Stor rea på Good Old Games

Robot
Stor rea på Good Old Games

Halva priset och mer har kapats på The Witcher 2, Arma 2 och andra klassiska titlar.

#nyhetstips, #the-witcher-2, #duke-nukem-3d


Medlem
Stor rea på Good Old Games

Många fantastiska spel till ett bra pris.
Men glöm inte heller:
gamersgate.se
green man gaming
g2play


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea

Nja tveksamt, tänk på att gog har dollar som valuta, inte euro som steam (dollarn är billigare)

Jag har aldrig köpt något spel från GoG. Hur funkar det, som STEAM, eller får man en nyckel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har aldrig köpt något spel från GoG. Hur funkar det, som STEAM, eller får man en nyckel?

Vissa Steamworks spel får du en nyckel som du kan använda på Steam.
Andra(mestadels) spel så får du nyckel och laddar ner det från deras servar.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av kill455:

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea

Nja tveksamt, tänk på att gog har dollar som valuta, inte euro som steam (dollarn är billigare)

Även fast det är euro så brukar det vara billigare på vinterrean


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Tobblish:
Skrivet av walter_iego:

Jag har aldrig köpt något spel från GoG. Hur funkar det, som STEAM, eller får man en nyckel?

Vissa Steamworks spel får du en nyckel som du kan använda på Steam.
Andra(mestadels) spel så får du nyckel och laddar ner det från deras servar.

Tackar för svar.

Sedan ligger spelen kvar i ens profl så att säga, redo att ladda ned en annan gång?

Vissa av de fina klassikerna har ju inte STEAM; så därför är ju GoG ett riktigt bra alternativ.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av magma:

Många fantastiska spel till ett bra pris.
Men glöm inte heller:
gamersgate.se
green man gaming
g2play

G2play.net brukar jag handla från, har aldrig haft problem där med att få mina steam-nycklar där ifrån. Som bra reor idag där ifrån är Hitman för 196:-
AssCreed 3 special edition 200:-
Farcry3 174:-

Gamersgate och greenmangaming har jag inte hört talats om innan så dom tackar jag för


signatur

Det finns en "gamer gud" eller något liknande. Jag hittade nyss "Lands Of Lore" I & II på GoG

Tomten och hans fru kom tidigt i år!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av neonille:
Skrivet av kill455:

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea

Nja tveksamt, tänk på att gog har dollar som valuta, inte euro som steam (dollarn är billigare)

Även fast det är euro så brukar det vara billigare på vinterrean

Nja på GOG så är det DRM-fritt och oftast med en hel del freebies på köpet (soundtrack osv.)

Medlem

Hur kunde jag missa att man får Duke Nukem 3D gratis, äger redan spelet och den version man får men säger inte nej till ännu en=).

Grymt bra pris på Witcher 2, kanske blir ett köp även om jag inte kommer kunna spela det på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av kill455:

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea

Det är lätt värt de extra kronorna för att få en DRM-fri produkt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av kill455:

Man kan antagligen få bättre priser på steams vinterrea

Tror jag inte men det är lätt värt de extra kronorna för att få en DRM-fri produkt.

Alla tycker olika. Jag tycker det är lätt värt lite extra för att få en produkt på steam istället. Steam fungerar så smidigt med auto patchning och allt annat bra. GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Jag gillar dock GOG väldigt mycket, finns otroligt många bra, gamla titlar där. De har ofta bra priser också. Det är skönt att kunna köpa gamla klassiska titlar digitalt och inte behöva leta upp en skiva eller använda tpb.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Du verkar inte ha stenkoll på vad DRM är hör jag. Det finns inga skydd inbyggda i GOGs titlar. Att du måste "ha hemsidan" för att ta hem dessa inna du spelar kan knappast ha nått med DRM att göra. Nånstans måste du väl ha fått materialet ifrån, eller är de fysiska butikerna också ett DRM för att du måste ta dig dit för att få en fysisk produkt med dig hem?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av flyawaynille:

GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Du verkar inte ha stenkoll på vad DRM är hör jag. Det finns inga skydd inbyggda i GOGs titlar. Att du måste "ha hemsidan" för att ta hem dessa inna du spelar kan knappast ha nått med DRM att göra. Nånstans måste du väl ha fått materialet ifrån, eller är de fysiska butikerna också ett DRM för att du måste ta dig dit för att få en fysisk produkt med dig hem?

