Call of Duty: Black Ops II

Robot
Call of Duty: Black Ops II

"Black Ops 2 ser dramatiskt mycket bättre ut på Wii U", har Nintendo sagt. Nu säger FZ sitt och konstaterar att Nintendo har fel.

#call-of-duty-black-ops-ii, #nintendo, #call-of-duty-black-ops-2-2


Medlem
Call of Duty: Black Ops II

Varje gång nintendo gör något bra så gör dom minst en lika korkad grej också :/

Medlem

Achievements/"klapp på axeln" klarar man sig utan och som "casual" spelare så är man nog glad om man slipper höra skrikande kids som man gör i Halo...

Medlem

Victor skriver att spelet inte ser bättre ut för att det går i samma upplösning och FPS, men hur är det med själva grafikdetaljerna som AA med mera? Det var väl sådana saker Nintendo menade och inte att det flyter lika bra?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Medlem
Skrivet av a10388:

Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Nu snackar du väl i nattmössan, min bäste herre? Syftar du specifikt på Black Ops 2? För generellt sett har ju PS3 stött 60 fps i alla tider - även i Call of Duty-spelen

Medlem

"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"

Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Skrivet av a10388:

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.

Medlem
Skrivet av bullen:

"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"

Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Skrivet av a10388:

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.

Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem

Medlem

Kan man ha Wii u pro kontroll en som "primary" första hands val? Eller den man får med? Behöver svaret så fort som helst mvh Christopher

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av bullen:

"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"

Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Skrivet av a10388:

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.

Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem

Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ni glömde ju totalt bort att man kan spela med en Wii-mote och Nunchuck! Överlägsen precision i FPS-spel som detta.

Medlem

Ville veta mer om Multiplayer Split-screen
Verkar ju ascoolt att man kan spela två player, en på plattan med egen skärm och den andra på tv:n med pro-controller.

On another note: Röster hör man ju knappt på pc ens, och där sitter säkert 90% ändå och spelar med headsets.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av bullen:

"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"

Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Skrivet av a10388:

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.

Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem

Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls

Nu underskattar du mig. Jag är besatt av bildfrekvens, kan störa mig på minsta bortfall. Heck, jag jobbar även med klippning och videoredigering. Så om Wii U-versionen svajade från 60 fps skulle jag notera det och störa mig på det. Den funkar utmärkt.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Kan man ha Wii u pro kontroll en som "primary" första hands val? Eller den man får med? Behöver svaret så fort som helst mvh Christopher

Ja, självklart!

Medlem

En liten besserwisser anmärkning, Menendez är skurken. För övrigt som vanligt bra läsning från Victor.

Avstängd
Skrivet av a10388:

Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Var kommer information som denna ifrån? Har trollen någon kollektiv burk där man kan hitta fakta som låter trolig och sedan klistra in den på forum?

Medlem
Skrivet av JimmyJazz:

En liten besserwisser anmärkning, Menendez är skurken. För övrigt som vanligt bra läsning från Victor.

Ja, jag hajade till lite om det där med Makarov, har ej spelat Blops men däremot MW 1 och 2 en del och namnet kände jag igen från MW.

Medlem

Det här med att använda mikrofon istället för headset låter som en bökig lösning. Då får man ju sitta med GamePaden ganska nära munnen för att man ska höras. Att ha GamePaden liggandes på bordet bredvid och sedan prata ut i luften och hoppas att det ska höras i GamePadens mikrofon låter...svårt. Svårt att få till rent tekniskt. För spelets ljud lär ju kanske överrösta det man har att säga. Med ett headset kan man prata lite lagom högt och ändå höras väl.

Har man ett trådlöst headset så spelar det ju ingen roll var det kopplas in. Så att den mer traditionella gamepaden saknar uttag för hörlurar/headset gör inte så värst mycket trots allt.

Då är det nästan mer irriterande att Nintendo inte kan slänga med ett headset i premiumpaketet, som Microsoft faktiskt gör med sina konsoler.

Sen är det väl knappast Nintendos fel att ActiVision har valt att inte utnyttja mikrofonen för kommunikation. Men det hade nog som sagt blivit rätt osmidigt.

Vad gäller recensionen så var den rätt teknisk och tråkig att läsa, men samtidigt nödvändig. Det är bra att den skrivs. Även om det blir lite väl mycket åt konsumentinformationshållet, och kanske inte var den recension som var roligast att skriva heller, så är det väldigt skönt att det finns en sida som tar sig an att faktiskt ge en tydlig bild av hur ett så stort spel (som Blops 2 faktiskt är) fungerar på Wii U.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av chrille_1994:

Kan man ha Wii u pro kontroll en som "primary" första hands val? Eller den man får med? Behöver svaret så fort som helst mvh Christopher

Ja, självklart!

Givetvis kan man använda den (Pro alltså) som förstahandsval, men i vissa spel är det ju helt nödvändigt att spela med GamePaden (den med skärmen alltså) för att kunna spela ordentligt.

Däremot svider det ju ytterligare hål i plånboken när man får lägga 500 kr extra (ungefär) på en Pro utöver de 3000 (minst) som man redan har spenderat på konsolen (om man inte har en liknande från Wii, den som släpptes samtidigt som Monster Hunter 3 t.ex.). Det slipper man till andra konsoler (där får man å andra sidan betala extra för en Kinect eller en Move...säger kanske nåt om företagens inställning, när de två andra bundlar med en traditionel pad medan Nintendo gör tvärtom).

Och GamePaden (den med skärm...) ska tydligen kosta över 1000 kr när den börjar säljas löst! Vilket den ska göra så fort det släpps spel som stödjer två GamePads samtidigt. Det är alltså så att en GamePad kostar mer än 30% av priset för ett helt konsolpaket! Men Kinect är å andra sidan inte gratis den heller, om man köper den löst. De tjänar ordentligt på tillbehör.

Skrivet av Vicachu:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av bullen:

"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"

Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...

Skrivet av a10388:

Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!

Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.

Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.

Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem

Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls

Nu underskattar du mig. Jag är besatt av bildfrekvens, kan störa mig på minsta bortfall. Heck, jag jobbar även med klippning och videoredigering. Så om Wii U-versionen svajade från 60 fps skulle jag notera det och störa mig på det. Den funkar utmärkt.

Han underskattar dig nog inte, det var nog inte riktat mot dig alls. Snarare ett kallt påpekande om att vissa inte riktigt ser skillnaden. (Jag är nog en av dem! )

Medlem

Ang. headsets så ska det funka att plugga i vanliga iPhone-headsets i gamepaden.

Jag tror jag skippar det här och ser framemot nästa Xbox och PS4:a.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av JimmyJazz:

En liten besserwisser anmärkning, Menendez är skurken. För övrigt som vanligt bra läsning från Victor.

Bra där, Jimmy! Håll mig hårt i kopplet! Korrekt, jag rörde ihop skurknamn med skurknamn

1
Skriv svar