Streck på video filmer vid snabba rörelser - Sjukt störande

Medlem
Streck på video filmer vid snabba rörelser - Sjukt störande

Märker att det blir ett par streck tvärs över hela skärmen när jag kollar på video film via datorn. Detta händer oftast vid snabba scener och är jävligt störande.

Någon som vet hur man fixar till detta? Använder mig av senaste k-lite mega codec samt windows media player classic. Har testat o avinstallera drivrutinerna till codecs och installerat om på nytt utan resultat.

Grafikkort: 2x Nvidia GTX 690
CPU: i7 3960
Skärm: Benq EW2730

Medlem

kolla din skärmkabel. Om nåt stift saknas kan det bli en del obehagliga överraskningar i dom mest överrasnkande situationer

Medlem

nope allt fungerar bra som det ska där. Jag är säker på att det har något med inställningen att göra

Medlem

Gå in i MPC's meny och välj View>renderer settings>VSync>VSync och testa o se om inte det avhjälper problemet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Gå in i MPC's meny och välj View>renderer settings>VSync>VSync och testa o se om inte det avhjälper problemet.

båda vsync var redan ibockad

Medlem

Har du även testat de andra alternativen under Vsync? Accurate och alternative osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar