Upploppen i Göteborg

Medlem
Upploppen i Göteborg

Som alla kanske vet det som hände idag mot en 17 åring som blev grovt misshandlad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15948322.ab

Mina kompisar i GBG säger att hon inte är offret nu bara att hela GBGs ungdomar krigar nu mot varandra att det kommer bara bli värre och värre. Detta är extremt synd, vad tycker ni?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

Låt idioterna ta död på varandra.

Medlem

Det är aldrig okej att folk ska ta ihjäl varandra, vare sig av den ena eller andra anledningen.
Helst bör ju våld undvikas så länge som möjligt.

Visst, ibland har man själv tänkt våld som enda lösningen, men den är nog bara den enklaste vägen att gå.
Är det rätt väg?
Trist att det ska urarta så här, men jag hoppas det växer nåt positivt ur hela den här situationen.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Vafan, skriva på FZ om en sådan här nyhet är ju löjligt, det hör ju inte hem till spel alls, inte relaterat till detta forum överhuvudtaget,
Och rubriken får det att låta som att hela GBG är "sjukt och töntigt" bara för att några jävla snorungar bor där

Medlem

Kategorin heter Allmänt snack och det har diskuterats saker som är långt mer orelaterat än detta här. Så det ser jag inget problem med.

Däremot rubriken känns väldigt... Eh ja, dumt formulerad och så vidare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

När jag läste nåt hastigt om upplopp så föll tankarna till kravaller och sönderslagen stad a'la FN-Mötet för ett antal år sen, inte ett gäng fjortisar med arga mammor


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Klart vi ska kunna diskutera annat än spel på FZ:a, det är lite det "Allmänt snack" är till för.
Ändrade dock trådnamnet och hoppas det nya ska passa bättre.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hur får du för dig att rubriken är emot GBGs all befolkning? Jag har skrivit upplopp. Det jag mest var irriterad över med denna upplopp är att det smutsade oss med invandrare/Invandrar bakgrund i Sverige. Jag skulle jätte gärna vilja förklara åt alla att vi inte är sådana och vi är med hela svenska folket emot dessa människor. Jag är extremt irriterad på dessa upplopp som smutsar ner vårat namn och inte bara oss utan VI HELA SVENSKA FOLKET!. Det är extremt synd att detta händer men jag skulle jätte gärna säga igen, Dom är odjur och det är inte vi. Dom går på fel spår och deras mamma fäller en tår varje gång. Extremt synd för dom och mer synd för deras föräldrar.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Jag är själv blatte, Jag bor själv i en förort men jag skulle jätte gärna vilja se dessa barbarer antingen tillbaka till sitt hemland (endast dom som är kriminella) eller att dom hamnar i finkan. Mina föräldrar kom inte till Sverige för att se skit och smuts dom kom hit för att slippa skit och smuts! Dessa människor är värda antingen finkan eller gratis hemresa utan återvändå!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

phi
Medlem

Må lössen från tusen kameler bygga bo i deras könsorgan.

Skrivet av ChosenByGod:

Det är aldrig okej att folk ska ta ihjäl varandra, vare sig av den ena eller andra anledningen.
Helst bör ju våld undvikas så länge som möjligt.

Visst, ibland har man själv tänkt våld som enda lösningen, men den är nog bara den enklaste vägen att gå.
Är det rätt väg?
Trist att det ska urarta så här, men jag hoppas det växer nåt positivt ur hela den här situationen.

Bra skrivet! Och jag hoppas också på en positiv lösning. För varför ska man jobba mot något motsatt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Såg en video från upploppet där drygt 5-8 män hoppade på en ensam tjej. Alla stod runt omkring och bara sparkade. Fruktansvärt.
Vart är föräldrarna?

Medlem
Skrivet av Fargo:

Vart är föräldrarna?

Jävligt bra fråga. Man kan undra vart vi är på väg.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar