Bioshock-spelen handlar om att inte vara inskränkt

Robot
Bioshock-spelen handlar om att inte vara inskränkt

Ken Levine uppger att han får kommentarer från folk som är upprörda över att Infinite kan tolkas som angrepp mot deras perspektiv på livet.

#bioshock-infinite


FM-guru
F.d. Sisyr
Bioshock-spelen handlar om att inte vara inskränkt

Värt att läsa hela intervjun - den var skitbra. Eller i varje fall svaren.

Medlem

Varför tror folk att de på något sätt står över kritik? Om det nu vore så att spelet faktiskt kritiserade Tea Party-rörelsen (eller extremvänstern eller vit makt-rörelsen för den delen) varför tycker vissa att spelet inte borde få göra just det?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Värt att läsa hela intervjun - den var skitbra. Eller i varje fall svaren.

Jag har tyckt att Ken Levine verkat vettig länge, men den här intervjun visar i sanning att han kommit väldigt långt i tankarna.

Hade väldigt gärna tagit en kopp kaffe med herrn och filosoferat över mänskligheten.

Eller en kopp te...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Folk måste chilla mer. Inte bli så paranoida och uppretade för minsta lilla grej.

Mycket intressant. Håller med, folk borde sluta läsa in så mycket saker i allting. Det är skillnad mellan fantasi och verkliget, och det ska vara det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bioshock handlar om immersion för mig

KoP
Medlem

Jag tror dom överanalyserar. Njut av spelet (när det kommit) istället.

Medlem

Det är inte direkt man får mer respekt för folk som gnäller över småsaker. Förstår inte riktigt strategin. Hade de sagt "jo, vi ser det som en kritik mot oss och de har till viss del rätt medan andra saker som XYZ inte stämmer eftersom ÅÄÖ" vore det en annan sak, då får man med sig folk. Faktiskt. Ibland undrar man hur de med makt tänker. >.>

Medlem

folk är helt enkelt överkänsliga. dom tror väll även att dom ska få sympati eller uppmärksamhet om dom klagar/kritiserar allt till höger å vänster..

Skrivet av swordy:

folk är helt enkelt överkänsliga. dom tror väll även att dom ska få sympati eller uppmärksamhet om dom klagar/kritiserar allt till höger å vänster..

Det är ju ett sätt att leva, kritisera allt och allting.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Måste säga, som vänster aktivist, att jag nog aldrig tänkte på spelen som
"AGH, DE MÅSTE ÄLSKA OBJEKTIVISM!!!"
utan mer som "Håller inte med deras samhällssystem... Oh well, it's a game"


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Idioter finns det för mycket av.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar