Blacklight-skaparen licensierar Unreal Engine 4

Robot
Blacklight-skaparen licensierar Unreal Engine 4

Free-to-play-pangarkreatörerna på Zombie Studios kommer under andra kvartalet nästa år släppa en Unreal Engine 4-titel. Exakt vad är synnerligen oklart.

#zombie-studios, #epic-games, #blacklight-retribution, #square-enix


ELF
Medlem
Blacklight-skaparen licensierar Unreal Engine 4

Har inte testat Blacklight, men det låter ändå trevligt att det finns utvecklare som licensierar UE4 för sina spel. Vi vet ju hur bra föregående spelmotorer är. Jag längtar tills någon spelutvecklare nyttjar UE4s potential till sprickningsgränsen

Man får lite nerdchills när man ser demovideon av UDK. Speciellt med tanke på en sådan här sak.
"Make updates directly in game without ever pausing gameplay with Hot Reload. This tool allows you to quickly find and edit C++ code and see those changes reflected immediately in game."

EDIT:
Här är den 10 minuter långa videon.
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag hoppas verkligen verkligen att vi får UE4 i en ny UDK version! Annars blir jag rätt besviken...

ELF
Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag hoppas verkligen verkligen att vi får UE4 i en ny UDK version! Annars blir jag rätt besviken...

Menar du inte att vi får ett nytt UT i UE4?

UE = Unreal Engine
UT = Unreal Tournament
UDK = Unreal Development Kit


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag hoppas verkligen verkligen att vi får UE4 i en ny UDK version! Annars blir jag rätt besviken...

Menar du inte att vi får ett nytt UT i UE4?

UE = Unreal Engine
UT = Unreal Tournament
UDK = Unreal Development Kit

Nej, jag menar ett UDK 2.0
Men ett UT4 kanske inte hade varit helt fel det heller, inte helt min typ av spel, men inget direkt fel med dom heller.

"Blacklight: R" - ska vara riktigt skapligt. Någon som testat?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag hoppas verkligen verkligen att vi får UE4 i en ny UDK version! Annars blir jag rätt besviken...

Samma här, är riktigt sugen, med UE4 kan man börja göra procedurella spel med den ljussättning som alla är vana vid (förbakad).

Ish
Medlem

Känner på mig att det blir psykologisk thriller.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Gör ett fullprisspel och inte free 2 play, tack.

Medlem

hoppas dom maxar skiten ur motorn ! nyfiken på hur stort hopp dom kan göra nu

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Blacklight: R" - ska vara riktigt skapligt. Någon som testat?

Jorå, riktigt stabilt spel. Vid första anblick spelar det lite som en modern military shooter fast utan alldeles för obalancerade builds eller killstreaks. Det som gör det extra intressant är dess vapen och rustnigns-konfigureringssystem samt en speciell visirfunktion som i grund och botten ger dig wallhack för ett par sekunder. Alla kan använda den funktionen från start så det blir en intressant shooter där man inte Kan campa, gömma sig och all utrustning för det mesta är sidegrades.

Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av walter_iego:

"Blacklight: R" - ska vara riktigt skapligt. Någon som testat?

Jorå, riktigt stabilt spel. Vid första anblick spelar det lite som en modern military shooter fast utan alldeles för obalancerade builds eller killstreaks. Det som gör det extra intressant är dess vapen och rustnigns-konfigureringssystem samt en speciell visirfunktion som i grund och botten ger dig wallhack för ett par sekunder. Alla kan använda den funktionen från start så det blir en intressant shooter där man inte Kan campa, gömma sig och all utrustning för det mesta är sidegrades.

Tackar för infon, nu ska jag definitivt testa


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Blacklight: R" - ska vara riktigt skapligt. Någon som testat?

Jo black light är trevligt, spelade det ett bra tag förr. Du bör testa det, det är värt alla timmar

1
Skriv svar