Total War: Rome II – beskåda den taktiska kartan
Den senaste utvecklardagboken visar upp bråken kring Karthago, och spelets nya taktiska karta.
Mumma, mumma, mumma. Rome:Total War har alttid varit en favorit för mig. Ett av de bästa spelen någonsin. Att titta på Rome 2 videor är lite som att stirra på god mat när man är utsvulten.
Och bara tanken på att dessa tjejer och killar gett sig på att göra digital verklighet av Warhammer Fantasy Battles gör att man får dåndimpen.
Är det Carthage Total War eller ska de visa något annat någon gång?
Risken är ju att det blir som med Medieval II, de lovade unika städer på berg och liknande, visade massa screenshots men i slutändan så blev det inte så.
Längtar ändå som ett as efter det här, spelar fortfarande Rome, visserligen med modden Roma Surrectum (som totalt förändrar spelet)
En glad kalmarit boende på Gotland!
Först fastnade jag för det första Shogun sen tokspelade jag Rome total war men efter det så fastnade jag aldrig för de andra spelen.
Kan ha varit andra aspekter, men ska bli riktigt skoj att testa detta igen.
Testat Shogun 2? Det är verkligen en pärla i serien.
Rome 2 blir säkert jävligt bra! Synd dock att vi inte lär se "Darth Vader"´s populära mod till denna utgåva.
http://www.pcgamesn.com/totalwar/total-war-mod-darthmod-empir...
Passande:
The definition of insanity?
Tycker de nådde höjdpunkten i serien i och med Medieval 2. Sjukt många faktioner, enheter, snyggt för sin tid, videosekvenser för events, långa, episka tal innan striderna, episk credits-musik. Hela spelet osade bara kvalitet och kärlek. Sedan att expansionen Kingdoms egentligen var 7 fristående expansioner eller något sånt och kom med sin egna episka creditsmusik gjorde inte saken sämre.
Empire hade sjöslag, bättre grafik och nationella röster (vilket gjorde att jag verkligen inte kunde spela sverige, då jag inte stod ut med deras röster), men det hade förlorat lite av själen och kändes bara mer halvfärdigt.
Shogun 2 trodde jag skulle vara som första Shogun fast upphottat och snyggare i princip. Det är nog det sämsta i serien hittills enligt mig. Det är snyggt, sjukt snyggt, och är egentligen inte ett dåligt spel i allmänhet. Men det är riktigt dåligt optimerat på alla sätt.
-Fall of The Samurai var 32gb stort. Då kan man tänka sig att texturerna är sjukt detaljerade eller något, men så bra är de verkligen inte. Det är fortfarande lite klonerna anfaller över det hela. Texturerna är bara dåligt komprimerade.
-Laddningstiderna är förfärliga, så istället för att vänta 2 minuter på att ladda ett litet slag mot rebeller så fick jag bli tvungen att köra auto resolve ofta. Så bör det inte vara.
-När man kollar encyklopedian för att läsa om en enhet så kommer det upp ett internet explorer-fönster i spelet istället för att encyklopedian är integrerad i spelet på ett bra sätt. -Kampanjkartan gick från att vara gullig och vacker till att försöka vara realistisk, men blev bara tråkig som resultat.
-Har man spelat en castle siege nära kusten har man spelat alla, bokstavligen talat. Alltid de tre kullarna utanför slottet och vattenfallet vid klippväggen.
Jag hoppas verkligen att de går tillbaka mer till hur det var innan Empire, men det känns som att det här är den nya riktningen för serien. Det är dock lite för tidigt att säga, och det här blev lite av en wall of text.
tl;dr: Hoppas det blir mer som Rome och Medieval snarare än Empire och Shogun 2.
Tycker de nådde höjdpunkten i serien i och med Medieval 2. Sjukt många faktioner, enheter, snyggt för sin tid, videosekvenser för events, långa, episka tal innan striderna, episk credits-musik. Hela spelet osade bara kvalitet och kärlek. Sedan att expansionen Kingdoms egentligen var 7 fristående expansioner eller något sånt och kom med sin egna episka creditsmusik gjorde inte saken sämre.
Empire hade sjöslag, bättre grafik och nationella röster (vilket gjorde att jag verkligen inte kunde spela sverige, då jag inte stod ut med deras röster), men det hade förlorat lite av själen och kändes bara mer halvfärdigt.
Shogun 2 trodde jag skulle vara som första Shogun fast upphottat och snyggare i princip. Det är nog det sämsta i serien hittills enligt mig. Det är snyggt, sjukt snyggt, och är egentligen inte ett dåligt spel i allmänhet. Men det är riktigt dåligt optimerat på alla sätt.
-Fall of The Samurai var 32gb stort. Då kan man tänka sig att texturerna är sjukt detaljerade eller något, men så bra är de verkligen inte. Det är fortfarande lite klonerna anfaller över det hela. Texturerna är bara dåligt komprimerade.
-Laddningstiderna är förfärliga, så istället för att vänta 2 minuter på att ladda ett litet slag mot rebeller så fick jag bli tvungen att köra auto resolve ofta. Så bör det inte vara.
-När man kollar encyklopedian för att läsa om en enhet så kommer det upp ett internet explorer-fönster i spelet istället för att encyklopedian är integrerad i spelet på ett bra sätt. -Kampanjkartan gick från att vara gullig och vacker till att försöka vara realistisk, men blev bara tråkig som resultat.
-Har man spelat en castle siege nära kusten har man spelat alla, bokstavligen talat. Alltid de tre kullarna utanför slottet och vattenfallet vid klippväggen.
Jag hoppas verkligen att de går tillbaka mer till hur det var innan Empire, men det känns som att det här är den nya riktningen för serien. Det är dock lite för tidigt att säga, och det här blev lite av en wall of text.
tl;dr: Hoppas det blir mer som Rome och Medieval snarare än Empire och Shogun 2.
Håller med dig på många punkter men ska bara säga att man kan göra(med senaste patchen) mycket snabbare ladd tider och enbart 22,6 gig för både orginalspelet och FOTS(gjorde det själv i helgen) !
Viktigaste för mig är att dem gör slagen långsammare, mer som det var i Empire/Napoleon, och inte gör någon rts stil a la starcraft där det är viktigare att du är snabb på tangentbordet och kan hotkeys på dina cooldowns...
Nej det ska vara riktig strategi och taktik istället. Det har alltid varit TW styrka gentemot andra spel men med Shogun gick det åt fel håll.
Viktigaste för mig är att dem gör slagen långsammare, mer som det var i Empire/Napoleon, och inte gör någon rts stil a la starcraft där det är viktigare att du är snabb på tangentbordet och kan hotkeys på dina cooldowns...
Nej det ska vara riktig strategi och taktik istället. Det har alltid varit TW styrka gentemot andra spel men med Shogun gick det åt fel håll.
Indeed
Viktigaste för mig är att dem gör slagen långsammare, mer som det var i Empire/Napoleon, och inte gör någon rts stil a la starcraft där det är viktigare att du är snabb på tangentbordet och kan hotkeys på dina cooldowns...
Nej det ska vara riktig strategi och taktik istället. Det har alltid varit TW styrka gentemot andra spel men med Shogun gick det åt fel håll.
Precis! Det enda jag faktiskt har lärt mig gilla är det nya reinforce-systemet. Även om jag tyckte att det tog bort känsla så är det skönt att slippa skicka trupper fram och tillbaka och det känns mer realistiskt än etw
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942