Musikhjälpen! Barnen i slummen har rätt till rent vatten

Medlem
Musikhjälpen! Barnen i slummen har rätt till rent vatten

Lyssnar ni och stödjer musikhjälpen?
Jag tycker det är sjukt kul att lyssna.. bra musik och roliga programledare.

De kör bara musikönskningar, att önska en låt kostar från 50 kr som går till "Barnen i slummen har rätt till rent vatten".
Musikhjälpens hemsida


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Lyssnade förra året och gav en slant, har inte blivit av iår.

Vill inte verka cynisk, men önskade dom gav pengar till en annan grupp t.ex barncancerfonden.

(All välgörenhet är bra dock)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Lyssnade förra året och gav en slant, har inte blivit av iår.

Vill inte verka cynisk, men önskade dom gav pengar till en annan grupp t.ex barncancerfonden.

(All välgörenhet är bra dock)

Varje dag dör 2000 barn på grund av smutsigt vatten, brist på toaletter och dålig kunskap om hygien.
Självklart är barncancerfonden oxå ett utmärkt ställe att skänka pengar till men det fokuserar dom inte på nej. Betyder inte att du inte kan ge 50 kr till båda

Tanken är väl oxå att de uppmärksammar ett problem som folk kanske inte tänker på och som kanske inte får så mycket uppmärksamhet annars.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Nu riskerar jag en tumme ner eller två.

Detta är halvt off-topic:

Jag tycker att hela världen borde ta efter Kina och bara föda max 1, möjligtvis 2 barn. (T.ex. genom att endast ge barnbidrag för max två barn per kvinna)
För när vi föder 3 eller fler barn så blir världen bara mindre och mindre.

Det är främst vi i industriländer som borde ta ansvar, då vi förbrukar mest av resurserna.
Skulle vi klara av att bara föda två barn eller mindre i 50 års tid, så borde jorden att räcka mycket längre!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Nu riskerar jag en tumme ner eller två.

Detta är halvt off-topic:

Jag tycker att hela världen borde ta efter Kina och bara föda max 1, möjligtvis 2 barn. (T.ex. genom att endast ge barnbidrag för max två barn per kvinna)
För när vi föder 3 eller fler barn så blir världen bara mindre och mindre.

Det är främst vi i industriländer som borde ta ansvar, då vi förbrukar mest av resurserna.
Skulle vi klara av att bara föda två barn eller mindre i 50 års tid, så borde jorden att räcka mycket längre!

Dumheter. Sverige, och större delen av europa har så lågt barnafödande att det inte ens är ett problem internationellt sett. Snarare skulle vi här behöva föda mer barn.
I tredje världen dock (sydamerika, afrika, stora delar av asien, Indien mfl) skulle något sådant vara nödvändigt i allra högsta grad.

Men i USA eller Europa? Nej. Rika länder har över lag väldigt lågt barnafödande.

Medlem

jag ska vara skit tråkig nu

MEN

1. PK media måste vara glada nu när ingen av programledarna är "100% av svenskt ursprung"
2. Om SR och SVT la alla miljoner det kostar att sända programet till skänks istället för att göra detta.
3. Varför inte först och främst lägga pengarna här hemma? tex: lägg miljoner på att rusta upp hyreshus ute i förorterna, det bor väldigt många folk där i skit-hus, dålig skick och massor mögel, ohyra osv.. varit massor av snack i media om detta i år. Och där bor det oftast fattiga invadrare, dom svaga i sammhället och dom om några skulle behöva hjälp. Så börja hjälpa alla här innan vi öser iväg pengar.

4. sa ju jag skulle vara tråkig.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Sipmo:

Nu riskerar jag en tumme ner eller två.

Detta är halvt off-topic:

Jag tycker att hela världen borde ta efter Kina och bara föda max 1, möjligtvis 2 barn. (T.ex. genom att endast ge barnbidrag för max två barn per kvinna)
För när vi föder 3 eller fler barn så blir världen bara mindre och mindre.

Det är främst vi i industriländer som borde ta ansvar, då vi förbrukar mest av resurserna.
Skulle vi klara av att bara föda två barn eller mindre i 50 års tid, så borde jorden att räcka mycket längre!

Dumheter. Sverige, och större delen av europa har så lågt barnafödande att det inte ens är ett problem internationellt sett. Snarare skulle vi här behöva föda mer barn.
I tredje världen dock (sydamerika, afrika, stora delar av asien, Indien mfl) skulle något sådant vara nödvändigt i allra högsta grad.

Men i USA eller Europa? Nej. Rika länder har över lag väldigt lågt barnafödande.

ja det är helt sant, rent objectivt så skulle man flytta över folk ifrån dom fattigare länderna till i-länderna. Se på japan å ryssland tex som minskar i befolkning, minskad befolkning i ett i-land är mycket allvarligt när medelåldern ökar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag ska vara skit tråkig nu

MEN

1. PK media måste vara glada nu när ingen av programledarna är "100% av svenskt ursprung"
2. Om SR och SVT la alla miljoner det kostar att sända programet till skänks istället för att göra detta.
3. Varför inte först och främst lägga pengarna här hemma? tex: lägg miljoner på att rusta upp hyreshus ute i förorterna, det bor väldigt många folk där i skit-hus, dålig skick och massor mögel, ohyra osv.. varit massor av snack i media om detta i år. Och där bor det oftast fattiga invadrare, dom svaga i sammhället och dom om några skulle behöva hjälp. Så börja hjälpa alla här innan vi öser iväg pengar.

4. sa ju jag skulle vara tråkig.

1. Jobbigt för dig att dom inte är av 100% svenskt ursprung! Jag vet inte riktigt vad du menar och vad du är ute efter?

2. Det kanske även handlar om att väcka upp sovande svenskar om hur omvärlden har det. Dessutom tror jag inte programmet går loss på 18 miljoner kr som de samla in förra året. Jag fattar inte att folk alltid ska kritisera en god sak på detta vis. Bara för att man vill göra något bättre någonstans betyder det inte att man skiter i andra saker eller att inte andra kan fokusera på det.

3. De har valt fokusera på rent vatten i slummen. Jag antar att du jobbar stenhårt för att rusta upp hyreshus ute i förorterna? Vad hindrar dig från att dra igång ett projekt å samla in pengar för det du skriver om? Och som sagt om du skänker 50 kr till musikhjälpen och hjälper 2000 barn inte dör per dygn så kan du säker avvara 50 kr till några andra projekt som du tycker är vettiga. Eller så skiter du i musikhjälpen och skänker det du kan tänka dig till något annat.

Helt seriöst blir jag lite ledsen av läsa kommentarer som dessa. Varför kan vi inte hjälpas åt, därborta och här hemma. Verkligen trist inställning.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Nej, behöver pengarna själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker att det mesta av den musik de spelar är skräp, så svaret blir nej.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Akronym:

Tycker att det mesta av den musik de spelar är skräp, så svaret blir nej.

Så du betalar inte för en låtönskning, för att resten är skräp. Does not compute


signatur

Donnerade en hundring igår. Det är inte mycket men det är något, och något är bättre än inget, och det blir mycket när allt läggs ihop.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Akronym:

Tycker att det mesta av den musik de spelar är skräp, så svaret blir nej.

Så du betalar inte för en låtönskning, för att resten är skräp. Does not compute

Du ska se att de kan välja fritt vilka önskningslåtar som de spelar upp. Oddsen för att någonting jag skulle vilja höra skulle spelas i just det här programmet (musikhjälpen alltså) är i det närmaste obefintlig. Efter att ha konstaterat att det spelas åtminstonde 30 % rap, så bytte jag kanal till rockklassiker, för att aldrig återvända till musikhjälpen. Besvarar det din fundering?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kan låta jätte hemskt.

Men väldigt många barn far illa i Sverige, och jag vill hjälpa dom först, därför prioriterar jag organisationerna i Sverige.

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Akronym:

Tycker att det mesta av den musik de spelar är skräp, så svaret blir nej.

Så du betalar inte för en låtönskning, för att resten är skräp. Does not compute

Du ska se att de kan välja fritt vilka önskningslåtar som de spelar upp. Oddsen för att någonting jag skulle vilja höra skulle spelas i just det här programmet (musikhjälpen alltså) är i det närmaste obefintlig. Efter att ha konstaterat att det spelas åtminstonde 30 % rap, så bytte jag kanal till rockklassiker, för att aldrig återvända till musikhjälpen. Besvarar det din fundering?

Vet inte varför det är mest rapp å pop?
antingen för att dom som vill höra sånt ringer in, eller för att nån på radion sitter och soterar bort annat.
jag tror att nån sorterar bort ärligt talat. med tanke på hur många Metall fans swe har så borde man ju höra flera låtar varje dag.
Varför? vet inte

Kodjo äger iallafall, fast jag vet många inte gillar han :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har givit 50kr två gånger nu. Ja, två låter är bättre än en Tycker det är för en bra sak. Smutsigt vatten dödar fler än vad man kan tro. Har för mig att jag läste för ett tag sen om det antingen var 2.5 eller 3.5 miljoner som dör varje år pga smutsigt vatten, och att det var nästan en miljard som inte har tillgång till rent och drickbart vatten. 50kr, som egentligen inte är nånting, en fika på stan, räcker långt.

Här kan man läsa vad pengarna räcker till
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&arti...

Medlem

Ännu ett jippo som för fokus ifrån de riktiga problemen.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Ännu ett jippo som för fokus ifrån de riktiga problemen.

Vad är de riktiga problem då enligt dig?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av ScarFace:

Ännu ett jippo som för fokus ifrån de riktiga problemen.

Vad är de riktiga problem då enligt dig?

Rap i SVT's Luciasändningar, pepparkaksgubbar osv..

Skämt åsido, problemen ligger i hur samhället är uppbyggt. Vi kan skänka hur mycket pengar som helst, om inte systemet ändras så kommer det alltid att se likadant ut. Men för att känna att man har gjort något så är det lättare att skicka in en hundring (Ironiskt hur själva problemet ska lösa ett problem) än att göra revolution. För det är revolution som krävs. En internationell organiserad revolution. Jag ser inte det hända de närmaste hundra åren. Först krävs det att någon lägger ett frö.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar