Supreme Commander-skaparnas nya visas upp i januari

Robot
Supreme Commander-skaparnas nya visas upp i januari

Gas Powered Games teasar med en nedräkning som når sin botten i mitten av januari. Vad kan ProjectW tänkas vara?

#gas-powered-games, #demigod, #supreme-commander, #total-annihilation, #cavedog-entertainment


Medlem
Supreme Commander-skaparnas nya visas upp i januari

Ett TA med en interface som inte tar upp halva skärmen? Hoppas!

Medlem

Vad hände med Kings and Castles?

Medlem
Skrivet av Nomz:

Ett TA med en interface som inte tar upp halva skärmen? Hoppas!

Skrivet av Nomz:

Ett TA med en interface som inte tar upp halva skärmen? Hoppas!

Är inte det fixat när det ännu är igång och patchas m.m? Skumt :S

Medlem

Ett Supreme Commander 3 som inte är gjort för tv-spel utan för dator.

Inaktiv
Skrivet av Nomz:

Ett TA med en interface som inte tar upp halva skärmen? Hoppas!

Talar du om Supreme Commander nu? Interfacet är ganska litet och du kan ju stänga av det mesta.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Ett Supreme Commander 3 som inte är gjort för tv-spel utan för dator.

Exakt vad jag skulle säga. SC2 var bedrövligt konsol-skräp och ett stort steg tillbaka från första SC.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan

Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.

Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Nomz:

Ett TA med en interface som inte tar upp halva skärmen? Hoppas!

Talar du om Supreme Commander nu? Interfacet är ganska litet och du kan ju stänga av det mesta.

Nä han snackar om TA inte SC.

Medlem

Lyckas dom hitta en sweat spot mellan SC1 och SC2 kan dom ha nåt stort på gång. Ettan var bra men tog för lång tid att komma igång - speciellt i och med att man inte kan spara multiplayer spel (galet för den här typen av spel). 2an var mer pang på och action redan dom första 10 minuterna, men i gengäld alldeles för få enheter och taktiskt begränsat.

IMHO vore följande perfekt. Ett SC1 men med något färre och tydligare enheter. Utvecklingsträdet från 2:an fast utan möjlighet att låsa upp nya enheter där - bara uppgraderingar och förmågor. Enheter ska byggas i fabriker som kan uppgraderas och ingen annan stans. Commandern kan dock med fördel uppgraderas via utvecklingsträdet. Mod-support och map editor vore guld värt om spelet ska leva längre än några månader.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gandir:

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan

Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.

Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.

Det spelas fortfarande mycket Supreme Commander, googla på Forged Alliance Forever, ganska stort community som fortfarande spelar regelbundet och uppdaterar det i sin egen klient.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Supcom 3 utvecklat enbart för PC, med samma eller större skala som ettan, bättre nätkod, samma eller bättre interface som ettan, lite mer unika egenskaper och specialiteter för varje ras och förbättrat online speläge. Det eller ett spel i samma stil vore inte helt fel

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gandir:

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan

Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.

Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.

Googla Forged Alliance Forever, är ett rätt så stort community som har sin egen spelklient och uppdaterar det regelbundet. Väldigt många som spelar fortfarande.

Brona: De gånger jag spelat multiplayer så har de flesta matcher tagit slut inom 20 min, men det är klart om man spelar på största kartan 4vs4 får man räkna med några timmar, där hade nog en sparfunktion varit bra.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Xeran:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gandir:

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan

Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.

Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.

Googla Forged Alliance Forever, är ett rätt så stort community som har sin egen spelklient och uppdaterar det regelbundet. Väldigt många som spelar fortfarande.

Brona: De gånger jag spelat multiplayer så har de flesta matcher tagit slut inom 20 min, men det är klart om man spelar på största kartan 4vs4 får man räkna med några timmar, där hade nog en sparfunktion varit bra.

I ettan? Jo det går ju men det tar ju iaf en timme innan man kommer till dom roliga bjässe-enheterna. Visst man kan rusha med lvl 1 enheter men om man bara använder 1/10 av spelets enheter i nästan alla matcher är väl något allvarligt fel? Bara det att uppgradera alla extractors till tier 3 så man faktiskt kan ha råd med några tier3/tier4 enheter tar ju en evighet. Men sen beror det, precis som du säger, på hur många man spelar.

Medlem

För er som är intresserade så är en spirituell uppföljare till Total Annihilation på G. Det går under namnet Planetary Annihilation.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

För er som är intresserade så är en spirituell uppföljare till Total Annihilation på G. Det går under namnet Planetary Annihilation.

Ja just det ja - den har man redan valt att stödja och jag hoppas fler gör det!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gandir:

Hoppas de inte har med experimental units i spelet, dom förstörde hela serien.

Gillade experimentals i ettan, men har för mig att man kunde stänga av dessa också?
Blev grymt besviken på tvåan

Synd att ettan hade minnesläckor eller vad det nu var som gjorde att det inte riktigt gick att köra alla stora kartor. (80km*80km ) Man kunde få lite mer boost med någon ram enabler som rensade minnet men spelet kraschade ändå till slut. O nu är ju GPGNet nere så multiplayer kan man glömma. Går väl att lösa med Hamachi o liknande men inte riktigt samma sak.

Synd, för stora fighter i SupCom var sjukt coola. Verkligen Totalwar hela tiden.

Jag sätter mitt stora hopp till Planetary Annihilation

ELF
Medlem

Woop, woop. Hur länge har de hållit detta borta från oss fans?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jasså ska de försöka konkurera med Planetary Annihilation nu?

Medlem
Skrivet av Farris:

Jasså ska de försöka konkurera med Planetary Annihilation nu?

Det är väl endå tvärt om? Planetary Annihilation är uppstickaren även om ett par av originalkillarna är inblandade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Farris:

Jasså ska de försöka konkurera med Planetary Annihilation nu?

Det är väl endå tvärt om? Planetary Annihilation är uppstickaren även om ett par av originalkillarna är inblandade

Jao det är ju sant. Menade mest att de går ut med "info" nu, efter att de har sett att det finns intresse

Medlem

Lite riktig enhetsdesign och uppläggsdesign (mao á la SupCom) hade varit trevligt om det är ett RTS de arbetar på. SupCom är en guldklimp medan "2an" knappt är värd att nämnas i samma mening.

SupCom, fast mer, och modernare (i aspekten polering och fidelitet) ungefär.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hmm, vilka är det i så fall?
Vet att en hel hög av utvecklarna från total,suprem orginalen jobbar på Planetary Annihaliation.

Medlem

Lustigt! Var bara någon dag sedan jag gick med total i tankarna, jäkligt bra spel

väldig frihet med känslan av total kontroll över både karta och enheter..

Hade varit najs med en version lik Sc1 / total,,
Undrar om det hade varit tekniskt möjligt att ha funktionen att kunna scrolla ut så mycket i spelet så det rent av är fler planeter i samma spel ( mindre planeter) så man fick ta vara på resurser och försvara sitt klot! för att i slutändan emigrera till grannplaneten..

kanske roligare i tanken...

Medlem

SC3 där man utgår från SC1. SC2 var skräp!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

VILL HA PEEWEE UNITS!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar