Speldator, Hjälp snälla!

Medlem
Speldator, Hjälp snälla!

Tjena!
Jag har en dator som inte är så bra för dom spelen jag vill spela (arma 2 och bf3), iallafall jag skulle behöva en sjuk budget dator för runt 5-6K som jag försöker sätta ihop, kom med era *builds* för 5-6K den ska kunna klara bf3, lol och arma 2. Tack på förhand
Länk: http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/48878
Eller
http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/50141

Dator 2 känns mer stabil. Du kan inte spara ihop 4.000:- till för att få en dator som klarar sig ett par år till?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Glöm inte PSU!

Skulle dock rekommendera att du tittade in på sweclockers forum istället då det är fler hårdvaru entusiaster där.

Medlem

Haha skulle precis nämna nätdel i packet 2, men du tog ordet ur munnen på mig
Till battlefield 3 rekommenderar jag starkt ett ati eller nvidia med 2gb minne i ca 1800-2300kr klassen bland billigare affärer. Men ett 2gb i grafikkortet är viktigt om du vill köra mycket antilasing i spel.
Sen om man kollar övrigt så är en 4 kärning cpu ett måste i5 minst. har själv en i5 2500k finns ju vassare idag.
Värt att nämna BF3 äter mkt cpu min cpu får jobba i 85-90% hela tiden ibland 100 till och med.
8gb ram 1600mhz räcker alldeles utmärkt idag.
Var noga med att kolla så att du har samma sockel när du väljer ut så det passar.

Medlem
Skrivet av MarcusF1:

Haha skulle precis nämna nätdel i packet 2, men du tog ordet ur munnen på mig
Till battlefield 3 rekommenderar jag starkt ett ati eller nvidia med 2gb minne i ca 1800-2300kr klassen bland billigare affärer. Men ett 2gb i grafikkortet är viktigt om du vill köra mycket antilasing i spel.
Sen om man kollar övrigt så är en 4 kärning cpu ett måste i5 minst. har själv en i5 2500k finns ju vassare idag.
Värt att nämna BF3 äter mkt cpu min cpu får jobba i 85-90% hela tiden ibland 100 till och med.
8gb ram 1600mhz räcker alldeles utmärkt idag.

Medlem

Kolla även in så att minnes hastighet du valt stämmer in med moderkortet.

Medlem

Dator paket nr 2 då det nvidia kortet ger mer flyt än nämda amd.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tack för dom fina svaren!

Skrivet av DaZzErN:

Tack för dom fina svaren!

Lycka till, hoppas du får en toppendator!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DaZzErN:

Tack för dom fina svaren!

Lycka till, hoppas du får en toppendator!

Tack!

1
Skriv svar