Vad hände med Dawn of War 3?

Medlem
Vad hände med Dawn of War 3?

Hallåj!

Vad hände med egentligen med Warhammer 40K: Dawn of War 3? Har jag missat något? Det finns ju mer eller mindre noll info om spelet där ute. Det är väl i alla fall officiellt att Relic jobbar på det? Någon som sitter på info om detta efterlängtade släpp?

Medlem

Skulle tro att Relic är upptagna med CoH 2 just nu.

Medlem

Sen har kanske deras finansiella problem (THQ) gjort att det går långsammare än väntat.

DoW3 skulle ha kommit ut 18-24 månader efter DoW2 Retribution, vilket skulle betyda en release i slutet av 2012 eller början av 2013. Men med tanke på att ingen ny info kommit ut så verkar det inte troligt. Om det nu släpps så är THQ bättre än Apple och Blizzard på att hålla tyst om produkter.

Både Vigil (WH40K Dark Millenium) och Relic Games fick personalnedskärningar. Ganska många dessutom, och att lägga all deras arbetsbörd på resterande personal och ändå hålla det tidigare release-schemat lär vara omöjligt.

Nu har jag bara förhoppningarna om att dessa två titlar faktiskt släpps.
Eftersom THQ håller WH licensen (äger Dawn of War serien och Dark Millenium) så får inte Relic eller Vigil göra klart spelen och släppa dem på egen hand eller under annans regi om de inte köper dem från THQ om de skulle gå i konkurs.

Medlem

Jag kan tänka mig att vi kommer få höra mer efter CoH2s release, kanske nästa sommar. Tror inte man vill stjäla uppmärksamhet från sig själva då det är liknande publik.

Finns ju en del info de "bekräftat" ute. Såsom att det kommer vara större armeer och mer costumisations, men om det stämmer får vi se.

För er som inte kan hålla er så kan jag rekommendera DoW 2 elitemod. Mycket balansändringar, nya enheter och tom en ny ras (Gray knights). Sjukt imponerande och utvecklas hela tiden. .

http://steamcommunity.com/groups/DOW2EliteMod
Till moden

http://www.youtube.com/user/DoWReplaysNet
Kommenterade matcher.


signatur

Videomupp

Medlem

Kan bara hålla med, deras fokus ligger väl troligen på CoH 2 för närvarande, det är ju det som är i närmast antågande från dem. Kan tänka mig att de kanske lånar miljö-påverkakan från CoH2 till DoW3. Tänk er påverkan från the Empyreum (Warpen - tror det stavades så) medan man försöker hindra demoner att borda skeppet i ett uppdrag t ex... Eller brännande stormar i Armageddon (ni som känner till Ghazkull's invasion) osv... har inte spelat så mkt Retribution eller deras tillbehör så jag vet inte om det fanns redan där.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Men vafan säger ni? Skulle vi alltså, om spelgudarna velat, få ett nytt Warhammer runtomkring denna jul? Älskade tvåan .

Får nöja mig med CoH2 då, hoppas att det blir lika mästerligt som CoH1. Coh, dawn of war och supreme commander (eller TA) är tillsammans med Warcraft/Starcraft dom bästa strategiliren någonsin, ren gameplayglädje!

Medlem

Glöm inte Taktik/strategi-ettan Ground Control


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar