Mastandont uppdatering?

Medlem
Mastandont uppdatering?

Har mobilt bredband och försökt starta BF3 några dagar nu men nerladdningen från Origin av någon ny patch måste vara enorm. 78% nu och tuffar på i 2 Mb/s fast jag har 16 Mb/s.
Alltså, jag har endast originalspelet och inga DLC.

Det var en månad sedan jag spelade kampanjen senast.


signatur

Det var detta...

Medlem

Du kan ju se hur stor den är i Origin..

Vad är det du frågar med tråden?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

16 megabit/s = 2 megabyte/s
(1byte = 8bit)

Antagligen tankar du uppdateringen i 2 megabyte/s vilket motsvarar din lina på 16megabit/s.

Eller vad är det du frågar?


signatur

Have a good time!

Medlem

Han undrar om dom har lagt till något speciellt eftersom patchen är så enorm, förstod jag det som...Tyvärr har jag inte svar på den frågan dock

Medlem

Dom släppte en patch dagarna innan Aftermath som var riktigt stor och sedan släpptes Aftermath som också var rejält stort, är nog därför det tar sådan tid.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tack Mytacism. Känns dock lite surt här eftersom jag inte spelar spelet online pga för lite fritid och dygnet är för kort.

Till frågan varför jag bara får 2 Mb/s med Tre från Origion är skrivet i stjärnorna. Var inte så innan men kanske de lagt in en "QoS/Traffic Shaping" nyss som de troligen innan/nu också har gjort med Steam och Xbox Live.

Inge jag har belägg för men ska jag gå efter hemma så kan de vara så. Säger inget om det, bara bredbandet går att använda till annat så kan man stå ut.


signatur

Det var detta...

Medlem

Kan ju säga att uppdateringen fuckar upp ett uppdrag i Kampanjen där man ska hämta en stinger. Uppdateringen har lyckats "patcha bort" vapnet så att uppdraget inte går att utföra. Tredje veckan nu och de här ändå inte gjort något åt det.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av stormense:

Tack Mytacism. Känns dock lite surt här eftersom jag inte spelar spelet online pga för lite fritid och dygnet är för kort.

Till frågan varför jag bara får 2 Mb/s med Tre från Origion är skrivet i stjärnorna. Var inte så innan men kanske de lagt in en "QoS/Traffic Shaping" nyss som de troligen innan/nu också har gjort med Steam och Xbox Live.

Inge jag har belägg för men ska jag gå efter hemma så kan de vara så. Säger inget om det, bara bredbandet går att använda till annat så kan man stå ut.

Det är inte som Brain skrev?
Att Origin mäter i MB/s och speedtest i Mb/s, annars skulle jag nog ta ett snack med ISPn.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Origin mäter MB/s ja. Iallafall på min dator...

@redruM; Funkade utmärkt för mig. Har du anmält det med någon vettig info till support?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Origin mäter MB/s ja. Iallafall på min dator...

@redruM; Funkade utmärkt för mig. Har du anmält det med någon vettig info till support?

Det är redan anmält av ex antal människor. EA säger att Dice "arbetar på det".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ja, då gör de också det. Så då är det bara att vara tålmodig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Speedtest mäter i Mbit, sitter på 100/100 mbit lina så mitt resultat är acceptabelt.

2mb/s i download speed i Origin på 16 mbit mobilt bredband tycker jag är helt ok

Medlem

Nedladdningar mäts i princip alltid i megabyte/s (MB/s) medan t.ex. speedtest och din lina är i megabit/s (Mb/s).

Med andra ord är 2 megabyte/s (MB/s) på "16 mbit/s (Mb/s)-lina" väldigt väldigt bra.


signatur

Have a good time!

Om du inte ska ha något DLC, då måste det vara en patch som du inte har sedan tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jäkla yrande om MB och Mb. Jag kollar inte i Origin om hur snabbt det går. Jag kollar i ett program som mäter direkt i nätverkskorte och har ställt in Mbit/s

Ja, då var patchen nere efter några dagar och nu installerad.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar