The War Z-klient lanserad på Steam

Robot
The War Z-klient lanserad på Steam

Testa på MMO-zombieskräcken på en Gaben-kompatibel dator nära dig.

#the-war-z


Medlem
The War Z-klient lanserad på Steam

Råkade precis impulsköpa spelet......
Det gick iallafall snabbt att ladda ner.

Youtuber

Dom får inte mina pengar iaf, även om jag är intresserad av konceptet så är både deras forum (innan posterna raderas) samt reddit fullt av folk som blir random bannade pga glitches, men även typ ingenting.

Står även i Terms of Service att man kan bli bannad för allt och inget i princip.

Blir till och tåldmodigt (kan alltid försöka) vänta in DayZ Standalon'en istället.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Det jag har kört har inte varit nå vidare skoj. Spelet i sig är det inget fel på men servrarna kryllar av fuskare. Man har ingen chans att komma igång innan nån dyker upp från ingenstans och dödar en med ett skott i huvudet. Detta har hänt i mörkret när jag har suttit helt stilla i en buske.

Inaktiv

Jag spelade Alphan. Har nämt det tidigare i någon tidigare artikel om spelet. Det är fruktansvärt dåligt. Redan så tidigt som Alphan så börjar man ana spelets potential... Detta saknar helt och hållet känsla. Blir DayZ istället.

Edit: uttröck mig lite difust märkte jag,
Menade att man redan i alphan på ett spel (vilket spel som helst) börjar ana ifall det har potential eller inte.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Från vad jag har sett genom videos så ser det jävligt stelt ut och vapnen låter som häftapparater, jag väntar på dayz istället om jag ens orkar köpa det.

Medlem

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

Alltid tyckt att FZ har varit till större del en av dem mer mognare communitysen. Men det blir alltid löjligt i just WarZ nyheterna, rätt tröttsamt bara.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

Alltid tyckt att FZ har varit till större del en av dem mer mognare communitysen. Men det blir alltid löjligt i just WarZ nyheterna, rätt tröttsamt bara.

Så man ska bara få skriva om man vill säga något positivt?

Medlem

Känns bra att Greenlight bara blir överdröst utav "mass likes" för spel som sitter i "beta" stadiet, mindre kewl.

Några bra indie titlar har dykt upp tack vare Greenlight, men inte så många ><

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

För mig handlar mogenhet till stor del om att kunna ta och ge kritik på ett positivt sätt. Det blir såklart tråkigt om det enda som sker är "bashande" utan någon som helst motivering, men inläggen i den här tråden ser alla ut att ha en motivering till sin kritik gällande spelet. Självklart har du också rätt att kritisera deras påståenden, det är lite så en diskussion fungerar, genom feedback åt båda hållen.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det jag har kört har inte varit nå vidare skoj. Spelet i sig är det inget fel på men servrarna kryllar av fuskare. Man har ingen chans att komma igång innan nån dyker upp från ingenstans och dödar en med ett skott i huvudet. Detta har hänt i mörkret när jag har suttit helt stilla i en buske.

Finns specielt forum där du kan reporta, har lyckats banna 10 hackare sedan alphan.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

Alltid tyckt att FZ har varit till större del en av dem mer mognare communitysen. Men det blir alltid löjligt i just WarZ nyheterna, rätt tröttsamt bara.

Eller så är det tydligen så dåligt att folk varnar för det?

Medlem

Ja det är sånt här som händer när Dean fullständigt knullar sönder DayZ.

"Will be giving everyone an update on DayZ status this week for sure! 10DEC"

Inget ännu...

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

Alltid tyckt att FZ har varit till större del en av dem mer mognare communitysen. Men det blir alltid löjligt i just WarZ nyheterna, rätt tröttsamt bara.

Ja märkligt att det jämförs med dayz när det är en ren skär kopia av konceptet men tack och lov misslyckas de helt..

Medlem

har spelat det och kan säga jag håller mig ifrån både detta och war z för jag tycker det är spel i begynnelsen av en ny spel genere som är riktigt uselt gjord.

Så väntar på tills något vettigt kommer ut

Avstängd

vet inte om jag kan rekommendera detta, spelet e skoj, men det är den lilla nackdelen som heter trollers, spawn campers som sitter utanför safezones och väntar tills man vill gå tillbaka för att skjuta en i ryggen och ta ens hårt fördärvade saker

det är igentligen förjävligt att man nu inte ens kan komma in eller ut ur safe heavens

Youtuber
Skrivet av Knazzbollen:

vet inte om jag kan rekommendera detta, spelet e skoj, men det är den lilla nackdelen som heter trollers, spawn campers som sitter utanför safezones och väntar tills man vill gå tillbaka för att skjuta en i ryggen och ta ens hårt fördärvade saker

det är igentligen förjävligt att man nu inte ens kan komma in eller ut ur safe heavens

Är inte (så mycket) spelet i sig som jag är emot, utan sättet utvecklarna hanterat saker.

Lögnerna:
Det började med att de sa att de jobbat med spelet i 2 år, men det finns bevis och uttalanden från utvecklarna som visar att det inte har skätt.

Historia:
War Inc spelare säger att de har lovat fordon och skills i ett år, men inget har hänt

Community:
Communityt verkar vara uppbyggt av stereotypen av 90-talister (Stereotyper, inte alla 90-talister). Moderatorerna verkar banna allt som rör sig åt fel håll, och utvecklarna kallar sina spelar för "jävla bögar" etc.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Jag har spelat warz i flera timmar tillsammans med tre andra vänner. Både spelat själv och två och två samt alla samtidigt. Spelet är väldigt dåligt och tråkigt. Det märks att dem hastade ihop något snabbt för att rida på dayz-hypen. Animationerna är hemska, särskilt när man slåss. Det finns inget content annat än lite chipspåsar och instant oatmeal. Tänkte skriva en massa mer men det blir inte av. Skippa detta spel. Köp det sen vid release om det då har fått bra betyg. Ge inte pengar till warz - dev!

Medlem

Jag köpte det här spelet, spelade ett par omgångar med en kamrat och lämnade besviken. Deras hemsida under hela "Du kan köpa dig in i alphan" processen har varit ruskigt dålig på att informera om sitt alpha stadie. Det står en banner med "Alpha version support" och nämns inte annars. Det borde stått i klartext på köpsidan att det är en alpha du köper och inte ett färdigt spel som de ger skenet av.
För att disarmera besserwissar bör jag informera om att jag visste innan att det var en alpha jag köpte men långt ifrån alla som hör talas om War Z kommer veta det på förhand. Inger kasst förtroende.
Mitt största problem med spslet var att vid tillfället så var zombies irrelevanta eller blev så väldigt tidigt in. Med andra ord spslet blev ett sorts call of duty med zombies, vilket är intressant för det finns redan.
Spenderade en hel del tid på forumet och jag tror inte jag såg vid något tilfälle en utvecklare posta på suggestions forumet. Det är något som absolut minskar mitt förtroende för en utvecklare. Eller så har jag bara blivit bortskämd av Riot, för säg vad man vill om Riot men de skriver en himla massa på deras forum..

Det är mina två ören. Finns ingen mening att gå in på spelelement då det är en alpha jag spelade och därmed kan viftas bort.

Medlem

för arkad'igt spel för min smak, gillar isåfall dayz mer lixom wtf släng in så man kan titta omkring sig utan att behöva röra på hela kroppen fi fan asså.. sånt borde vara på alla fps

Medlem

Fan också! Här impulsköpte man först och läste tråden sen. Suck.

Inaktiv

Har spelet WarZ flitigt i flera veckor nu och kan rapportera om en del saker.

Företaget Hammerpoint.inc. är väldigt "shady". En lista med summeringar.
- För falsk marknadsföring.
- Är väldigt oprofessionella.
- Ger dålig support & information.
- Bryter mot sina egna regler.
- Ljuger för allmänheten.
- För censur på forumen.
- Bannat oskyldiga.
- Copy/paste från War.inc.
- Och såklart rider på DayZ framgångar.

Spelet då: WarZ
- Är inte en scam utan förbättras ständigt.
- Spelet är fortfarande i alpha stadie.
- Många hackers men det har minskat markant.
- Bugg/glitchit som fan "aka alpha".
- Dåligt optimerat.
- Kassa animationer, halvdan grafik osv.
- Bättre än DayZ på några punkter.
- Har enorm potential!!!...

Spelet är i all ära inte färdigt och relativt dåligt. Men gillar man denna nya genera så är det ett värdigt köp. Spelet har förbättrats mycket genom månaderna som gått. Samt om vi ska tro utvecklarna, kommer fortsätta att göra det.

För min del så älskar sådana här spel, det ger en speciell adrenalin kick i combat eller när man jagar/gömmer sig. Just faktorn att du lägger ner 30+ minuter på att ta dig från A till B medan du dödar zombier och hittar loot gör att du blir riktigt nervös när du stöter på andra överlevare. I min första stora grupp strid så skakade handen rejält av nervositet vilket är en häftig känsla att få i spel.

Absolut inget för alla. Utvecklarna har ju gjort enormt korkade misstag med falsk marknadsföring och släppt spelet vid fel tillfällen. Troligen kan det komma att krossa spelet. Men gillar du DayZ så kan jag rekommendera att införskaffa detta spel "WarZ" när det väl är "klart".


signatur

The definition of insanity?

Youtuber
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Inaktiv
Skrivet av figgehn:
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".

Det är snarare min personliga åsikt, utvecklarna har ju inte precis vara klara med när spelet har varit i Beta eller går in i deras så kallade "Foundation Release".


signatur

The definition of insanity?

Youtuber
Skrivet av matte89:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".

utvecklarna har ju inte precis vara klara med när spelet har varit i Beta eller går in i deras så kallade "Foundation Release".

http://www.fpsgeneral.com/news/the-war-z/22687-the-war-z-foun...

http://www.pcgamer.com/2012/12/17/the-war-z-foundation-releas...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

skitspel just nu

Medlem

Med tanke på att Sergey Titov var en av de som gjorde spelet Big Rigs: Over the road racing, vilket är utnämnt som ett av de sämsta pc-spelen någonsin, skulle jag inte våga satsa allt för mycket på nåt han lagt sina händer på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Rigs:_Over_the_Road_Racing

Medlem

Är spelet på något sätt relaterat till boken 'World War Z'?

Medlem

Känns lite som en scam, väntar nog hellre på Day z standalonen.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är alltid likadant med WarZ nyheterna. Blir en diskussion om hur dåligt det är och att man ska spela DayZ istället. Borde inte det vara en självklarhet att hålla käften om ni inte har något bra att komma med?

Alltid tyckt att FZ har varit till större del en av dem mer mognare communitysen. Men det blir alltid löjligt i just WarZ nyheterna, rätt tröttsamt bara.

Har mest bara läst konstruktiva inlägg, sen att någon ratar ett spel på grund av olika anledningar är väll tämligen positivt tycker du inte? Att dela med sig av vad det är man tycker är dåligt. Du vinner väll ingenting på att sitta och ta åt dig av att det finns folk som inte uppskattar hur utvecklarna väljer att sköta sin produkt?

OT : Kul att det anländer till Steam. Men om det finns folk som blir bannade utan större anledningar och dessutom om spelet kryllar av fuskande spelare så kommer det troligen inte stanna på steam jätte länge. Jag menar vilken utgivare/ utvecklare är så styva i korken av det är bannhärvor redan i pre-beta/ beta? Vart är engagemanget till att stoppa fuskare förutom att låta en algorythm kolla sammankopplad X/Y possition och renderings cykel sen låta denna auto-banna folk?

Luktar väldigt mycket scam om jag får hålla med Paprikamos, inte det minsta intresserad av att ge ut pengar och resultatet är att utvecklarna slöar

123
Skriv svar