Färsk pc-patch ute nu till Far Cry 3

Robot
Färsk pc-patch ute nu till Far Cry 3

1.03-uppdateringen lägger till språkstöd för ryska, och andra väldigt angelägna saker.

#ubisoft, #far-cry-3


Medlem
Färsk pc-patch ute nu till Far Cry 3

Det är så här nyheter ska skrivas!!

Med en liten lätt touch av humor. Helst då sarkastisk och genomgående ond!!!

Medlem

"Fixed issues for machines that have more than 32 cores."

Yes äntligen!!!

Inaktiv

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Skrivet av Manna:

Det är så här nyheter ska skrivas!!

Med en liten lätt touch av humor. Helst då sarkastisk och genomgående ond!!!

Kul att du gillar.

Medlem

Ifall du tycker att spelet är för lätt kan du nu välja ryska som språk, så blir det lite större utmaning att komma på hur du ska ta dig vidare i singelkampanjen. Ja, förutsett att du faktiskt inte talar ryska då. Det vore ju fusk. haha! klockren

Medlem

Det enda jag ser är "Fixed issues for space ship computers using 2 quadmillion cores."

Den dåliga optimeringen grafikmässigt då?
Andra buggar som att man kan gå igenom vissa väggar?

Nja...


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

ELF
Medlem
Skrivet av anon_276063:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Intel® Xeon® Processor E5-2690 har 8 kärnor...
Dock vet jag bara om moderkort med två processorplatser. Så det blir ju bara 16 kärnor. Men det kanske finns moderkort med 4 platser...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Här är ett med 4 CPU platser och plats för 128GB Ram. Intel har några sådana server brädor:
http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/images/prod...

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Amd's topmodeller har 8 kärnor. Intel har upp till 4 kärnor, men med HT upp till 8 kärnor.

Medlem

Snälla, kan de fixa micro stutterings. Vet att vissa har det inklusive mig själv.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Snälla, kan de fixa micro stutterings. Vet att vissa har det inklusive mig själv.

Jag har det också det problemet.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Nice, laddar ned just nu. Tyckte spelet flöt på väldigt bra på min burk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hela listan om någon vill läsa:

----------------------------------------------
Release note – Patch 1.03
----------------------------------------------

----------------------------------------------
General fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Added Russian and Czech language support for Steam versions.
- Fixed issues for machines that have more than 32 cores.
- Fixed issues for activation keys bundled with ULC privileges. ULC content will now unlock during activation.
- Improvements to playlists and rotation for User Made maps.

----------------------------------------------
Release note – PC patch 1.02
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Multiplayer fixes for the patch:
----------------------------------------------

PVP:
- Fix some issues with user created maps when more than 8 players were playing them.

Map Editor:
- Fix a Map Editor crash at launch when the windows user account contains language-specific characters.

----------------------------------------------
Single Player fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Fix the "View Leaderboard" and "Start Trial" buttons in the World Map.
- Improve stability when the user is quitting to desktop.

----------------------------------------------
Release note – PC patch 1.01
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Multiplayer fixes for the patch:
----------------------------------------------

General:
- Improved overall Multiplayer stability and performance.
- Added SHOW TOP, SHOW YOU, PAGE UP and PAGE DOWN options in Leaderboards.
- Fix the voice chat issue that would mute players by default.
- Lobby chat can now be accessed when a controller is connected

Co-op:
- Fixed graphical issues on loading screen hints.
- Fixed the issue that would prevent maps from being displayed or randomized the first time a user enters Public Co-op.
- Health regeneration option no longer has inverted functionality.
- "Flare gun" kills are no longer considered as Assist kills.

PVP:
- Fixed ground texture resolution.
- Grass surrounding fire spawns no longer remain red on Firestorm maps.

Map Editor:
- Improved white objects thumbnails legibility.
- Users can now start a private match in 1 player on user created maps.

----------------------------------------------
Single Player fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Improved game stability and performance.
- Fixed issues with flickering on specific water textures.
- Fixed small UI glitches related to different display resolutions.
- “Weapon cache” mission: Mission Zone and Mission Marker no longer stays on mini-map and on screen after mission completion.
- Crafting items are now auto selected when entering a new crafting category
- Added sound when zooming in and out the camera with the mouse scroll button.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Hela listan om någon vill läsa:

----------------------------------------------
Release note – Patch 1.03
----------------------------------------------

----------------------------------------------
General fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Added Russian and Czech language support for Steam versions.
- Fixed issues for machines that have more than 32 cores.
- Fixed issues for activation keys bundled with ULC privileges. ULC content will now unlock during activation.
- Improvements to playlists and rotation for User Made maps.

----------------------------------------------
Release note – PC patch 1.02
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Multiplayer fixes for the patch:
----------------------------------------------

PVP:
- Fix some issues with user created maps when more than 8 players were playing them.

Map Editor:
- Fix a Map Editor crash at launch when the windows user account contains language-specific characters.

