jag in på prisjakt och kollar vart det är billigast, Finns inte windows store med där bland dom billigare så kan dom lita på att jag inte kommer att köpa utav dom..

Jag vill ge min support till dom butiker som vågar satsa och försöker sälja sina prylar så billigt som möjligt, Jag tror knappast att microsoft kommer att sälja sina saker för kalaspriser. men vem vet?

Det är Microsoft vi snackar om, varför skulle dom inte?

1
Skriv svar