FZ:s jultävling – vinn speldator för 15 000!

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av vidde:
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD's senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.
OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Men va fan, en gratis dator med dessa specs är helt galet, grattis till den som vinner och otroligt roligt att FZ ordnar denna tävlingen!!

Ok, jag gick in på Sweclockers och hittade direkt den här fina artikeln:
http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...
Tydligen så har Nvidia bättre resultat över lag trots att FC3 är framtaget i samråd med ATI och alltså anpassat för deras drivrutiner.
Dessutom är 30% en rätt stor siffra, och händelsevis exakt skillnaden mellan ATIs snabbaste och Nvidias långsammaste grafikkort i testet.
Ja, det här är bara ett test i ett specifikt spel men att säga att Nvidia är 30% långsammare över lag verkar vara direkt felaktigt.

Edit: Händelsevis så var också Nvidias toppresterande kort (som för övrigt är samma som i den underbara burken jag hoppas vinna) 10% snabbare i medelvärde än ATIs bästa kort.

Ja till farcry ja, Nvidia släppte drivrutin till just det spelet innan det kom vill ja minnas. Men till övriga har det blivit bekräftar i forumet i 2 olika trådar att AMD presterar ca 25-30 % bättre. Bara att leta tänker inte leta upp dem och länka åt er.

OBS! Testerna på sweclockers gjordes innan drivrutinen kom så de stämmer inte vilket ni ser och ni letar upp den forum post där detta bekräftas med länk till källa. Men just till farcry har Nvdia bättre fördel. Vissa kort är bättre till vissa saker men överlag ska AMD presentera såpas mycket bättre enligt den posten.

Vilket kort är bäst o porrsurfa med då ?

Medlem

Lycka till alla ! Tyckte jag fick till ngt bra men med min tur så vinner jag inte xd

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Hannu:

Gah, julrim. Tur att man har en tung burk så man slipper deltaga.

Håller med! Hatar alla dessa julrim tävlingar. Samma visa varje år...

Nästa som "hatar" att vi har en tävling med ett pris värt 15 000 får spendera jullovet utan möjlighet att kommentera.

Tur att man kan vinna på att ha överlägset bästa rimmet. Mhhmm.
Kolla du får du se att jag har rätt!

Inaktiv

Har nog aldrig klurat så länge på ett rim. hoppas det lönar sig

Medlem
Skrivet av painOplenty:
Skrivet av Javas:

Yes! Jag lyckades hitta på ett julrim den här gången! Det visar bara hur mycket jag verkligen tycker att Guild Wars 2 är årets bästa spel

Jag är rädd för att Guildwars2 INTE var årets spel 2011.. :/

Jaså? Själv blev jag riktigt nöjd med GW2, vad tycker du blev bäst i år då?


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar andan i denna tråd nu!


signatur
Medlem
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Varför får jag -6?
idiotiskt rating system. Och ja AMD korten presterar ca 30 % bättre pga av att Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien och nästa serie de släpper kommer ut 2014. = AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig!

Sweclockers... say no more.

Haha vem har hackat tummen knapparna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Oj oj oj, då var det dags att hoppas igen då!
Brukar inte rimma någe vidare, men med en hel del tur kanske man fick ihop ett dugligt rim! (och förhoppningsvis rätt på alla frågorna också..)

Håller tummarna, och lycka till till alla!

Medlem

Vansinne så tråkiga ni är. Bra pris och schyssta julrim!
Lilla julafton idag ju

Medlem

Trevlig tävling Min gamla burk påminner lite om Frankensteins monster numera, den ena delen är äldre än den andra. Morrar gör den till med när jag sätter på den, men det är bara banka på den så blir den tyst ett tag. Men ja, skulle ju helt klart vara najs att ersätta det här stackars åbäket.

Får väl se hur det går, lär ju inte vinna, men man kan ju hoppas ^^

Medlem

Kul med ett försök i alla fall. Hade ju varit "Jul Afton" att få vinna denna tävlningen. =3


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av painOplenty:
Skrivet av Javas:

Yes! Jag lyckades hitta på ett julrim den här gången! Det visar bara hur mycket jag verkligen tycker att Guild Wars 2 är årets bästa spel

Jag är rädd för att Guildwars2 INTE var årets spel 2011.. :/

Jaså? Själv blev jag riktigt nöjd med GW2, vad tycker du blev bäst i år då?

Guild Wars 2 släpptes i år, dvs. 2012. De ville att man skulle skapa ett rim utifrån årets spel 2011, (enligt fz) synd att du missuppfattade det hela

Medlem

För att få slut på tjatet och en massa notifieringar har jag kollat runt i Sweclockers forumet.

Jag har läst 30 % i en del poster och fick det där ifrån utan att ha kollat upp det. Hittade även de nu igen men jag kollade även upp senaste testerna.
http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Kort och gott 7970 presterar som ett 680 men kostar som ett 670.. Även framtidssäkert med sina 3 gb.

Hur som helst, riktigt grym tävling! Verkligen grattis till den som vinner! Allt för dålig på rim för att ställa upp så jag får glädjas av tanken till den som får hem denna dator till jul

Medlem

Riktigt sköna tävlingar ! Good luck everyone!

Superskön tävling, nu får man hålla tummarna att julrimmet var vitsigt nog för att ta hem vinsten. (och att man inte fumlade på någon av frågorna förstås).

Min nuvarande fattiga tillvaro behöver verkligen en ny gamerburk

Medlem

Går ju INTE att INTE försöka iallfall...
när jag såg inlägget såg jag nog ut såhär -> O_O
sen läste jag att man var tvungen att rimma.... surfade vidare...
Återkom ... O_O
och har nu deltagit >_< man måste ju försöka på ett så generöst pris ..
glöggskål på FZ! ^_^)/


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Skrivet av Swink:

Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien. AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig

Är du full?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hade varit kul med något mer udda koncept än just julrim dock, det blir lätt uttjatat nu vid denna högtid. En vanlig motivering känns också lite banalt... Hexameter? Haiku? Limerick? Antal bokstäver i text delbart med 8?

Något jävligt unikt tävlingsmässigt hade varit galet kul, priset i sig är dock riktigt trevligt (bortsett från budgetval av moderkort, MSI har verkligen gått ner sig på den sidan - att folk inte hackar på det utan väljer att fokusera på två av de bästa singel-GPU korten som existerar i dagsläget; GTX680 och 7970 GHz Ed. - båda med sina för- och nackdelar), bra jobbat!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Swink:

För att få slut på tjatet och en massa notifieringar har jag kollat runt i Sweclockers forumet.

Jag har läst 30 % i en del poster och fick det där ifrån utan att ha kollat upp det. Hittade även de nu igen men jag kollade även upp senaste testerna.
http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Kort och gott 7970 presterar som ett 680 men kostar som ett 670.. Även framtidssäkert med sina 3 gb.

Hur som helst, riktigt grym tävling! Verkligen grattis till den som vinner! Allt för dålig på rim för att ställa upp så jag får glädjas av tanken till den som får hem denna dator till jul

Varför tror du på allt du läser på internet, speciellt i ett forum?


signatur

IDKFA

Medlem

Spännande tävling, jag vet dock inte om mitt julrim håller då jag ser att jag har råkat klämma ur mig ett ganska komiskt stavfel


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Underbar tävling

Medlem

Kunde inte skriva rimm, datorn krånglade och blev fel :'-(

Medlem

Nej!! Fick med ett typo i min julrim

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD&#039;s senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.

OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Jag har precis varit inne på sweclockers. Hittade på kort tid flera testresultat där 7970 ligger klart efter 680. Det går inte att säga vilket som är snabbast rakt av - testsiffrorna skiljer sig beroende på vilket spel eller testprogram man använder sig av för att mäta resultaten med.

Jag skriver inte för att ifrågasätta 7970 eller 680, de är båda grymt bra kort.

Jag vill bara nämna att det du skriver inte stämmer i alla lägen, långt ifrån.

Undra om FZ gillar kvasi-meta i diktväg.

Medlem

Shiii, rimmar är svårt! Synd att man inte hade en svenska lärare som morsa eller något GL HF erryone!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av painOplenty:
Skrivet av Javas:

Yes! Jag lyckades hitta på ett julrim den här gången! Det visar bara hur mycket jag verkligen tycker att Guild Wars 2 är årets bästa spel

Jag är rädd för att Guildwars2 INTE var årets spel 2011.. :/

Jaså? Själv blev jag riktigt nöjd med GW2, vad tycker du blev bäst i år då?

Frågan är inte vad jag tycker är bra! det spel FZ utsåg till "Årets spel 2011" är vad som gäller. Guildwars 2 kom ut 2012, inte 2011.

Medlem

Kul tävling detta! Hoppas kan man ju alltid...

Grym tävling Fz! Pusslet är löst och bidraget inskickat!

Skriv svar