----------------------------------------------
Single Player fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Fix the "View Leaderboard" and "Start Trial" buttons in the World Map.
- Improve stability when the user is quitting to desktop.

----------------------------------------------
Release note – PC patch 1.01
----------------------------------------------

----------------------------------------------
Multiplayer fixes for the patch:
----------------------------------------------

General:
- Improved overall Multiplayer stability and performance.
- Added SHOW TOP, SHOW YOU, PAGE UP and PAGE DOWN options in Leaderboards.
- Fix the voice chat issue that would mute players by default.
- Lobby chat can now be accessed when a controller is connected

Co-op:
- Fixed graphical issues on loading screen hints.
- Fixed the issue that would prevent maps from being displayed or randomized the first time a user enters Public Co-op.
- Health regeneration option no longer has inverted functionality.
- "Flare gun" kills are no longer considered as Assist kills.

PVP:
- Fixed ground texture resolution.
- Grass surrounding fire spawns no longer remain red on Firestorm maps.

Map Editor:
- Improved white objects thumbnails legibility.
- Users can now start a private match in 1 player on user created maps.

----------------------------------------------
Single Player fixes for the patch:
----------------------------------------------

- Improved game stability and performance.
- Fixed issues with flickering on specific water textures.
- Fixed small UI glitches related to different display resolutions.
- “Weapon cache” mission: Mission Zone and Mission Marker no longer stays on mini-map and on screen after mission completion.
- Crafting items are now auto selected when entering a new crafting category
- Added sound when zooming in and out the camera with the mouse scroll button.

= alltså fortsatt stutter med HD6000-serien. :dead:

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av edgren:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Amd's topmodeller har 8 kärnor. Intel har upp till 4 kärnor, men med HT upp till 8 kärnor.

32 kärnor är väl inte "svårt" att komma upp i med tanke på hur skalbara servrar i regel är. (Finns 16-kärniga Opteron och 8-kärniga Xeon som går att använda i konfigurationer på 32-kärnor (Xeon) och uppåt (Opteron) - och det är per system.) Sen är det en annan sak att de kanske inte direkt jätteofta används för att spela på...

Framtidssäkert val av Ubi dock, även om prioriteringen är tämligen skev. Har själv inga problem med en 2600k, GTX570 och 16GB RAM, grejerna får arbeta men optimeringen är överlag riktigt bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad jag gillar detta spel. Kommer bli super. när Ubi och Nvidia. fått ordning på det tekniska. Lootar som bara den tills dess.


signatur

Det var detta...

Trist att många går bra. Här flytter det på hur bra som helst. Inga problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Och det enkla problemet med att spara uppgraderingar/levlar i co-op har dom fullständigt sketet i att ordna upp?

Medlem

Vad sägs som lite bättre optimering. Fan ett utav dom sämsta optimeringarna jag sett på väldigt länge.

Skrivet av Juel91:

Vad sägs som lite bättre optimering. Fan ett utav dom sämsta optimeringarna jag sett på väldigt länge.

Det verkar som om de jobbar på det ganska frenetiskt och släpper uppdateringarna pö om pö.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av PaperPlane:

Snälla, kan de fixa micro stutterings. Vet att vissa har det inklusive mig själv.

´Fifän äre det som gör att det känns lite ...skumt. Har inte kunnat sätta fingret på vad det är men det känns att det inte flyter till 100%

Ändrade vsync till adaptive i nvidia menyn samt satte Post FX till low och det blev bättre sisodär 8 timmar in i spelet

edit: men bara liiiite bättre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot

Efter patchen krashade spelet för mig första gången , hmm!..

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Hyper-threading


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Känns det inte mer intressant att fixa så att man kan levla alla vapen än att släppa stöd för 32 cores.. ffs..

Skrivet av Horniak:

Känns det inte mer intressant att fixa så att man kan levla alla vapen än att släppa stöd för 32 cores.. ffs..

Levla vapen? Har jag missat nåt o_O

Ahh i MP förstås


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av edgren:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Amd's topmodeller har 8 kärnor. Intel har upp till 4 kärnor, men med HT upp till 8 kärnor.

Min Intel har 6 kärnor..

ELF
Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av edgren:

Seriöst? 32 kärnor? Vem har det nu för tiden? Vad jag vet så finns det bara Quad Core-processorer och det är ju 4 kärnor

Amd's topmodeller har 8 kärnor. Intel har upp till 4 kärnor, men med HT upp till 8 kärnor.

Min Intel har 6 kärnor..

Glömt bort Xeon?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Manna:

Det är så här nyheter ska skrivas!!

Med en liten lätt touch av humor. Helst då sarkastisk och genomgående ond!!!

Kunde inte sagt det bättre själv!

Medlem

För alla som undrar var 32 core-buggen rapporterad av Johan Andersson, renderingsprogrammeraren på Dice, via Twitter.

12
Skriv svar