Jo du, jag har full koll på vad drm är. Det verkar dock inte som att man kunde hämta cd-nycklar på gog, jag kan dock missat vart man hittar det. Det kanske inte är drm på samma sätt men det har samma problem som folk klagar på steam att om tjänsten går ner så försvinner alla ens köp. Jag kan säkert missat vart man hittar cd-nyckel då det känns udda att man inte får någon på en drm fri tjänst. För då är man verkligen körd om de skulle gå ner, och man är till 100% beroende av att deras nedladdning fungerar, för man kan inte bara använda cd-nyckeln som man kan annars. Dock har de ju ingen typ av antipiratskydd som straffar betalande kunder, och det gillar jag. . Jag hoppas ju dock att gog inte går ner då jag har flera spel där och tycker det är en bra tjänst

Medlem

Nej, DRM innebär att produkten är skyddad, det har inget att göra med var du får den ifrån. Ja du måste ha tillgång till Gog för att ladda ner den men när du väl laddat ner den behöver du inte aktivera den.

Om du gör en ominstallation av ditt OS kommer du behöva verifiera ditt köp via Steam till skillnad från om du hämtat spelet från GoG.

LGR : History of DRM & Copy Protection in Computer Games

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av jonis:
Skrivet av flyawaynille:

GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Du verkar inte ha stenkoll på vad DRM är hör jag. Det finns inga skydd inbyggda i GOGs titlar. Att du måste "ha hemsidan" för att ta hem dessa inna du spelar kan knappast ha nått med DRM att göra. Nånstans måste du väl ha fått materialet ifrån, eller är de fysiska butikerna också ett DRM för att du måste ta dig dit för att få en fysisk produkt med dig hem?

Jo du, jag har full koll på vad drm är. Det verkar dock inte som att man kunde hämta cd-nycklar på gog, jag kan dock missat vart man hittar det. Det kanske inte är drm på samma sätt men det har samma problem som folk klagar på steam att om tjänsten går ner så försvinner alla ens köp. Jag kan säkert missat vart man hittar cd-nyckel då det känns udda att man inte får någon på en drm fri tjänst. För då är man verkligen körd om de skulle gå ner, och man är till 100% beroende av att deras nedladdning fungerar, för man kan inte bara använda cd-nyckeln som man kan annars. Dock har de ju ingen typ av antipiratskydd som straffar betalande kunder, och det gillar jag. . Jag hoppas ju dock att gog inte går ner då jag har flera spel där och tycker det är en bra tjänst

Här är skillnaden mellan om GOG går ner och om Steam går ner.
De spel från GOG du har nedladdade på din dator har du full tillgång till om GOG går ner, om internet är nere.
De spel du har från Steam du har nerladdade på din dator har du ingen tillgång till om Steam upphör att existera. Om bara internet går ner har du viss tillgång via offline.

Jag förstår vad du vill komma med dock.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av jonis:
Skrivet av flyawaynille:

GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Du verkar inte ha stenkoll på vad DRM är hör jag. Det finns inga skydd inbyggda i GOGs titlar. Att du måste "ha hemsidan" för att ta hem dessa inna du spelar kan knappast ha nått med DRM att göra. Nånstans måste du väl ha fått materialet ifrån, eller är de fysiska butikerna också ett DRM för att du måste ta dig dit för att få en fysisk produkt med dig hem?

Jo du, jag har full koll på vad drm är. Det verkar dock inte som att man kunde hämta cd-nycklar på gog, jag kan dock missat vart man hittar det. Det kanske inte är drm på samma sätt men det har samma problem som folk klagar på steam att om tjänsten går ner så försvinner alla ens köp. Jag kan säkert missat vart man hittar cd-nyckel då det känns udda att man inte får någon på en drm fri tjänst. För då är man verkligen körd om de skulle gå ner, och man är till 100% beroende av att deras nedladdning fungerar, för man kan inte bara använda cd-nyckeln som man kan annars. Dock har de ju ingen typ av antipiratskydd som straffar betalande kunder, och det gillar jag. . Jag hoppas ju dock att gog inte går ner då jag har flera spel där och tycker det är en bra tjänst

Här är skillnaden mellan om GOG går ner och om Steam går ner.
De spel från GOG du har nedladdade på din dator har du full tillgång till om GOG går ner, om internet är nere.
De spel du har från Steam du har nerladdade på din dator har du ingen tillgång till om Steam upphör att existera. Om bara internet går ner har du viss tillgång via offline.

Jag förstår vad du vill komma med dock.

Liten rättelse är att det finns ett antal spel på steam som inte har något drm och går att starta från .exe filen, dessa spel kan du fortsätta spela om steam är nere. Dock är GOG väldigt bra där som inte behöver något mer än att det är nerladdat.

Medlem

Ett spel som inte har DRM går att kopiera, GoG´s spel kan man kopiera och spela på hur många datorer man vill. DRM handlar endast om skydd, att produkten är skyddad för kopiering. Det har funnits så länge jag kan minnas men aldrig tidigare har de varit så "kränkande" och fördärvat själva spelen till den grad att de ibland inte går att spela.

Steam är ett DRM men det finns också spel som har tredjeparts DRM eller iaf hade (AC 2 är ett exempel på spel som använde eller använder detta).

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_(software)

"Steam provides digital rights management (DRM) for software titles, by providing "custom executable generation" for executable files that are unique for each user, but allow that user to install the software on multiple computing devices via Steam or through software backups without limitations.[12] As such, the user is required to have started Steam while connected to the Internet for authentication prior to playing a game, or have previously set up Steam in an "offline" mode while connected online, storing their credentials locally to play without an Internet connection."

Inaktiv

Trevligt men jag har redan köpt alla spel jag vill ha. Förvisso är det bra för gog då jag betalade fullpris eller en sämre rea för dem.

Jag har till och med ett antal spel som jag inte spelat än.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

fixa nyss Duke, vilka minnen!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Sedan ligger spelen kvar i ens profl så att säga, redo att ladda ned en annan gång?

Japp. Mycket behändigt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av jonis:
Skrivet av flyawaynille:

GOG är ju också drm på sättet att man måste ha hemsidan för att få hem spelet. Går gog.com ner så kommer man inte åt sina spel.

Du verkar inte ha stenkoll på vad DRM är hör jag. Det finns inga skydd inbyggda i GOGs titlar. Att du måste "ha hemsidan" för att ta hem dessa inna du spelar kan knappast ha nått med DRM att göra. Nånstans måste du väl ha fått materialet ifrån, eller är de fysiska butikerna också ett DRM för att du måste ta dig dit för att få en fysisk produkt med dig hem?

Jo du, jag har full koll på vad drm är. Det verkar dock inte som att man kunde hämta cd-nycklar på gog, jag kan dock missat vart man hittar det. Det kanske inte är drm på samma sätt men det har samma problem som folk klagar på steam att om tjänsten går ner så försvinner alla ens köp. Jag kan säkert missat vart man hittar cd-nyckel då det känns udda att man inte får någon på en drm fri tjänst. För då är man verkligen körd om de skulle gå ner, och man är till 100% beroende av att deras nedladdning fungerar, för man kan inte bara använda cd-nyckeln som man kan annars. Dock har de ju ingen typ av antipiratskydd som straffar betalande kunder, och det gillar jag. . Jag hoppas ju dock att gog inte går ner då jag har flera spel där och tycker det är en bra tjänst

Vad ska du med cd-nycklar till? spelen är ju DRM fria,
Samma problem som steam? Inte riktigt. Du laddar ner en fil. Klickar på filen så installeras spelet. Är du rädd att förlora kontakten till Internet? Bränn filen på en skiva eller ha kvar den på hdn lycka till att göra det med steam, Förstår faktiskt inte vad du klagar på, att de inte skickar spelet till dig på skiva? eller vad?

ang Steams offlineläge tänker jag inte säga så mycket om förutom att det suger b.... här får vi avbrott i anslutningen lite då och då och 100% av mina spel är omöjliga att starta offline om man inte startat Offlineläget medan steam fortfarande har anslutning till Internet (logik på hög nivå).

Jag älskar GoG för att de ger mig möjligheten att spela mina gamla favoriter igen utan problem på en modern dator, steam är okej även det även om jag oftast föredrar att köpa spelen på skiva istället för på steam.

Medlem

GoG och systerbolaget cd-project red är definitivt mina 2 favorit företag. Äger för närvarande 34 spel på GoG, köpte Icewind dale 1 & 2 complete på denna rean.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Förhoppningsvis lägger de till ett gäng fler klassiker. Saknar Westwoods "Blade Runner"; och "Dune".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis lägger de till ett gäng fler klassiker. Saknar Westwoods "Blade Runner"; och "Dune".

Äger Blade Runner men Dune 2 äger jag inte (bara den mediokra uppföljaren Empire) så den hade jag lätt köpt och om även ett Blade Runner där man slipper byta skiva=).

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis lägger de till ett gäng fler klassiker. Saknar Westwoods "Blade Runner"; och "Dune".

Äger Blade Runner men Dune 2 äger jag inte (bara den mediokra uppföljaren Empire) så den hade jag lätt köpt och om även ett Blade Runner där man slipper byta skiva=).

Det blir en nostalgitripp när man kollar in på sidan; jag menar "Nox" och även "Lionheart" var trevliga skapelser. Konstigt egentligen, det var inte så länge sedan dessa spel kom. Nu befinner vi oss ljusår från vad en gång var.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick bli ett köp av The Witcher 2. Nu är det bara det här problemet med att få tid att spela igenom det också...

1
Skriv svar