LEK: Julrims-gissa spelkaraktären leken.

LEK: Julrims-gissa spelkaraktären leken.

Skojar till det lite med en ny lektråd. Med en twist för de kommande helgdagarna.

Vad denna lek går ut på är helt enkelt att lista ut vilken spelkaraktär som gömmer sig i / riktas till i julklappsrimmet, och vad är det i paketet?

Här kommer den första:

"Bananer i klasar dina motståndare tar, Men tas tillbaka med lite tur.
Om annars, av din farfar du kan köpa tips,
men tills dess, här får du en ny ..."

Vem är det, och vad är det i paketet?

Tar ni den så äter jag upp WildThing's halsduk med en len marinara sås.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Donkey Kong, och i paketet är Donkey Kong Country Returns!

Skrivet av Igglybuff:

Donkey Kong, och i paketet är Donkey Kong Country Returns!

Rätt på figuren! Fel på presenten!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Slips! Är vad som gömmer sig i lådan.

Donkey Kong får en ny slips i år


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Nummer 2!
Vem är det? Och vad är det i paketet?

"I rymden det nu bjuds till julfest,
för en stund du gärna avbryter din quest.
Folk på golvet gärna spiller, för en vaktmästare som du städlusten sällan förtviner.
Till hjälp med städningen i år, du nu en ny (__) får.

Om ni tar den så äter jag upp Calles glasögon i en söt senapsinläggning!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Roger Wilco från Space Quest serien!

och han får en mopp i paket!

Stämmer bra det! Roger Wilco från Space Quest spelen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

#3

"Hungrig? trots alla dessa år, av oss du nu en förpackning (__) får.
Trots på olika sidor av spelet vi står, vi utan dig ej har nåt mål.
God jul från Blinky, Pinky, Inky och Clyde.
"

Tar ni den så äter jag upp Fredriks vänstra sko med en sliskig hoisinsås.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Pac-Man får paketet och i det ligger det... piller?

Pac-Man är rätt, hade tänkt mig körsbär i paketet men var inte tydlig nog.

Nu måste jag lurpassa på Fredrik.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

#4

"Frihet i dina ådror rinner, likt taken som på du springer.
Inte ens kanten dig stoppar, för till en annan du hoppar.
För att inte smutsa ner din upptäckarlust i en stad i nöd av fönsterputs, För att du av kanten aldrig for, av oss du får ett par nya (__).
"

Tar ni den så...så äter jag Jakob Svärds tangentbord i hönsbuljong!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ingen? inte en gissning? kom igen nu, Jakobs tangentbord ber om det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Altair, Ezio eller Connor får nya skor antar jag?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Nära, så nära.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Aha, kan det var Corvo då, snubben i Dishonored. Dunwall är väl rätt sotigt kanske (har inte spelat det)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inte lika nära.

"Ingen lönmördare" är hinten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ere Faith då? Fast fönsterrutorna i Mirrors Edge är ju jätteblanka... hmmmm

Batman? Cole från InFamous? Alex Mercer, Prototype? Agent från Crackdown? ujujuj.. vad finns det mer för hustakhoppande spel? Snubben från Canabalt?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Jo det är Faith från mirrors edge, och du hade rätt första gången på löparskor.
Hoppas hoppas på en tvåa.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar