Åtta minuter från Prison Architect

Robot
Åtta minuter från Prison Architect

Version 5 av Prison Architects alpha har släppts. Se åtta minuter från den kontroversiella fängelsesimulatorn.

#introversion-software, #prison-artitecht


Medlem
Åtta minuter från Prison Architect

Hur kontroversiellt snackar vi?
Har inte spelat det, men snackar vi auschwich 2.0 kontroversiellt?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Osmakligt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av torylva:

Hur kontroversiellt snackar vi?
Har inte spelat det, men snackar vi auschwich 2.0 kontroversiellt?

Långt ifrån. Snarare Hollywoods version av amerikanska fängelser-kontroversiellt.

Medlem

Hmmm, tror jag satsar på Simcity istället

Inaktiv

Helt underbart roligt spel!
Ganska buggigt men det är trots allt inte det färdiga spelet.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Sitter och spelar "alpha 5" just nu. Mycket trevligt spel även fast "alphan" är väldigt buggig och obalanserad. Kan dock bli riktigt bra! Om det är någon som har frågor om spelet så shoot.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Naida:

Hmmm, tror jag satsar på Simcity istället

Kan ju ta båda?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad händer om en fånge tappar tvålen?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är väl inte värre än att titta på Prison Break...? Förstår inte riktigt det kontroversiella i det hela, man försöker ju trots allt att hålla dem i fängelset, inte tvärt om.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Vad händer om en fånge tappar tvålen?

Tyvärr har utvecklarna valt att inte inkludera den sortens finesser i spelet.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av marcus8958:

Vad händer om en fånge tappar tvålen?

Tyvärr har utvecklarna valt att inte inkludera den sortens finesser i spelet.

Dags att rulla fram modskillsen alltså...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av marcus8958:

Vad händer om en fånge tappar tvålen?

Tyvärr har utvecklarna valt att inte inkludera den sortens finesser i spelet.

Dags att rulla fram modskillsen alltså...

Definitivt. Ett fängelse utan våldtäkt är som ett dagis utan löss och springmask.

Medlem

Vad jag såg så hade ju fångarna ingen som helst drift till att fly när dörrarna var helt öppna för brandmännen, funderade på vilket dåligt skydd brandmän och hantverkare fick när de skulle utföra sina jobb

ELF
Medlem
Skrivet av pippen1001:

Vad jag såg så hade ju fångarna ingen som helst drift till att fly när dörrarna var helt öppna för brandmännen, funderade på vilket dåligt skydd brandmän och hantverkare fick när de skulle utföra sina jobb

Det är ju bara en alpha...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Lirat alphan 4 o sen 5 i helgen, riktigt riktigt kul spel!
Bra byggarspel där det alltid finns något att göra.

Verkligen värt att testa för alla er som gillar dom klassiska "Theme" spelen.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Vad jag såg så hade ju fångarna ingen som helst drift till att fly när dörrarna var helt öppna för brandmännen, funderade på vilket dåligt skydd brandmän och hantverkare fick när de skulle utföra sina jobb

Det händer ganska ofta att fångarna flyr pga liknande saker. Fångarna försöker även sno åt sig olika saker när inte vakterna ser på, t.ex. knivar från matsalen (som de sedan kan försöka använda i bråk eller för att fly genom att döda vakterna), nycklar från vakter eller annat fuffens.

Om man inte bygger "bra" händer det ofta att fångarna anfaller hantverkarna och kockarna (t.ex. om köket ligger bredvid matsalen smyger ofta fångar in i köket och försöker fly den vägen genom att slå ned kockarna, sno deras knivar och sedan fly genom exempelvis en bakväg).

Har själv inte haft någon brand än, så vet inte om de reagerar likadant mot brandmännen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Ser ut som något jag skulle kunna göra i Game maker på en halvtimme


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

De tar 30$ för att beställa spelet och få tillgång till Alpha. Så nej, skulle aldrig betala så mycket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av kill455:

Ser ut som något jag skulle kunna göra i Game maker på en halvtimme

Men det är ju bra! Då kan du ju slänga ihop något och börja sälja det, enkla pengar bevisligen då 19000 pers har köpt detta för i runda slängar $30 så om du gör nåt sånt på 30 minuter och säljer det för $25 så lär du ju tjäna gott med pengar galet fort.

Medlem

Synd att man inte gått i en annan inriktning rent grafiskt, men annars verkar det vara ett väldigt unikt spel som man säkert kommer testa när det är färdigt.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Synd att man inte gått i en annan inriktning rent grafiskt, men annars verkar det vara ett väldigt unikt spel som man säkert kommer testa när det är färdigt.

Vad menar du?
Skulle det ha varit 3D ? Vad hade det tillfört spelet?

Annars håller jag med, alpha 5 (som jag spelat) är inte riktigt färdigt så att man kan spela ett vettigt spel.

Medlem

Är nånting rätt obehagligt med en "håll folk inlåst"-simulator.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Ser ut som något jag skulle kunna göra i Game maker på en halvtimme

Tvärtom käre forumit, dom satsar på gameplay istället för grafik. Testa så får du uppleva något nytt.

Spelet är riktigt välgjort trots alpha 5. Har spelat massor med nya spel som har värre buggar än detta.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Vad menar du?
Skulle det ha varit 3D ? Vad hade det tillfört spelet?

Samma saker som GTA3 förbättrade jämfört med GTA2.
Behöver du en alfabetisk lista?

Vill jag ha en nostalgitrip med isometrisk 2D så laddar jag Fallout. I övrigt så är det en epok som har gått i graven.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ingår det summariskt dömda minoriteter? Fångar på Death row som skulle kunna frikännas genom DNA test? Slumpmässigt våld mot intagna från vakterna? Ideologiskt eller religiöst oliktänkande i en Guantanomo bay liknande instutition där folk sitter utan rättegång på obestämd tid?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Gillar idén men hade gärna sett spelet mer detaljerat än 2d rakt uppifrån. Värt att testa ändå.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av vurt:

Synd att man inte gått i en annan inriktning rent grafiskt, men annars verkar det vara ett väldigt unikt spel som man säkert kommer testa när det är färdigt.

Vad menar du?
Skulle det ha varit 3D ? Vad hade det tillfört spelet?

Nej inte 3D, utan mer inlevelserik 2D med ordentliga animationer och figurer. 2D behöver inte vara fult och tråkigt, men jag kan förstå att dom valde stilen också iom dom extrema utzoomingar osv som kan göras.


signatur
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Gillar idén men hade gärna sett spelet mer detaljerat än 2d rakt uppifrån. Värt att testa ändå.

Det är lite både och. Karaktärernas animationer är ändå så pass detaljerade att man tydligt kan urskilja vad som händer hela tiden så även om det kanske ser lite tråkigt ut så är det väldigt funktionellt.

/ LordDaimos

Medlem

Har inte spelat sen alpha 1, man kanske skulle ta och tanka ner senaste.

Edit: För att förtydliga innan massa tards tummar ner; ja, jag har köpt spelet.

12
Skriv svar