Molyneux Kickstarter-projekt når målet

Robot
Molyneux Kickstarter-projekt når målet

Populous-släktingen Project Godus har just nått Kickstarter-målet på 450 000 insamlade pund.

#project-godus-2, #populous, #22cans


Medlem
Molyneux Kickstarter-projekt når målet

Glöm inte heller Chris Roberts, denna man har växt enormt i mina ögon=).

Medlem

Kul att det gick bra för honom så projektet inte riskerar att läggas ner. Jag gav inget då jag har lite tvivel, och det tycks många ha då det gick segt med insamlingen, men när jag sett mer av slutprodukten så kan det nog bli ett köp.

Medlem

Ser inte vad som är kul med spelet.. eller poängen med det? O.o

Medlem
Skrivet av Naida:

Ser inte vad som är kul med spelet.. eller poängen med det? O.o

Då är du nog uppväxt under fel årtal, popolus får nog de flesta att skaka till utav alla blickar tillbaka, detta ska ju bli ett liknande spel.

Jag tycker deras "presentation" var under all kritik, men visst. Klart man ska ge honom och gänget en chans. 550.000 pund är väldigt mycket pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag undrar vad man kommer att kunna göra mer än bara ändra landskap.

Medlem

Känner att det var tack vare mig. Blev backer igår...

Skämt åsido, tror på teamet och ser väldigt mycket fram emot Populous arvtagare!

Redaktör
Skrivet av eddie the eagle:

Jag undrar vad man kommer att kunna göra mer än bara ändra landskap.

I originalet meckade man med landskapet för att ge folket bästa möjliga förutsättningar att bygga hus, och ju bättre man skötte sig desto fler började tro på dig som gud. Vilket gav makt, som användes för att utplåna en annan gud.

Filmen visar lite av hur det funkar. (Jag minns plötsligt hur smärtsamt pilligt det var på Amigan.)


signatur
Medlem

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Skrivet av Tompa:
Skrivet av eddie the eagle:

Jag undrar vad man kommer att kunna göra mer än bara ändra landskap.

I originalet meckade man med landskapet för att ge folket bästa möjliga förutsättningar att bygga hus, och ju bättre man skötte sig desto fler började tro på dig som gud. Vilket gav makt, som användes för att utplåna en annan gud.

Filmen visar lite av hur det funkar. (Jag minns plötsligt hur smärtsamt pilligt det var på Amigan.)

https://www.youtube.com/embed/vEJPlseI57o

ok, tack för svar och länken (är inte helt säker än om jag kommer gilla spelet )

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Det är inte honom jag gett mina pengar till, utan teamet, som jag för övrigt tror starkt på utifrån det jag sett hittills.

Och så kan väl "galningen" få en chans att komma igen, när han ändå är med på ett hörn. Det här spelet har han ju trots allt lyckats med en gång tidigare, och det var ett enastående bra resultat då, så det ska väl bara inte gå att köra ned i diket den här gången hoppas jag.

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Älskar Molyneux, du är tråkig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Antar att man måste ha varit med på den tiden för att förstå storheten kring ett spel som Populous och varför Bullfrog då var en av de bästa utvecklarna.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Cane:

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Antar att man måste ha varit med på den tiden för att förstå storheten kring ett spel som Populous och varför Bullfrog då var en av de bästa utvecklarna.

Sluta snacka bullshit. Ingen tvekan om att Molyneux var grym en gång i tiden men ärligt talat är mannen ett stort skämt nu. Kolla bara på curiousty och fable 3 så inser man ju att han helt tappat förståndet.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Cane:

Förstår inte att folk ger den här galningen ens ett öre...

Antar att man måste ha varit med på den tiden för att förstå storheten kring ett spel som Populous och varför Bullfrog då var en av de bästa utvecklarna.

Sluta snacka bullshit. Ingen tvekan om att Molyneux var grym en gång i tiden men ärligt talat är mannen ett stort skämt nu. Kolla bara på curiousty och fable 3 så inser man ju att han helt tappat förståndet.

Tappat förståndet på vilket sätt då? Jag har följt Peter och sett merparten av hans uttalande, grejen är att han brinner så mycket för det han håller på med och han vill att alla andra ska dela hans kärlek. Om du kolla på de videos som finns om Godus så märker du kanske att han är uppriktigt ledsen för att han inte kunnat ge sina spelare allt detta och att han "lovat" saker som han inte kunnat hålla. Kan ärligt säga att jag inte ser många idag som har samma passion för sitt jobb inom den här industrin. Peter är en frisk fläkt i denna annars så "infekterade" bransch.

Medlem

Lame !
Booooring !
Gaaaaaaaaayyy !
Get of the stage !


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar