The War Z-klient lanserad på Steam

Medlem
Skrivet av figgehn:

Dom får inte mina pengar iaf, även om jag är intresserad av konceptet så är både deras forum (innan posterna raderas) samt reddit fullt av folk som blir random bannade pga glitches, men även typ ingenting.

Står även i Terms of Service att man kan bli bannad för allt och inget i princip.

Blir till och tåldmodigt (kan alltid försöka) vänta in DayZ Standalon'en istället.

Dom bannar folk ifall dom utnyttjar vissa buggar m.m. Precis som när bf3 just släpptes så blev folk bannad ifall dom använde fördelarna med vissa buggar och glitch. Skulle du råka ut för en glitch bara sådär och inte nuttjar den så blir du inte bannad, jag är då var på warz., och folk blir inte bannad för ingenting där. Dom har garanterat gjort något men inte vågar erkänna vad dom orsakat. Du bör tänka om innan du tror på allt, och även om det står i en term så tror jag det betyder mer att utnyttjar du vissa saker som inte ska nyttjas så åker du på straff. En ren självklarhet enligt mig själv i alla fall

Medlem
Skrivet av Smest:

Jag har spelat warz i flera timmar tillsammans med tre andra vänner. Både spelat själv och två och två samt alla samtidigt. Spelet är väldigt dåligt och tråkigt. Det märks att dem hastade ihop något snabbt för att rida på dayz-hypen. Animationerna är hemska, särskilt när man slåss. Det finns inget content annat än lite chipspåsar och instant oatmeal. Tänkte skriva en massa mer men det blir inte av. Skippa detta spel. Köp det sen vid release om det då har fått bra betyg. Ge inte pengar till warz - dev!

Du är väl medveten om att det är en alpha ännu? Det blir bättre och bättre hela tiden. Du kan inte döma det lilla du spelat, jag blev skeptisk i början när jag köpte det, men spelar det ännu och märker förbättringarna i spelet.

Medlem

Jag tycker i alla fall att det är ett roligt spel, speciellt om man är några stycken

Jag tycker personligen inte om DayZ för jag gillar inte själva styrningen och att det känns verkligen som ett mod, vilket det också är. Mods har en tendens att bli oseriöst, det är bara en känsla jag får.

Medlem

Så jävla trött på alla Dayz fan boys.
90 % av all kritik härifrån kommer från människor som inte ens spelet spelet.....
Ge utvecklarna lite tid för fan -.-"
Kan säga att DayZ var ganska värdelöst det med i början.

Medlem

Sorry för tre poster men kände för att skriva lite, håller med en annan som skrev länge upp, fz community brukar vara rätt mogen men så fort det gäller warz eller tar vi upp klassikern CoD så är det ett jäkla hat. WarZ är ett bra spel, även fast det är i en alpha ännu. Men ni kan inte säga till folk att ingen bör spela warz för att dayz är bättre, både spelen är olika varandra. DayZ är roligt med men det är lite segare kan jag anse, eftersom det tar lång tid att hitta grejer. Jag själv ledsnar rätt snabbt på DayZ då jag sprang runt i flera timmar i hopp om att finna mat och vatten, men fann inte ett jota, sökta efter tält i skogarna där man kan hitta både mat och vapen, sökte i städer också men icket.

I WarZ går det så klart lite fortare med vissa grejer, men det kan även ta lång tid att finna sig ett vapen eller mat. Även där får man ju se upp för bandits som härjar runt. Ja du dör några vändor men det är ju inte precis en undergång. Så vitt man inte är en omogen människa och anser skaparna som scamers även fast dom sagt klart och tydligt att man inte måste köpa mat m.m för riktiga pengar för du kan finna det inne när du väl spelar med. Att köpa för riktiga pengar är endast om du inte har orken att söka mat eller ammunition, det enda vapen du kan köpa är melee vapen som OCKSÅ går att hitta inne i spelet om så vill. Skjutvapen går inte att köpa för crediter du inskaffar. Så förstår inte vart allt hat kommer ifrån. Särskilt förstår jag inte hatet från er som inte ens testat WarZ över huvudtaget. Man inte döma en bok efter omslaget. Det är som när barn säger, jag tycker inte om det där och så frågar man dom ifall dom har ens smakat och dom svarar nej. Ni gör precis på samma sätt. En hel del människor här på fz bör växa upp och sluta tro dom vet så mycket

Medlem

Skulle inte det här spelet vara free 2 play? Och nu ska man betala för att beta-testa?

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".

Spelet är en beta nu. Dom lämnade alphan i november. Bra att du kan läsa rätt lille vän.

Medlem

Ser det här lockande ut även efter den enorma ban-vågen där majoriteten av mina polare, utöver enormt mycket andra, blev oskyldigt bannade utan anledning igår? Nej, jag kommer definitivt inte köpa det här.

Medlem

Och dessa "digitala pengar" gör att man får fördelar gentemot andra på vilket sätt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ja det är sånt här som händer när Dean fullständigt knullar sönder DayZ.

"Will be giving everyone an update on DayZ status this week for sure! 10DEC"

Inget ännu...

Det finns en tråd på Reddit som dök upp för 3 dagar sen:
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/14vzj1/sa_rocket_end_of...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Och dessa "digitala pengar" gör att man får fördelar gentemot andra på vilket sätt?

Det ger inga fördelar, det ger dig endast mat och ammo om du handlar med det. Men du kan hitta allt inne i spelet med, du kanske ska scrolla upp en bit så har jag skrivit en lång förklaring där

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Skulle inte det här spelet vara free 2 play? Och nu ska man betala för att beta-testa?

Aldrig sagts det skulle vara ett free 2 play

Medlem
Skrivet av matte89:

Har spelet WarZ flitigt i flera veckor nu och kan rapportera om en del saker.

Företaget Hammerpoint.inc. är väldigt "shady". En lista med summeringar.
- För falsk marknadsföring.
- Är väldigt oprofessionella.
- Ger dålig support & information.
- Bryter mot sina egna regler.
- Ljuger för allmänheten.
- För censur på forumen.
- Bannat oskyldiga.
- Copy/paste från War.inc.
- Och såklart rider på DayZ framgångar.

Spelet då: WarZ
- Är inte en scam utan förbättras ständigt.
- Spelet är fortfarande i alpha stadie.
- Många hackers men det har minskat markant.
- Bugg/glitchit som fan "aka alpha".
- Dåligt optimerat.
- Kassa animationer, halvdan grafik osv.
- Bättre än DayZ på några punkter.
- Har enorm potential!!!...

Spelet är i all ära inte färdigt och relativt dåligt. Men gillar man denna nya genera så är det ett värdigt köp. Spelet har förbättrats mycket genom månaderna som gått. Samt om vi ska tro utvecklarna, kommer fortsätta att göra det.

För min del så älskar sådana här spel, det ger en speciell adrenalin kick i combat eller när man jagar/gömmer sig. Just faktorn att du lägger ner 30+ minuter på att ta dig från A till B medan du dödar zombier och hittar loot gör att du blir riktigt nervös när du stöter på andra överlevare. I min första stora grupp strid så skakade handen rejält av nervositet vilket är en häftig känsla att få i spel.

Absolut inget för alla. Utvecklarna har ju gjort enormt korkade misstag med falsk marknadsföring och släppt spelet vid fel tillfällen. Troligen kan det komma att krossa spelet. Men gillar du DayZ så kan jag rekommendera att införskaffa detta spel när det väl är "klart".

Du rekommenderar alltså att köpa ett spel från en utvecklare som helt uppenbart inte har helt rent mjöl i påsen? Jag må vara ganska ensam om detta men när jag köper ett spel så är huruvida utvecklarna/utgivaren gjort sig förtjänta av pengarna minst lika viktigt som att spelet i sig självt är bra eller har potential. I detta fall så anser jag inte att spelet är något att hänga i julgranen heller, men även om man inte tar det i åtanke så skulle jag definitivt inte ge ett öre till någon som beter sig så som Hammerpoint har gjort hittills. Det enda sättet att visa att deras beteende inte är ok är att rösta med plånboken, inga andra metoder lär fungera på sådana personer.

Medlem
Skrivet av Spifflelight:
Skrivet av Tobblish:

Ja det är sånt här som händer när Dean fullständigt knullar sönder DayZ.

"Will be giving everyone an update on DayZ status this week for sure! 10DEC"

Inget ännu...

Det finns en tråd på Reddit som dök upp för 3 dagar sen:
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/14vzj1/sa_rocket_end_of...

Tackar, har bara kollat hans twitter som varit snustorr.
Googlade men hittade inte heller då denna nya så tack.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Du rekommenderar alltså att köpa ett spel från en utvecklare som helt uppenbart inte har helt rent mjöl i påsen?

Absolut kan jag rekommendera en produkt från ett företaget som beter sig dåligt. I mina ögon så är det här ett första världen problem "spel" och jag personligen får en större belastning på mitt samvete av att julhandla på H&M.

Jag kan stödja såna här spel även fast det är gjort av skojare för att promota denna typ av spel. Jag vill se fler produkter som denna och kan också rösta med plånboken.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Spifflelight:
Skrivet av Tobblish:

Ja det är sånt här som händer när Dean fullständigt knullar sönder DayZ.

"Will be giving everyone an update on DayZ status this week for sure! 10DEC"

Inget ännu...

Det finns en tråd på Reddit som dök upp för 3 dagar sen:
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/14vzj1/sa_rocket_end_of...

Tackar, har bara kollat hans twitter som varit snustorr.
Googlade men hittade inte heller då denna nya så tack.

Han e nog mest aktiv på Reddit - håll koll där

Nej tack, jag skippar det här med många mil. Känns inte färdigt alls på något sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Spifflelight:
Skrivet av Tobblish:

Ja det är sånt här som händer när Dean fullständigt knullar sönder DayZ.

"Will be giving everyone an update on DayZ status this week for sure! 10DEC"

Inget ännu...

Det finns en tråd på Reddit som dök upp för 3 dagar sen:
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/14vzj1/sa_rocket_end_of...

Tackar, har bara kollat hans twitter som varit snustorr.
Googlade men hittade inte heller då denna nya så tack.

Det är inte fulla versionen, dom gick ut från alphan i slutet på november och nu inne i vanlig beta. Läser man i forumet så får man mer info.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Så jävla trött på alla Dayz fan boys.
90 % av all kritik härifrån kommer från människor som inte ens spelet spelet.....
Ge utvecklarna lite tid för fan -.-"
Kan säga att DayZ var ganska värdelöst det med i början.

DayZ var helt fantastiskt redan från början.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Du rekommenderar alltså att köpa ett spel från en utvecklare som helt uppenbart inte har helt rent mjöl i påsen? Jag må vara ganska ensam om detta men när jag köper ett spel så är huruvida utvecklarna/utgivaren gjort sig förtjänta av pengarna minst lika viktigt som att spelet i sig självt är bra eller har potential. I detta fall så anser jag inte att spelet är något att hänga i julgranen heller, men även om man inte tar det i åtanke så skulle jag definitivt inte ge ett öre till någon som beter sig så som Hammerpoint har gjort hittills. Det enda sättet att visa att deras beteende inte är ok är att rösta med plånboken, inga andra metoder lär fungera på sådana personer.

Han rekommenderar att köpa DayZ. Inte WarZ

Medlem

Tycker det är synd om er som anser man är näst intill dum i huvudet om man köper WarZ eller tycker det är bra, alla har olika smak på spel och jag tror inte riktigt ni skulle uppskatta ifall någon sa ni var dumma i huvudet för ni tycker om DayZ eller något annat lir heller för den delen.

Världen skulle vara bra tråkig om alla tyckte om samma sak, eller hur? WarZ och DayZ är två helt olika spel, och spela roll om dom tagit idéer från DayZ. Många skapare tar idéer från något spel.
Allt bygger från något annat så inte precis något att gnälla över. Självklart tar man en idé från någon ifall det är populärt.
Så snälla, lägg ner allt hat bara för att folk tycker olikt jämfört med er, och ge f*n i att säga att folk ska skaffa DayZ istället för WarZ. Ni gör er själva bara till åtlöje och ni beter er som ett gäng småbarn. Det gäller även ni som dumförklarar DayZ spelarna, för båda har sina för och nackdelar och jag finner egentligen fel på något av spelen, och ingen korkad oavsett val.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Darkseed:

Du rekommenderar alltså att köpa ett spel från en utvecklare som helt uppenbart inte har helt rent mjöl i påsen? Jag må vara ganska ensam om detta men när jag köper ett spel så är huruvida utvecklarna/utgivaren gjort sig förtjänta av pengarna minst lika viktigt som att spelet i sig självt är bra eller har potential. I detta fall så anser jag inte att spelet är något att hänga i julgranen heller, men även om man inte tar det i åtanke så skulle jag definitivt inte ge ett öre till någon som beter sig så som Hammerpoint har gjort hittills. Det enda sättet att visa att deras beteende inte är ok är att rösta med plånboken, inga andra metoder lär fungera på sådana personer.

Han rekommenderar att köpa DayZ. Inte WarZ

Nej, jag är rädd att du har fel. Jag förmodar att du tolkade "Men gillar du DayZ så kan jag rekommendera att införskaffa detta spel när det väl är "klart"" som att han syftar på DayZ, men såvitt jag kan se så rekommenderar han snarare WarZ om man spelat och gillade DayZ.

Medlem

Vem sa att WarZ är stelt... har ni sett hur zombies rör sig i DayZ? Tror nog jag har bättre grafik och animationer på min gamla amiga... Känns verkligen som en mod... hoppas verkligen dom lagt mer tid på de nya animationerna som Rocket lovat.

Jag gillar båda spelen för just denna typ av spel. Inget av dom är perfekt och inget av dom är "KLART" och kommer antagligen aldrig bli heller. Båda spelen har sina för och nackdelar.

Jag har köpt WarZ och kommer köpa DayZ också för att stöjda spel i av denna typ. Fler och bättre vill vi ha.... Bara bra med konkurrens. Finns nog en anledning till varför det kommer en DayZ standalone...

Medlem

utnyttjar spelarna är det ingen tvekan om. bugigt spel som även har en real money market där dom säljer items som man förlorar om man dör...

Medlem

Tycker fz gott kan varna om vilket skitsnack hela deras "features" lista är, visst kan vissa tycka spelet är kul men det ursäktar inte att de ljuger om vad som finns i spelet.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Så jävla trött på alla Dayz fan boys.
90 % av all kritik härifrån kommer från människor som inte ens spelet spelet.....
Ge utvecklarna lite tid för fan -.-"
Kan säga att DayZ var ganska värdelöst det med i början.

Förutom det att Day Z var bäst de två första veckorna. Men visst,..

Medlem

http://warzscam.tumblr.com/ Det är så uppenbart att War Z är en cashgrab. De som köpte det utan att ens tänka sig får ingen sympati

Medlem

Steam lanserar War Z-klienten... världen kommer verkligen gå under.

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:

http://warzscam.tumblr.com/ Det är så uppenbart att War Z är en cashgrab. De som köpte det utan att ens tänka sig får ingen sympati

verkar som dom är bankrutt och försöker sälja alfaverisionen för snabba vodkapengar.

123
Skriv svar