THQ ansöker om konkurs

Medlem

Verkligen synd, har alltid älskat deras spel

Medlem

Låt oss hoppas att de kommer igen.


signatur

Nämen!

Medlem

fan höll tummarna för dom in i det sista att dom skulle lyckas ta sig ur detta, undrar hur det nu går för spelen som skulle släppas.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av MMO4Life:

Hur blir det med South Park-rollspelet?

Hoppas det läggs ner. South Park = crap

Det får stå för dig isf, fortfarande en av mina favoriter trots att jag sett på det sedan första säsongen började när jag gick på gymnasiet.

Medlem

Fy tusan så tråkigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dawn of War 3 och Dark Millenium hoppas jag att de släpper eftersom de verkar ha arbetat rätt länge med titlarna.

Det står ju att CoH 2 och Metro Last Light's utveckling fortsätter trots detta besked så jag förstår inte varför folk frågar om dessa spel trots det som står i artikeln här och i den länkade artikeln. Läser inte folk mer än rubrikerna här på FZ?

Självklart kan ju det ändras med tiden om de inte hittar någon köpare, men det kan ju knappast folk HÄR ha någon aning om.

Medlem

Hoppas jag får thq i julklapp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Saints Row 4??

Medlem

Väldigt Tråkigt att höra detta!

Hoppas verkligen _INTE_ EA köper upp Relic bara, då kommer det bli världens sämsta RTS istället för världens bästa. (free2play, ingame store, milk milk milk)


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Dawn of War 3?

Medlem

Alltså hur är det möjligt? Spelindustrin är ju gigantisk!! Är det bara EA och Activision som kommer att göra spel i framtiden eller? Fortsätter det så här vet jag inte vars det kommer att sluta. Släpps 3 spel om året, FIFA NHL och ett nytt CoD.

Medlem

Så CoH 2 släpps ändå. Det e ju bra i sig men hur länge kommer servrarna vara uppe (Steam helt o hållet) o hur många uppdateringar kommer släppas??

Det ser mörkt ut som reportern sa om somalias avbytarbänk....

http://nooooooooooooooo.com/

"press the button in dire situations"

Som denna då

Medlem

Hoppas Vigil Games och Relic får nya fina hem då.. Vet inte vad THQ Montréal gjort.. men spelen Voilition släppt kan vi nog vara utan

Medlem
Medlem

Tror det helt enkelt är att det tar för lång tid att göra en modern titel som publiceras av ett större företag, och hela köret. Kostnaderna måste ju vara sjuka jämfört vad som krävdes när det inte var lika stora krav på teknisk kvalitet, eller hur man ska uttrycka det.

Måste nog ändå hålla med och säga att THQ har varit inblandad i en hel del fina kreationer, så man hoppas att det löser sig för de som jobbar där först och främst

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fasen också! En av de få utgivarna som verkar vara villiga på att experimentera och satsa på lite annorlunda spel. Jag hoppas verkligen att det här inte avskräcker andra företag från att testa lite nya saker...

tycker inte illa om THQ på något sätt alls men vilka spel menar du dom släppt som varit vågade?
kanske glömmer bort någon men jag minns ingen jätterisk dom tagit med deras spel hittills

Skrivet av Herk:
Skrivet av Jozo:

Fasen också! En av de få utgivarna som verkar vara villiga på att experimentera och satsa på lite annorlunda spel. Jag hoppas verkligen att det här inte avskräcker andra företag från att testa lite nya saker...

tycker inte illa om THQ på något sätt alls men vilka spel menar du dom släppt som varit vågade?
kanske glömmer bort någon men jag minns ingen jätterisk dom tagit med deras spel hittills

Här har du alla spel de har släppt(nu är det wikipedia så lita inte på den fullt ut) Vissa av spelen verkar ha varit mer chansningar (tex stalker, psychonauts ,Amnesia(till viss del) )

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:THQ_games

Inaktiv

Tja... så går det när man missköter ekonomin.

"Trots en lyckad Humble Bundle-kampanj är inte ekonomin i ordning."

Sedan kan man debattera om kampanjen blev en succé. Själv tycker jag det blev ett fiasko - $5 milj är ingenting för en spelstudio.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Tpiom:

Tja... så går det när man missköter ekonomin.

"Trots en lyckad Humble Bundle-kampanj är inte ekonomin i ordning."

Sedan kan man debattera om kampanjen blev en succé. Själv tycker jag det blev ett fiasko - $5 milj är ingenting för en spelstudio.

helst inte då det mesta av pengarna troligtvis gick till välgörenhet.

Medlem

Faaaan! Hoppas för guds skull att de inte fallar på benen totalt! Gillar dem starkt, tråkigt om vi bara ska ha studios som EA och Activision kvar, får du blir deet ju bara en typ av spel..:S

Medlem

hittade detta i mitt facebook flow,
kände att jag kunde pusta ut lite igen!
http://www.thq.com/us/go/article/view/homepage_article/261277...

Medlem

Man får ju hoppas att det blir som dom säger, så relic och vigil får hålla på lite till. Vi behöver mer WH40K spel.

Medlem

Tråkiga nyheter, THQ är helt klart en av de bättre där ute i spel mörkret.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

12
Skriv svar