The War Z-klient lanserad på Steam

Medlem

Finns det inga lagar som reglerar sånt här? Varför sitter dessa devs inte i fängelse? Hur många fler människor ska dom få lura på pengar?
Och hur kan Steam tillåta att det här får ske genom deras service?

Ruttet.

Youtuber
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".

Spelet är en beta nu. Dom lämnade alphan i november. Bra att du kan läsa rätt lille vän.

Citat:

Sergey Titov: We’re launching what we call the “Foundation Release” on December 17th. IE –we won’t be in Beta anymore, yet as with all online games now days this will not be the end of the development, but just the beginning. It just means that at this point we believe that game has all the BASIC features we want to see there. In late December or early 2013, we'll turn on Stronghold servers hosting and it will mean that completely new meta gameplay begins.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/856/feature/6970

Bra att du kan läsa... lille vän...

Skrivet av Zlither:

Du är väl medveten om att det är en alpha ännu?

en kort tid senare:
Spelet är en beta nu.

Det är inte fulla versionen, dom gick ut från alphan i slutet på november och nu inne i vanlig beta.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Securion:

Finns det inga lagar som reglerar sånt här? Varför sitter dessa devs inte i fängelse? Hur många fler människor ska dom få lura på pengar?
Och hur kan Steam tillåta att det här får ske genom deras service?

Ruttet.

Ja Gabe tjänar ju lite om det får mycket uppmärksamhet, så där har du svaret


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Youtuber
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:

Dom får inte mina pengar iaf, även om jag är intresserad av konceptet så är både deras forum (innan posterna raderas) samt reddit fullt av folk som blir random bannade pga glitches, men även typ ingenting.

Står även i Terms of Service att man kan bli bannad för allt och inget i princip.

Blir till och tåldmodigt (kan alltid försöka) vänta in DayZ Standalon'en istället.

Dom bannar folk ifall dom utnyttjar vissa buggar m.m. Precis som när bf3 just släpptes så blev folk bannad ifall dom använde fördelarna med vissa buggar och glitch

Jag spelade BF3 innan det släpptes, och testade glitches men fick vara kvar. Här är det folk som har blivigt bannade i en tidigare Alpha/Beta-fas. En Fas som är till för att hitta glitches och kunna rätta till dom. Är en helt annan femma om spelet är ute, fast det är det ju inte enl. dig.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

The War Z så jävla bra spel, helt beroende framkallande

Medlem
Skrivet av Astro Black:

Totalbiscuit sågar det längs fotknölarna.

https://www.youtube.com/embed/RtKAm3nzg6I

Och rättmätigt så.
Om du vill ha skoj bör du läsa tråden om videon på thewarzs forum.
Den blev flyttad från general discussion till off topic.
Hur nu en video som helt handlar om spelet är off topic men nåväl

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Jag köpte det här spelet, spelade ett par omgångar med en kamrat och lämnade besviken. Deras hemsida under hela "Du kan köpa dig in i alphan" processen har varit ruskigt dålig på att informera om sitt alpha stadie. Det står en banner med "Alpha version support" och nämns inte annars. Det borde stått i klartext på köpsidan att det är en alpha du köper och inte ett färdigt spel som de ger skenet av.
För att disarmera besserwissar bör jag informera om att jag visste innan att det var en alpha jag köpte men långt ifrån alla som hör talas om War Z kommer veta det på förhand. Inger kasst förtroende.
Mitt största problem med spslet var att vid tillfället så var zombies irrelevanta eller blev så väldigt tidigt in. Med andra ord spslet blev ett sorts call of duty med zombies, vilket är intressant för det finns redan.
Spenderade en hel del tid på forumet och jag tror inte jag såg vid något tilfälle en utvecklare posta på suggestions forumet. Det är något som absolut minskar mitt förtroende för en utvecklare. Eller så har jag bara blivit bortskämd av Riot, för säg vad man vill om Riot men de skriver en himla massa på deras forum..

Det är mina två ören. Finns ingen mening att gå in på spelelement då det är en alpha jag spelade och därmed kan viftas bort.

Vafan tror du att alpha är?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kollat lite på twitch.tv och DayZ. Verkar ganska kul ändå om känslan är där.

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av matte89:

- Spelet är fortfarande i alpha stadie.

Nej, inte sant. Står inget sådant på hemsidan eller på steam. Sergay Titov har sagt att spelet är "ute nu".

Spelet är en beta nu. Dom lämnade alphan i november. Bra att du kan läsa rätt lille vän.

Citat:

Sergey Titov: We’re launching what we call the “Foundation Release” on December 17th. IE –we won’t be in Beta anymore, yet as with all online games now days this will not be the end of the development, but just the beginning. It just means that at this point we believe that game has all the BASIC features we want to see there. In late December or early 2013, we'll turn on Stronghold servers hosting and it will mean that completely new meta gameplay begins.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/856/feature/6970

Bra att du kan läsa... lille vän...

Skrivet av Zlither:

Du är väl medveten om att det är en alpha ännu?

en kort tid senare:
Spelet är en beta nu.

Det är inte fulla versionen, dom gick ut från alphan i slutet på november och nu inne i vanlig beta.

Eller läser man på deras forum och får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november. Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?

Medlem
Skrivet av allevu:

utnyttjar spelarna är det ingen tvekan om. bugigt spel som även har en real money market där dom säljer items som man förlorar om man dör...

Som du antingen köper om du är för lat för att leta fram dom när du spelar. allt du köper finner du som vanligt inne i spelet, läste du aldrig när dom förklarade när fz hade lagt ut en intervju med skaparna?
Till och med jag som spelar WarZ kan förklara för dig att mat, ammo, hjälmar, armor och ryggsäckar kan du hitta genom att inte köpa heller dom ligger lite här och där. Du kan inte köpa vapen förrutom då melee vapen som du också kan finna ute på banan. Men skjutvapen får du lov att söka upp inne i spelet, det går inte att köpa.

Ska man behöva upprepa sånt här till personer som du innan ni ska inse? Eller ska man behöva göra ett videoklipp som visar vad man kan köpa och inte och sedan efter det söka upp allt när man väl spelar så ni ska fatta?

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Skjuludde:

Jag köpte det här spelet, spelade ett par omgångar med en kamrat och lämnade besviken. Deras hemsida under hela "Du kan köpa dig in i alphan" processen har varit ruskigt dålig på att informera om sitt alpha stadie. Det står en banner med "Alpha version support" och nämns inte annars. Det borde stått i klartext på köpsidan att det är en alpha du köper och inte ett färdigt spel som de ger skenet av.
För att disarmera besserwissar bör jag informera om att jag visste innan att det var en alpha jag köpte men långt ifrån alla som hör talas om War Z kommer veta det på förhand. Inger kasst förtroende.
Mitt största problem med spslet var att vid tillfället så var zombies irrelevanta eller blev så väldigt tidigt in. Med andra ord spslet blev ett sorts call of duty med zombies, vilket är intressant för det finns redan.
Spenderade en hel del tid på forumet och jag tror inte jag såg vid något tilfälle en utvecklare posta på suggestions forumet. Det är något som absolut minskar mitt förtroende för en utvecklare. Eller så har jag bara blivit bortskämd av Riot, för säg vad man vill om Riot men de skriver en himla massa på deras forum..

Det är mina två ören. Finns ingen mening att gå in på spelelement då det är en alpha jag spelade och därmed kan viftas bort.

Vafan tror du att alpha är?

Är väldigt trött på den ursäkten då de är väldigt bra på att INTE göra det klart vad det är du köper.
Innan steam så stod det inte EN enda gång att det är en alpha du köper, allt som nämndes på siten var en banner som sa "Alpha version support"
På steams sida står INGENTING om att det är en alpha eller en beta du köper.
Att sedan gå och använda alpha som en magisk artefakt som besvarar all kritik börjar bli väldigt gammalt.

Medlem
Youtuber
Skrivet av Zlither:

Eller läser man på deras forum och får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november. Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?

Does not compute.
Ska försöka tolka det du skriver.

" får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november." - Antar att du menade att alphan slutade 30 november. Men du skrev ju tidigare att spelet fortfarande är ett alpha- och beta-stadie(?).

"Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?" - Så de som skapat WarZ skriver att det är dom som berättat... vad har dom berättat? Att det är en alpha som är en beta som är version 1.0?

Du borde nog sova ett par timmar, läsa vad du skrev och återkomma. För i ärlighetens namn så fattar jag inte vad du menar.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Eller läser man på deras forum och får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november. Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?

Does not compute.
Ska försöka tolka det du skriver.

" får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november." - Antar att du menade att alphan slutade 30 november. Men du skrev ju tidigare att spelet fortfarande är ett alpha- och beta-stadie(?).

"Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?" - Så de som skapat WarZ skriver att det är dom som berättat... vad har dom berättat? Att det är en alpha som är en beta som är version 1.0?

Du borde nog sova ett par timmar, läsa vad du skrev och återkomma. För i ärlighetens namn så fattar jag inte vad du menar.

Ja från början skrev jag att det fortfarande var alpha, sedan såg jag någon kommentar om att den lämnat och dom har gått in i betan då kollade jag upp det och då började jag säga det istället.

För fullversion har inte kommit alls ännu, det är nu istället för en alpha beta en helt vanlig beta.

Resten du säger är skitsnack

phi
Medlem

Verkar vara ett riktigt skitspel av det jag sett från streams osv. Värst av allt är ändå att Valve har godkänt spelet och lagt upp det på steam trots att "spelet" inte ens har nått betastadie ännu.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Eller läser man på deras forum och får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november. Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?

Does not compute.
Ska försöka tolka det du skriver.

" får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november." - Antar att du menade att alphan slutade 30 november. Men du skrev ju tidigare att spelet fortfarande är ett alpha- och beta-stadie(?).

"Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?" - Så de som skapat WarZ skriver att det är dom som berättat... vad har dom berättat? Att det är en alpha som är en beta som är version 1.0?

Du borde nog sova ett par timmar, läsa vad du skrev och återkomma. För i ärlighetens namn så fattar jag inte vad du menar.

Ja från början skrev jag att det fortfarande var alpha, sedan såg jag någon kommentar om att den lämnat och dom har gått in i betan då kollade jag upp det och då började jag säga det istället.

För fullversion har inte kommit alls ännu, det är nu istället för en alpha beta en helt vanlig beta.

Resten du säger är skitsnack

Titov also responded to a few specific complaints from the Reddit image:

On the game not being listed as Alpha or Beta: "Because it's not an Alpha or Beta. We've launched 'Foundation Release' for Steam on Monday (see attached press release)." grundaren själv har sagt idag att det är inte alpha eller beta längre


signatur

God is dead

Youtuber
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Eller läser man på deras forum och får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november. Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?

Does not compute.
Ska försöka tolka det du skriver.

" får veta där att alphan gick warZ ut från 30 november." - Antar att du menade att alphan slutade 30 november. Men du skrev ju tidigare att spelet fortfarande är ett alpha- och beta-stadie(?).

"Och där skriver också skaparna och det är dom som berättat, men kanske är min fantasi som endast skriver allt åt mig?" - Så de som skapat WarZ skriver att det är dom som berättat... vad har dom berättat? Att det är en alpha som är en beta som är version 1.0?

Du borde nog sova ett par timmar, läsa vad du skrev och återkomma. För i ärlighetens namn så fattar jag inte vad du menar.

Ja från början skrev jag att det fortfarande var alpha, sedan såg jag någon kommentar om att den lämnat och dom har gått in i betan då kollade jag upp det och då började jag säga det istället.

För fullversion har inte kommit alls ännu, det är nu istället för en alpha beta en helt vanlig beta.

Resten du säger är skitsnack

Fakta:
Steamrealeasen är Version 1.0
Version 1.0 är generellt den fulla versionen av något efter "alph'or" och "bet'or".

Sergay Titov har själv sagt att spelet är ute i och med foundation releasen (kolla intervjun jag länkade till tidigare under dagen)

Och vad är en Alpha Beta?


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Så jävla trött på alla Dayz fan boys.
90 % av all kritik härifrån kommer från människor som inte ens spelet spelet.....
Ge utvecklarna lite tid för fan -.-"
Kan säga att DayZ var ganska värdelöst det med i början.

Fast DayZ var och är ännu, en mod. som i sig är gratis. Så vet inte riktigt om du kan jämföra på lika villkor. Här blåser de folk genom en extremt kass kopia som de tar betalt för.

Medlem

Efter att ha sett på videon ser det dassigt ut som fan.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av phi:

Verkar vara ett riktigt skitspel av det jag sett från streams osv. Värst av allt är ändå att Valve har godkänt spelet och lagt upp det på steam trots att "spelet" inte ens har nått betastadie ännu.

Det verkar som att War-Z kunde slinka in genom en bakdörr på grund av att deras utgivare redan fanns på Steam. Skulle tro att hela spektaklet leder till att Steam ändrar på sina regler.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

Steam har tagit bort spelet nu, på tiden.

123
Skriv svar