Tjuvar stal 7 000 Wii U-konsoler

Robot
Tjuvar stal 7 000 Wii U-konsoler

– Jag har varit polis i 28 år och jag har aldrig sett någonting i närheten av det här. Det är som taget ur en film, kommenterar polisofficer Cindy West.

#nintendo


Inaktiv
Tjuvar stal 7 000 Wii U-konsoler

Får man hålla ett öga på ebay då om man vill ha en billig konsoll.

Ingen förlust för mänskligheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Joppiz:

2 miljoner dollar har väl då inte varit värt 20 miljoner kronor på de senaste 10 åren?

Nej, men där kostar en konsol 300 dollar, här kostar en 3000 kronor. Det var ett medvetet litet test för skojs skull. Det står "om det skett här", inte endast i svenska kronor. En stöld i Sverige hade blivit 21 miljoner (7000x3000), medan en stöld i USA direkt konverterat blir ca 14 miljoner(7000x(300x6.6)).


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Men vem behöver det där du skriver,, och vem fan vill ha Halo 4 same shit diffrent name, när finns Zombi U som är helt nytt IP

Medlem
Skrivet av Joppiz:

2 miljoner dollar har väl då inte varit värt 20 miljoner kronor på de senaste 10 åren?

-1 i brist på nedtumningen.

Skrivet av Natrium:
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Men vem behöver det där du skriver,, och vem fan vill ha Halo 4 same shit diffrent name, när finns Zombi U som är helt nytt IP

Halo 4 är INTE likadant som andra Halo-spelen, enligt mig har 343 gjort ett jävligt sunkigt jobb gällande Halo 4. Halo känslan har försvunnit!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Men vem behöver det där du skriver,, och vem fan vill ha Halo 4 same shit diffrent name, när finns Zombi U som är helt nytt IP

Halo 4 är INTE likadant som andra Halo-spelen, enligt mig har 343 gjort ett jävligt sunkigt jobb gällande Halo 4. Halo känslan har försvunnit!

Då kanske det blir ett bra spel för en gångs skull.
Jag har försökt att tycka om Halo, men blir lika besviken varje gång jag testar.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Vart hittade du en 360 slim med 250 gigs disk för en tusenlapp ?


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

warehouse != varuhus
svengelska ftw

Inaktiv

Wii u skulle haft ett inbyggt tjuvlarm som låter typ,

WII U WII U WII U,

för när man säger Wii u fort några gånger låter det som ett tjuvlarm och då vore ett larm som låter så coolt


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Ja för att köpa en döende konsol är så mycket smartare va?
WiiU lär hålla längre än 360, Microsoft släpper en ny maskin till nästa Jul...

Medlem

Illa för nintendo hur mycket tror ni dom förlorar på det här eller dom kanske har stöldförsäkring antar att dom har det Har en wii U premium som ligger och väntar på game som jag reserverat

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Vet du hur man enkelt skaffar en Xbox?
- Man kopplar in en 360 dosa i datorn.

Wii U har en unik spelupplevelse som inte kan göras på dator eller någon annan konsol, just nu iallafall, jag är själv Wii U-ägare och 360-ägare, så jag kan med gott samvete säga:
Wii U > Xbox 360

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

Ny Xbox 360 Slim 250GB = 1000kr
Ny Halo 4 = 325kr
Ny Xim Edge = 1000kr
Ny Logitech G105 = 290kr
Ny Razer Goliath Matta = 300kr
Ny Acer 24" 1920x1080 2ms HDMI = 1000kr
Beg Steelseries Xai = 300kr
Beg Steelseries Siberia v1 = 100kr

Totalt: 4315kr

Ny Wii U Premium Zombie U kostar 4000kr~

Enkelt val

http://img209.imageshack.us/img209/6230/zhrhalo4.jpg

Har man bara råd med en konsoll och älskar fps så ja då är 360 ett bättre val.

Medlem

Men vad är vitsen med en Wii U då?

Större företag har ju gått ut och sagt saker som "vi tänker inte leverera stor spel till wii u för den är kass" i princip. De väntar på nästa generation. Om Ps3 är generation 3 så är ju en wii u generation 3.4 typ. De mister igen större framtida spelsläpp och får förlita sig på Mario spel.

Skärmen är egentligen bara en gimmick hittills i spel som släpts och ibland riktigt irriterande. titta upp, titta ner, flytta en sak i inventoryt.. njae.. jag är inte alls såld. Men jag kanske inte har sätt vad som gör Wii U så jäkla bra?

Kan man göra något mer med den, eller är det bara en konsol? tex streama video, musik?
Spela dvd/bluray?

Så snälla nintendofans.. varför vill man äga en Wii U?

Medlem

Jag är en fan av spel. Jag är ingen fan av en speciell platform.

Kan bara svara på varför jag köpt Wii U och det är av exakt samma anledning som jag köpt en PC/360/PS3 och alla andra konsoller. Alla platformar har sina exklusiva spel. Vill man spela dem så måste man köpa den platformen.

I det här fallet så om man vill spela Nintendos spel så behöver man en Wii U.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Men vad är vitsen med en Wii U då?

Större företag har ju gått ut och sagt saker som "vi tänker inte leverera stor spel till wii u för den är kass" i princip. De väntar på nästa generation. Om Ps3 är generation 3 så är ju en wii u generation 3.4 typ. De mister igen större framtida spelsläpp och får förlita sig på Mario spel.

Skärmen är egentligen bara en gimmick hittills i spel som släpts och ibland riktigt irriterande. titta upp, titta ner, flytta en sak i inventoryt.. njae.. jag är inte alls såld. Men jag kanske inte har sätt vad som gör Wii U så jäkla bra?

Kan man göra något mer med den, eller är det bara en konsol? tex streama video, musik?
Spela dvd/bluray?

Så snälla nintendofans.. varför vill man äga en Wii U?

Det är väl olika för alla. För mig var Wii och Wii U ett självklart köp på grund av Nintendos titlar. Jag brydde mig mindre om hur kontrollerna såg ut, och tänkte mer "ja, är det det man måste göra för att spela spelen så är det bara att vänja sig", fast att vifta eller hålla i en platta stör mig inte mer än att sitta med tangentbord och mus, bara jag kan spela spelen på ett bekvämt sätt.

Skärmen på kontrollen får man kalla gimmick om man vill, men jag är säker på att Nintendo valde att ha med den för att kunna utnyttja den, gillar man den inte så se det bara som en bonus, du kan spela utan ha tv:n på, surfa på den, och i vissa spel få bort en del störande UI-grejs från själva spelytan på tv:n, vilket kan vara härligt.

Den kommer med Netflix, så man kan kolla filmer på den. Men Nintendo kör mer på spelglädje än att konsolen ska vara en multimediamaskin. och kontrollen gör faktiskt en del för spelupplevelsen i vissa spel, främst Nintendoland för tillfället.

Men om du vill äga en Wii U kan väl bara du svara på, är du inte intresserad av Nintendos egna titlar eller spelen på den så kan du låta det vara.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Wii u skulle haft ett inbyggt tjuvlarm som låter typ,

WII U WII U WII U,

för när man säger Wii u fort några gånger låter det som ett tjuvlarm och då vore ett larm som låter så coolt

HAHAHA!

Seriöst, namnet, avataren och den kommentaren...

Du har gjort min dag!

Medlem

Trace your WiiU, skulle satsat på gps precis som apple!

Någon har väl sett To fast to furious antar jag och satt det i praktiken!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Även en stulen konsoll är en såld konsoll. Antar att det är fraktbolaget samt försäkringsbolaget som får står för notan.

Medlem

Spåren kommer osökt förr eller senare leda till microsoft eller sony. Eller båda.

Medlem

Pålis, hatten av

Tjyv och Pålis, det vore ett spel det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vem fan vill ha Wii-U?

barnfamiljer

Medlem

Kunde de inte ha stulit över 9000 istället?

Medlem

Borde inte de ha en serie / Nr för så många `?
Typ direkt man loggar in piper det till hos nintendo att en maskin har loggats in som är stulen ? ... låter som ett dåligt kap .. borde vara lätt att spåra dem ... men vem vet


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Vem är förvånad över att Zhrooms glider in och skriver något urbota korkat


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nu kommer jag bara låta gnällig men... Menar artikeln verkligen ett varuhus? Jag kan inte tänka mig att Nintendo har sin distributionscentRAL (erhm...) i ett VARUHUS. Jag tror däremot att det kan vara på ett lager, som i engelskans warehouse. Men vad vet jag...

Appropå Pålis idé; http://www.youtube.com/watch?v=D_pUXJYZtCA


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Illa för nintendo hur mycket tror ni dom förlorar på det här eller dom kanske har stöldförsäkring antar att dom har det Har en wii U premium som ligger och väntar på game som jag reserverat

De har garanterat en försäkring som täcker sånt här, men eventuellt går premien upp och då kostar det ju mer för Nintendo. Eventuellt kan det bli en PR-förlust om det blir svårare att få tag på konsollen. Det kan dock gå åt båda hållen, om konsollen är slutsåld överallt kan det få folk att tro att den är mer eftertraktad än vad den är i verkligheten. Frågan är om 7000 är så himla många enheter egentligen.

12
Skriv svar